• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Blog Rogera Farnwortha

OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 0 0
#81
The Forest of Dean in the UK again. ...

Historia przemysłowa Forest of Dean jest taka, że intensywność działalności była wysoka przez cały XIX wiek i pierwszą połowę XX wieku. Innowacje były powszechne i nigdzie nie było to bardziej prawdziwe niż w infrastrukturze transportowej. W czasach, które ostatecznie uznają historię, w bardzo krótkim czasie zbudowano tramwaje i stały się dominującą formą transportu. Zanikły i zostały zastąpione koleją szerokotorową, która z kolei straciła na dominującej, ale prawdopodobnie gorszej standardowej szerokości. Przez pewien czas wszyscy byli aktywni w Lesie jednocześnie. ....

http://rogerfarnworth.com/2019/09/15/different-railway-gauges-in-operation-the-forest-of-dean
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 0 0
#83
The Tanat Valley Light Railway. ...

W sierpniu 2019 r. Spóźniliśmy się z żoną i świętowaliśmy 20. rocznicę ślubu, spędzając kilka dni z dala. Zdecydowaliśmy się pozostać na zachód od Llanymynech na walijskich granicach.

Gdy tam byliśmy, przemierzyliśmy dolinę Tanat, podążając jak najbliżej trasą starej lekkiej kolei.

Przez większość czasu w podróży patrzyliśmy na kilka pól i zauważaliśmy niewielki wzrost terenu wzdłuż linii starej linii kolejowej!

Podróż rozpoczęliśmy doliną od Pennant Melangell i jego malowniczego kościoła. Co ciekawe, w wieży kościelnej znajdowało się małe muzeum, które zawierało wiele rzeczy związanych ze starą lekką koleją.

Niestety źle zaplanowaliśmy tę wycieczkę i nie byliśmy w stanie odwiedzić centrum dla odwiedzających w Nantmwr. To było zamknięte w czasach, kiedy byliśmy w okolicy.

Ten post zawiera wiele podstawowych informacji o linii i dolinie Tanat. Mam nadzieję, że w następnym poście najlepiej podążę trasą linii.

http://rogerfarnworth.com/2019/09/18/the-tanat-valley-light-railway-and-the-nantmawr-branch-part-1

Zauważysz, że jednym z użytych dokumentów referencyjnych jest raport projektu GCE na temat Llangynog i kolei, którą spotkałem w kościele St. Melangell.
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 0 0
#85
The Forest of Dean in the UK again. ...

Ostatnio natknąłem się na dwie małe książki, z których obie są faksymilowymi wydaniami znacznie starszych książek. Pierwsza z nich to XIX-wieczny przewodnik po lesie dziekana dla początkujących urlopowiczów. Drugi stanowi przewodnik po różnych kopalniach węgla w lesie. ...

http://rogerfarnworth.com/2019/10/05/two-pocket-books-about-the-forest-of-dean
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 0 0
#86
Kolej wojskowa w Bicester....

Bardzo niedawno czytałem książkę o kolei wojskowej w Bicester, która ukazała się w 1992 roku. Została wydana przez Oxford Publishing Company i jest szeroko dostępna do zakupu z drugiej ręki. Warto przeczytać. ...

http://rogerfarnworth.com/2019/10/12/bicester-military-railway-book-review

Kolej wojskowa w Bicester....Ta książka, napisana przez E.R. Lawtona i Majora M.W. Sacketta w 1992 roku, daje wszechstronną historię miejsca w Bicester, która rozciąga się od pierwotnej koncepcji do daty publikacji książki.

W XXI wieku duże obszary kompleksu zostały oddane do użytku cywilnego.
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 0 0
#90
Les Chemins de Fer du Sud de la France - Central Var Line

Pracuję nad ukończeniem książki o linii Central Var w Les Chemins de Fer du Sud de la France. Około 75% drogi przez pracę teraz i przeglądu mojego stanowiska długości linii do zachodu Sillans-la-Cascade.

Zdałem sobie sprawę, że pominąłem ważny element tego odcinka linii - że zapewnił dostęp do kilku kopalń. Dwie najbliżej linii były kopalnie odkrywkowe boksytu. Obie znajdowały się w pobliżu Rognette, co również wydaje się nie pojawiać w mojej oryginalnej recenzji tej długości linii.

