• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Blog Rogera Farnwortha

OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 0 0
The Cornwall Minerals Railway

Stanowisko to wynika z lektury numeru 30 Dziennika "Archiwum Kolejowe". Zawiera on artykuł o lokomotywach zakupionych pierwotnie dla Kornwalijskiej Kolei Minerałów. Firma ta dramatycznie zawyżyła swoją moc napędową, a kiedy przejęła ją GWR, 50% jej pierwotnego zamówienia zostało zwrócone producentowi Sharp, Stewartowi z Manchesteru.

Osiem lokomotyw trafiło do Lynn & Fakenham Railway, a ostatecznie do ksiąg Midland & Great Northern Joint Railway.

Ten pierwszy post o Kornwalijskiej Kolei Minerałów podkreśla te lokomotywy. ...

http://rogerfarnworth.com/2020/05/17/the-cornwall-minerals-railway-part-1
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 0 0
Gloucester Docks and their Railways (UK)

Neil Parkhouse w jednym ze swoich fantastycznych zbiorów kolorowych fotografii z ostatnich dziesięcioleci pary w Gloucestershire (British Railway History in Colour) koncentruje się na liniach Midland obsługujących doki, a konkretnie na trzech liniach w okolicy - pętli Tuffley; High Orchard Branch; oraz oddział w Hempsted lub New Docks. Może się zdarzyć, że w kolejnych tomach serii będzie on dotyczył zachodnich podejść do doków i bardzo się cieszę, że tak jest.

Wątek ten ma obejmować Koleje doków - pierwszy post poniżej jest ogólny. Gdzie indziej pisałem o starożytnej linii tramwajowej, która po raz pierwszy obsługiwała doki - była to platforma o długości 3 stóp i 6 cali, która biegła między Gloucester i Cheltenham - The Gloucester i Cheltenham Plateway.

Poniższe posty w wątku będą próbowały podążać szlakami różnych gałęzi i ich bocznic.

http://rogerfarnworth.com/2020/05/17/gloucester-docks-and-railways-part-1
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 0 0
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 0 0
The Co. Donegal Railways: Ireland. ...

Moja żona i ja mieliśmy spędzić kilka tygodni na spacerach w Co. Donegal w kwietniu i maju 2020 roku. Zamiast tego zostaliśmy w domu w Ashton-under-Lyne i nadal wykonujemy pracę, którą kochamy! Napisałbym bloga o naszych podróżach i spacerach, ale zamiast tego rozpocząłem serię o Co 3ft-gauge. Donegal Railways. .....

http://rogerfarnworth.com/2020/05/2...the-glenties-branch-stranorlar-to-ballinamore.
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 0 0
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 0 0
Kolei w Iranie

To chyba moje przedostatnie stanowisko na torach kolejowych Iranu. Chcę na pewnym etapie dokonać przeglądu tego, co wiadomo o kolejach, które obsługiwały pola naftowe na południu Iranu, oraz ostatecznej raty. To stanowisko dotyczy różnych form siły napędowej na liniach kolejowych Iranu od czasu wybudowania pierwszej linii przed przełomem XX i XX wieku. Nie mogę zagwarantować, że to badanie jest całkowicie wyczerpujące. .......

http://rogerfarnworth.com/2020/06/30/railways-in-iran-part-10-motive-power
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 0 0
Koleje Wysp Normandzkich

Część 1 - Alderney


Na Alderney istniała krótka kolej przemysłowa, która od tego czasu stała się atrakcją turystyczną wyspy, przewożąc pasażerów w dwóch londyńskich wagonach metra z 1959 roku.

http://rogerfarnworth.com/2020/07/06/the-channel-islands-part-1-alderney

W 1973 r. w "Railway World Annual" ukazał się jednostronicowy artykuł o krótkiej kolei na Alderney, która była własnością Departamentu Środowiska i służyła kamieniołomowi.

Linia kolejowa Alderney została otwarta w 1847 roku i przebiegała przez około 2 mile (3,2 km), głównie wzdłuż wybrzeża, od Braye Road do Mannez Quarry i Latarni Morskiej. Wikipedia to odnotowuje: "Kolej została zbudowana przez rząd brytyjski w latach 40. i otwarta w 1847 roku." Została zbudowana jako tor o standardowym zasięgu.

