• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Blok Fallera

#1
No to teraz można sobie zrobić osiedle jak w PRL. Jednak koszt to masakra! Za dziesięciopiętrowy blok mieszkalny wychodzi $89.24 + 4 x $44.60 = $267.64 ! Do tego, żeby to jakoś ładnie wyglądało to trzeba by ze dwa lub trzy takie postawić...
Screen Shot 2014-12-03 at 7.14.31 AM.png
 

404W

Znany użytkownik
#2
No niestety to jest drogie hobby, zarówno tabor, tory, jak i także budownictwo.
Ale jak ty to liczysz. Ten set podstawowy to ma ile pięter, że jeszcze 4 podwyższenia dokładasz?
Jeśli ma naturalne wymiary to i tak na normalną makietę czy dioramę 1 wejdzie.
Jest jeszcze blok od piko.
No i zawsze można spróbować wykonać taki samemu. Będzie co prawda roboty z oknami, ale w porównaniu do budynków ceglanych, czy zdobionych miejskich kamienic, ściany bloku to łatwizna.
 

Dabas

Aktywny użytkownik
Donator forum
#9
mi coś nie pasuje w tym bloku... środkowa kolumna okien (tych niebieskich) to okna klatki schodowej? jeśli tak to dlaczego klatka schodowa jest na środku bloku a nie nad wejściami?
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
#13
oj tam oj tam nie takie się rzeczy w PRLu partoliło... Brakuje jeszcze okien suszarni i kominów powietrznych na dachu (czy jak to tam się zwie, moje dziecko na to mówi "rycerze")
 

Terebesz

Znany użytkownik
#14
Tego typu bloki występowały w dwóch opcjach: cztero- i dziewięciopiętrowej. Inne wysokości zdarzały się tak rzadko, że można je pominąć. Okna klatki schodowej to byłyby te wąskie nad wejściami, ale u nas były one przesunięte w pionie, jako że doświetlały półpiętra. PRL-owskie bloki miały jeszcze jeden istotny szczegół: maszynownie wind w nadbudówkach na dachu - jeżeli tak, jak na zdjęciu powyżej nadbudówek nie ma, to znaczyłoby, że maszynownie są na dziewiątym piętrze, a windy dochodzą tylko na ósme (sporadycznie zdarzały się takie rozwiązania, ale wówczas ostatnie piętro miało zwykle inny układ okien). Zsypów też nie widzę, a zsypy musiały być :devil:
 

Terebesz

Znany użytkownik
#16
Najpodobniejszy znany mi polski system wielkopłytowy to tzw. system szczeciński, co nie znaczy, że stosowano go w Szczecinie - występuje we wszystkich dużych miastach. Windy dojeżdżają na ósme piętro, na dziewiątym jest korytarz łączący klatki, małe mieszkania i tzw. suszarnia. Powyżej wysoka attyka z otworami wentylacji. Klatki schodowe, inaczej niż u Fallera, wyróżniają się innymi oknami, zwróćcie też uwagę na śmietniki przy każdej klatce.
p8140088.jpg

Ten blok Fallera to pewnie jakiś enerdowski jest, ziomy z naszej dzielni powiedziały na niego (.......):cenzura:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#17
...maszynownie są na dziewiątym piętrze, a windy dochodzą tylko na ósme (sporadycznie zdarzały się takie rozwiązania, ale wówczas ostatnie piętro miało zwykle inny układ okien)
W tym wypadku maszynownie byłyby na 10. piętrze. Ale to przecież nie jest blok z PRL... O przesuniętych oknach klatki schodowej też chciałem napisać, ale kolega Terebesz był szybszy. Mnie zastanawia brak balkonów czy loggii. Zwykle takie bloki je miały. Może są po drugiej stronie, ale to w zasadzie znaczyłoby, że wszystkie mieszkania mają okna na obie strony. Ale bloki na fotce kolegi Terebesza też nie mają balkonów...
Windy dojeżdżają na ósme piętro, na dziewiątym jest korytarz łączący klatki
Ale te bloki na fotce mają po 10 pięter!
 

Terebesz

Znany użytkownik
#19
Klatki schodowe i wejścia były od północy, a balkony od południa. Na każdym piętrze w najbardziej popularnym układzie były 3 mieszkania dostępne z klatki, dwa doświetlone obustronnie (kuchnia od północy, duży pokój z balkonem od południa) i jedna kawalerka doświetlona tylko od południa.
Ciekawe jak blisko linii kolejowych występują tego typu bloki.
Gdańsk Żabianka 54 metry, blok dziesięciopiętrowy.
W okolicy przystanku Gdynia Leszczynki odległość 33 metry do toru. Jest to kompletnie niezgodne z przepisami, ale jak widać wykonalne.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Budownictwo i pozostała infrastruktura H0 16

Podobne wątki