Ten poprawiony post obejmuje część, o której mowa. ....

http://rogerfarnworth.com/2019/08/1...cade-to-barjols-chemins-de-fer-de-provence-85
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 0 0
#91
Trams in Provence - Cote d'Azur

Podczas wielu podróży do Nicei i Les Alpes Maritimes, moja żona i ja widzieliśmy znaczną ilość robót inżynieryjnych, mostów, wiaduktów i tuneli na liniach, które nie wchodziły w skład sieci kolei o standardowej szerokości torów kolejowych, ani w skład sieci metra ogólnego. Okazuje się, że w Prowansji istniała znaczna liczba linii obsługiwanych przez dwie główne firmy tramwajowe, Tramways de les Alpes Maritime (TAM) oraz tramwaje Nice et du Littoral (TNL).

Tramwaje te jeździły po torach o szerokości metra, ale miały skrajnie ładunkowe niewiele szersze od szerokości toru. W wielu miejscach biegły wzdłuż dróg lub z samą autostradą, ale często zbaczały z autostrady lub własnej formacji.

Pierwszym, który zwrócił naszą uwagę, był Sospel to Menton Tramway, który był obsługiwany przez TNL. Taka jest historia:

https://rogerfarnworth.wordpress.co...amway-revisited-chemins-de-fer-de-provence-51
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 0 0
#92
Trams in Provence-Cote d'Azur

W rejonie Nicei istniały dwie różne sieci tramwajowe. Sieć TAM (Tramwaje Alpes-Maritimes) jest częścią sieci kolejowej na południu Francji. Druga sieć to Tramway Company of Nice and Littoral (NL). Stanowisko to obejmuje historię całej sieci TNL. Pozostałe stanowiska będą obejmowały określone linie w sieciach TAM i TNL.

https://rogerfarnworth.wordpress.co...nd-the-littoral-chemins-de-fer-de-provence-53.
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 0 0
#94
Trams in Provence-Cote d'Azur

Grasse był na jednym etapie pełen różnych przewozów kolejowych. Dwa tramwaje, jeden z Cagnes-sur-Mer i jeden z Cannes, podjechały do miasta od strony południowej. Linia PLM połączyła również Grasse z Cannes. Z centrum miasta połączyła się kolejką linią kolejową PLM (SNCF) oraz linia Chemins de Fer du Sud de la France Central Var przecinająca miasto w drodze z Nicei do Meyrargues.

Kolejny wpis obejmuje pierwszą część historii tramwaju TAM pomiędzy Cagnes-sur-Mer i Grasse:

https://rogerfarnworth.wordpress.co...s-sur-mer-part-1-chemin-de-fer-de-provence-20

Druga połowa artykułu na temat tramwaju TAM pomiędzy Grasse i Cagnes-sur-Mer:

https://rogerfarnworth.wordpress.co...s-sur-mer-part-2-chemin-de-fer-de-provence-21
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 0 0
#96
Trams in Provence-Cote d'Azur

TNL zbudował linię z Nicei do Levens, rozszerzył linię miejską, która prowadziła z Nicei do Saint-André-de-la-Roche.

Jest to pierwszy z dwóch słupków, które skupiają się na linii i obejmują długość od Nicei do Tourrette-Levens.

https://rogerfarnworth.wordpress.co...-tramway-part-1-chemins-de-fer-de-provence-54

Następny artykuł podąża za tą samą linią
od Tourette-Levens do Levens. Jako część artykułu, użyłem tego, co modelarze kolejowi czasami nazywają "licencją modelarza" .... swobody korzystania z naszej wyobraźni.

Pierwsza połowa bloga śledzi tramwaj, który mógł zostać zbudowany przez Aspremont i Saint-Blaise do Levens. Z pewnością było to zaplanowane.

Druga połowa bloga skupia się na aktualnej trasie wzdłuż M19.

Mam nadzieję, że ci się spodoba!

https://rogerfarnworth.wordpress.co...-tramway-part-2-chemins-de-fer-de-provence-56
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 0 0
#97
Trams in Provence-Cote d'Azur

Ten artykuł jest dołączony w celu uzupełnienia, post został napisany, kiedy myślałem o linii brzegowej opuszczającej Toulon w kierunku Saint-Raphael.
Istotne jest to, że skupia się on na systemie tramwajowym w Tulonie. Kolejny wpis o Toulonie będzie potrzebny na pewnym etapie, aby dokończyć historię całej sieci.

https://rogerfarnworth.wordpress.co...oulon-and-hyeres-chemin-de-fer-de-provence-38
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 0 0
#98
Trams in Provence-Cote d'Azur

W ramach prezentu urodzinowego w 2018 roku żona dała mi dwie książki napisane po francusku o tramwajach nicejskich. Lubię pracować nad tym, co mówią książki! Post ten odnosi się do stosunkowo niezwykłej praktyki regularnego transportu towarów w sieci tramwajowej, która była powszechną praktyką w Nicei.

https://rogerfarnworth.wordpress.co...nd-the-littoral-chemins-de-fer-de-provence-60
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 0 0
#99