• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Bocznica terminalu paliw płynnych

Gała

Użytkownik
#1
Jako, że lubie klimaty przemysłowe nie potrafiłem zabrać sie za moduł szlakowy postawnwiłem obrać sobie projekt optymalny. Tzn. taki który nie bedzie wymagał kosmicznego nakładu pieniędzy ale bedzie mnie satysfakcjonował. Padło na bocznice, teraz nasuwa sie pytanie jaka? Przepompownia paliw to jest to. I tak sie zaczeło.
Załozenia są takie: Rozładunek 10 cystern 452R w ciagu 2h czasu rzeczywistego i trzech cystern gazowych 462R w czasie ponizej 0,5 h czasu rzeczywistego. Całkowita długosc Przepompowni wynosic bedzie 2,9 m. Najwieksza szerokosć 0,65m. Kilka zdieć:
 

Załączniki

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
#2
Witam :D . Nie mam absolutnej pewności, ale zdaje się, że tego typu miejsca należy otoczyć wałem ochronnym (choć znam wyjątki), a takiego nie widać na schemacie. Może jeszcze nie jest za późno?
 

Załączniki

OP
OP
Gała

Gała

Użytkownik
#4
bstok70 wały ochronne najdzęsciej oddzielaja część gdzie odbywa sie przeładunek paliw od czesci zbiorników magazynowych. Jak narazie nie planuje takiego wału.

DarekW Kazde zdięcie sie przyda. Dzieki :)

Teraz mam zamiar zabrać sie za system pomp i rurociagów tylko zabardzo nie mam pomysłu z czego najlepiej wykonać cały system. Może ktoś podpowie :)
 

Kylogram

Aktywny użytkownik
#5
Przejeżdżając dzisiaj obok terminala Petrolotu na Okęciu specjalnie się przyjrzałem: nie ma wału oddzielającego stację przeładunkową ani od zbiorników (momentami stoją tylko jakieś magazyny) ani od jezdni (ulicy łączącej Wirażową i Benetta). Jedyny wał oddziela terminal od ul. Wirażowej i budowanej za nią drogi ekspresowej.
 
OP
OP
Gała

Gała

Użytkownik
#8
Tez tak myslałem. Dzisiaj sie zabiore za konstrukcje. Może ktoś mi powiedziec z czego wykonać system rurociagów?? Słomki odpadają ze wzglądu na duzą średnice( potrzebne max 2 milimetry)
 

kuba007

Aktywny użytkownik
#9
Imitację rur robię z osłonek termokurczliwych nie wiem czy to dobre określenie stosowane do osłony przewodów elektrycznych. Dostępne w każdym sklepie elektrycznym lub markecie budowlanym, różne kolory i grubości, bardzo giętkie, dostępne z metra.
 
OP
OP
Gała

Gała

Użytkownik
#11
Witam. Dzisiaj zabrałem sie za otoczenie wokół miejsca gdzie bedzie odbywał sie rozładunek. Mianowicie zrobiłem kilkadziesiąt sztuk płyt wicietych z kartonu majacych na celu imitacją płyt betonowych lezących pomiędzy i obok szyn. Jeśli wszystko pójdzie po mojej myśli dzisja pokarze zdiecia. Obnośnie tych rurek plastikowych bądz miedzianych, wie ktos gdzie mozna dostać takowe w Gdańsku bądz okolicach??
 

Uriel

Znany użytkownik
#16
Kibicuje temu projektowi, bo terminale paliw to moje ulubione klimaty ale ... Wybacz Gała - jak dla mnie ten wątek powinien wylądować w "Planuje" :?
 

Załączniki

OP
OP
Gała

Gała

Użytkownik
#17
Gdzieś bede musiał poszukać :)
Uriel rozumiem twoje zdanie. Postepy nie są wspaniałe i szybkie ale saram sie jak moge. Moze i powinien ten wątek wylądować w "Planuje" ale to nie odemnie zależy.
 

Uriel

Znany użytkownik
#18
W żaden sposób nie chciałem Cię zdemotywować albo co. Po prostu: mniej pytań - więcej działania :)
Nadal kibicuję :!:
 
OP
OP
Gała

Gała

Użytkownik
#20
Trzy zdjęcia z postępów. Dodany jeden krótki tor do obsługi cystern, pomalowane długie nabrzeże do cystern i początkowa budowa nowego.
Znalazłem sklep gdzie dostane pożądane średnice rurek plastikowych oraz elementy do budowy pomostu roboczego i to blisko mnie :) wiec teraz czekam na fundusze i jadę robić zakupy.
 

Załączniki

Podobne wątki