8 sierpnia 1854 roku królowa Wiktoria i książę Albert jeździli na kolei w zaprzęgu konnym.
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 0 0
The Co. Donegal Railways: Ireland

Po ukończeniu dwóch pierwszych artykułów z tej serii, obejmujących Oddział Glenties, zostałem skontaktowany z Kerry Doherty, która mieszka w Co. Donegal i dostarczył kilka zdjęć oddziału. Zaktualizowałem dwa połączone artykuły, w sumie cztery zdjęcia, z których trzy pochodzą od Kerry Doherty'ego, a czwarte od Co. Donegal Railway Heritage Centre. ....

Dla łatwiejszego dostępu powtórzyłem dwa linki tutaj. ....

http://rogerfarnworth.com/2020/05/2...the-glenties-branch-stranorlar-to-ballinamore ...

http://rogerfarnworth.com/2020/06/2...2-the-glenties-branch-ballinamore-to-glenties

Oddział Glenties przebiegał przez bardzo wiejską część Co. Donegal i pozornie zatrzymał się w miejscu, które można by uznać za "rozsądne" - na Wybrzeżu Atlantyckim. Rzeczywiście, wydaje się, że w Ardarze na wybrzeżu było sporo ludzi, którzy tak myśleli. Przez wiele lat prowadzono wspólną kampanię na rzecz wybudowania krótkiej rozbudowy pomiędzy Glenties a Ardarą.
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 0 0
The Guinness Brewery Railways, Dublin, again. ....

Krótka notatka o kilku publikacjach, które skupiają się na Kolejach Browarowych Guinnessa. .....

http://rogerfarnworth.com/2020/07/22/the-guinness-brewery-railways-dublin-again.

Ten bardzo krótki artykuł wynika z niedawnej lektury na temat kolei na stronie internetowej Browaru Guinness w Dublinie.

Artykuł w "Narrow Gauge & Industrial Railway Modelling Review" wydanie 60 tom 8, październik 2004, str. 134-142; oraz

Paul Webb, "Shifting the Stout", The Moseley Trust, Apedale, Newcastle-under-Lyme, Staffordshire.
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 0 0
The Co. Donegal Railways: Ireland

Ten następny post o Co. Donegal Railways to pierwsze spojrzenie na Strabane do Letterkenny Railway. Zaczyna się przy Strabane i prowadzi aż do miasta Raphoe, które było starożytną siedzibą władzy doczesnej i duchowej. ....

http://rogerfarnworth.com/2020/07/2...bane-to-letterkenny-part-a-strabane-to-raphoe

Pierwszy dworzec kolejowy w Letterkenny został otwarty 30 czerwca 1883 roku. Linia wychodząca z Londonderry rozpoczęła się jako Londonderry i Buncrana Railway i została wchłonięta przez L&LSR w 1887 roku. Linia ta nie jest przedmiotem niniejszego artykułu, ale należy zauważyć, że Letterkenny były obsługiwane przez wiele lat zanim oddział ze Strabane przybył do miasta.
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 0 0
The Forest of Dean again. ...

The Bream Heritage Walk, the Oakwood Tramway and The Flour Mill Ltd.

Forest of Dean nadal jest jednym z moich ulubionych miejsc. W 2020 roku po raz kolejny zatrzymaliśmy się tam w pierwszym tygodniu września.

Ten post wraca do dwóch wcześniejszych tematów z Lasu.

http://rogerfarnworth.com/2020/09/0...k-the-oakwood-tramway-and-flour-mill-colliery

"1 września 2020 r. udaliśmy się na oznakowany spacer okrężny, który rozpoczął się w centrum wsi Bream po południowo-zachodniej stronie lasu. Trasa została zaplanowana przy wsparciu Funduszu Dziedzictwa Wielkiej Loterii i obejmowała szereg różnych miejsc dziedzictwa kulturowego wokół wioski. ............. Spacer poprowadził nas najpierw trasą Chińskiego Dolnego Oddziału Dębowego Tramwaju, który został omówiony we wcześniejszym wpisie o tramwajach w Lesie".

http://rogerfarnworth.com/2017/10/02/oakwood-and-dikes-tramways
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 0 0
The Forest of Dean again. ....

Darkhill Ironworks, Titanic Steelworks i związane z nimi linie kolejowe i tramwajowe. .....

http://rogerfarnworth.com/2020/09/12/the-forest-of-dean-milkwall-tramway-at-dark-hill

Na początku września 2020 roku, podczas pobytu w Bream w Lesie Dziekańskim, spacerowaliśmy po Hucie Titanica i Hucie Ciemnego Wzgórza ojca i syna Davida i Roberta Mushetów. Te dwa zakłady sąsiadują z oddziałem w Coleford Kolei Joint Severn i Wye. Były one również obsługiwane, w swoim czasie, przez Milkwall oddział Severn i Wye Tramwaj.