Witam bardzo serdecznie.
Na wstępie - czy jakiś moderator/admin mógłby przekazać moce zarządzania tym wątkiem na te konto ? Byłbym wdzięczny
Więc temat przewodni bardzo się zmienił. Z epoki IV nic nie pozostało. Dokładnie jakiś rok temu pozbyłem się tego, co jest obecne na powyższych zdjęciach i przez pół roku był spokój...
W październiku ubiegłego roku będąc w Gdyni ciekawość mnie zżerała, gdyż wyszukałem w internecie sklep Walentynka nieopodal Hali Targowej. Było to dość niedaleko od punktu mojej wycieczki (był nim Dworzec Główny), więc postanowiłem się przejść i zobaczyć co mają w ofercie. Informacje o sklepie obijały się mi o uszy... Raz to na Facebooku ktoś napisał, że jest Stonka CTLu, raz to nawet od najlepszego kolegi dostałem model właśnie stamtąd...
Ale powróćmy do sedna. Zawitała mnie wielka ilość pudełek z modelami plastikowymi. Półki były zapełnione od góry do dołu pudełkami z modelami... Idźmy dalej, bo nas to oczywiście nie interesuje. Największym zainteresowaniem była dla mnie część kolejowa, z której oczywiście skorzystałem
Kupiłem wówczas wagon G02, z budką hamulcową, w odpowiednim dla epoki IIIb malowaniu szarym. Był to zakup niespodziewany, ale jakże udany. W końcu po dłuższej przerwie zacząłem ponownie budować swój park wagonowy, jednakże w nowej, według mnie lepszej epoce III.
Więc zacznijmy opisywanie od nieco mniejszej grupy wagonów osobowych...
Zapotrzebowanie na przewozy pasażerskie zmusiły mnie do zakupu wagonów osobowych. Na początek spróbowałem kupić (bądź bardziej otrzymać, bo wtedy się zbliżały Święta Bożego Narodzenia
) coś dostępnego obecnie w sklepach. Wybór wagonów w tej epoce jest jak na razie niewielki, dlatego wybór padł na wagon Bti od Roco (Epoka: IIIb, Stacja: Jelenia Góra).
Jazda z samym, jednym wagonem bardzo szybko się znudziła. Na pomoc dojechał chojnicki Brankard z epoki IIIc. Niestety, tu się tworzy tzw. miszmasz epokowy, którego nie cierpię. Swoją drogą... może komuś zalega brankard z epoki IIIb i chciałby się go pozbyć?
Ze względu na rosnącą liczbę przewozów musiałem jeszcze wzmocnić ten skład... Na pomoc przyjechał tilligowski wagon typu Ci33 - przydział i epoki te same co w Bti (a raczej - Ct) - czyli Jelenia Góra, epoka IIIb - dla przypomnienia
Dodam, że Tillig to nowe dziecko w kolekcji - kupiłem go 3 tygodnie temu
Czy ten skład będzie rozwijany ? Zapewne tak - jak się trafi okazja. Bardzo trudno dorwać jakieś dwuosiowe wagony z tych epok. Jak się nie uda, trzeba będzie zrobić samemu...
I na koniec rodzynek epokowo-przydziałowy w kolekcji - a'la Bonanza Tilliga
To byłoby na tyle z wagonów osobowych... teraz czekać na towarowe
M