• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Bocznice z terminalem kontenerowym

OP
OP
Marcin Kempa

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
157 1 0
#23
Alana to jest to co szukałem! Dzięki po tysiąckroć!!! :)
Ktoś pomoże mi ustawić fajnie jakiś przemysł? Gdzie lokomotywownia? Gdzie mój dystrybutor z paliwem? Gdzie dołożyć żeberka ochronne?
 
Ostatnio edytowane:

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.063 140 0
#24
Tak mi to "chodziło po głowie", w kontekście szukania podobnych rozwiązań w sieci.
Tylko za cholerę nie pamiętałem gdzie to jest - tylko tyle, że na trasie poznańskej, i w terenie, do obiektu prowadzi ulica "Intermodalna" :D
 

mattia

Znany użytkownik
Reakcje
81 1 0
#27
Witam , Możesz przecie zmniejszysc . Terminal kontenerowy z regoly jest spory . Male to sa tylko magazyny spedycyjne z 4-8 kontenerami:);)

LODZ-OLECHOW

LODZ-OLECHOW


GDANSK-PORT POLNOCNY
Mysle ze jak zrobisz nawet maly wycinek terminalu to tez będzie fajnie :)
 

Alana

Aktywny użytkownik
Reakcje
258 2 1
#28
Jezeli bierzemy Stara Wies to od stacji odchodzi bocznica do chyba ponad polowy zakladow przemyslowych w Kutnie i "fajny przemysl" ustawiasz tam. Sama stacja jest poprostu punktem w ktorym wagony sa przepinane z lokomotywy pociagowej do lokalnych manewrowek.
Jezeli ograniczyc sie tylko do samej stacji to zamienilabym 2 zewnetrzne tory w terminalu kontenerowym tak zeby ten krodki byl na zewnatrz [dalej od szlaku]. Na rozum koci - jest to tor odstawczy dla manewrowki PCC obslugujacej terminal i lokomotyw pociagowych ktore czekaja az ich pociagi sie przeladuje [lokomotywy prywatne wiec przewoznik musial by placic PKP PLK za postoj tych lokomotyw na torach stacyjnych, brakiem sieci sie nie przejmuj - wciaga je tam ta sama stonka ktora obsluguje manewry na terminalu]. Tam jest dobre miejsce na postawienie dystrybutora z paliwem i moze niewielkiego garazu zintegrowanego z budynkiem biurowym terminala.
Jeszcze mozna by wywalic wykolejnice WK2 i zmienic semafory F8 i F10 na pelne tzn umozliwiajace wyjazd na szlak.
 
OP
OP
Marcin Kempa

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
157 1 0
#29
Alana coraz bardziej mi pomagasz i coraz większy szacunek mam do Ciebie, pomimo tego, że nie rozumiem co piszesz ;) Ja jestem totalnym kolejowym zółto dziobem i tyle wiem, że pociągi jeżdżą po prawej stronie. Jakbyś mi dopisała numerki na torach to byłbym mega usatysfakcjonowany. Powiem tak- dociąłem dziś już flexy, ustawiłem rozjazdy lewej strony na szlaku, ale niestety nadal nie wiem co to są semafory f8 i f10 :) Trochę dziwny jestem, bo nie rozumiem ani jednego schematu elektronicznego a mimo to, prawie wszystko wiem jak zrobić i nawet rozumiem jak to działa.
To gdzie ma być ta szopa i paliwo? Po prawej czy lewej stronie? Mam 2 suwnice(na drewno i kontenery), mam nawęglarnie, mam dystrybutor paliwa, mam silos do szutru(?), mam krany do parowozów, mam kanał rewizyjny, mam szopy jedno i dwutorowe, mam tartak, mam fabrykę, mam też zbiorniki rafineryjne na paliwo. Pytanie, to co pasuje i gdzie?
PS 1: zamiast stonki będzie br 212 :)
PS 2: plan jest zaakceptowany i jest to Stara Wieś.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#34
No i wbrew początkowym założeniem mamy sporą stację z 5-cioma torami głównymi (przyjazdowo-odjazdowymi) i trzema torami ładunkowymi (terminal kontenerowy) i łącznicą do zespołu bocznic. Nawiasem mówiąc, dość ciekawe, rzadko spotykane rozwiązanie, gdzie na tory 8 i 10 można wjechać i z nich wyjechać na szlak tylko z prawej strony (od Kutna). Mnie się to podoba.
 
P

Paweł Piotr

Gość
#35
... dość ciekawe, rzadko spotykane rozwiązanie...
To przykład stacji, zaprojektowanej i zbudowanej do określonej pracy i na określonych kierunkach.
Stacja Stara Wieś jest przeznaczona do obsługi zespołu bocznic oraz terminala kontenerowego, jaki został do nie j dobudowany. Jest to stacja towarowa, a nie techniczna, jak ją błędnie nazwano na cytowanej stronie.
Przy tej okazji warto sobie przypomnieć, jak dzielą się stacje:
1. Zależnie od rodzaju przewozów:
a) osobowe
b) towarowe
c) osobowo-towarowe
2. Ze względu na usytuowanie na linii kolejowej:
a) krańcowe
b) węzłowe
c) pośrednie
3. Ze względu na zakres czynności:
a) małe
b) średnie
c) duże
4. Zależnie od rodzaju i zakresu zadań pod względem administracyjnym dzielą się na klasy – IV, III, II, I i pozaklasowe.
Stacja Stara Wieś obsługiwała pociągi zdawcze, które w głównej mierze przychodziły ze stacji rozrządowej Kutno Azory i były przyjmowane na tor 8 lub 10. Po zdaniu pociągu lokomotywa zabierała z powrotem przygotowany pociąg (z toru 8 lub 10) złożony z wagonów po obsłudze na bocznicach. Dlatego też semafory F8 i F10 były semaforami zaporowymi, bo w tamtym kierunku (Warszawy Zachodniej) nie wyprawiano pociągów, złożonych z wagonów, które obsługiwały zespół bocznic. Do przyjmowania i wyprawiania pociągów zdawczych mógł również służyć tor 6, w przypadkach zagęszczenia ruchu.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Marcin Kempa

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
157 1 0
#37
Prace powoli ruszyły. Wszystkie tory są przejezdne. Do końca tygodnia dokręcę nogi i zamontuje resztę napędów.
 

Załączniki

Marek Bydgoszcz

Aktywny użytkownik
Reakcje
23 1 0
#38
Czysto i schludnie - pod kreskę, ale mam taką radę: polutuj te wszystkie kostki, bo niestety większość dostępnych na rynku jest strasznie badziewna, bywa, że po czasie puszczają gwinty, itp.Polutujesz masz spokój na lata.