• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Blog Rogera Farnwortha

#62
Slovenia

Właśnie odebrałem kopię Global Railway Review. Numer z lipca 2019 r. Artykuł fabularny koncentruje się na infrastrukturze w Słowenii. Można go również znaleźć w Internecie (https://www.globalrailwayreview.com/article/85929/slovenia-rail-infrastructure-investments). Jo, moja żona i ja pojechaliśmy do Słowenii w 2006 roku i zatrzymaliśmy się w Bled. Przeczytanie artykułu w Global Railway Review przywołało wspomnienia z tych wakacji.

Połączony post podkreśla zmiany w słoweńskim systemie kolejowym na przestrzeni lat oraz w Muzeum Kolejnictwa.

http://rogerfarnworth.com/2019/08/12/slovenia-railways-and-the-slovenia-railways-museum

Nie przegap zdjęć z muzeum w załączniku na końcu powiązanego postu.
 
#63
Skelton Junction in the UK

Co stanowi dobry post? Nie jestem do końca pewien. Wielu moich jest pobłażających sobie. Widzę coś, co chcę zbadać i piszę o tym. ...

Istnieją starsze wątki na temat Skelton Junction i otaczających linii na www.railforums.co.uk, do których odwołuję się na końcu tego postu.

Powodem, dla którego chciałem na to spojrzeć, było całkowite pobłażanie sobie.

Dawno, dawno, dawno temu ... Mieszkałem w Broadheath. Mój dom był mniej niż milę od Skelton Junction. Przeprowadzenie dochodzenia dotyczyło zarówno moich korzeni, jak i kolei. ....

Ten krótki kawałek jest wynikiem:

http://rogerfarnworth.com/2019/08/15/skelton-junction

Naprawdę znaczący kawałek pracy spowodował, że zainteresowałem się przede wszystkim - artykułem Eddiego Johnsona w wydaniu Steam Days z listopada 2003 roku.
 
#66
Les Chemins de Fer du Sud de la France - Central Var Line

Grasse posiadała również kolejkę linową łączącą centrum miasta ze stacją kolejową PLM. Post ten zawiera szczegóły dotyczące kolejki linowej oraz planów, które zostały wykonane, ale jeszcze nie zostały zrealizowane (jeśli kiedykolwiek zostaną) dla nowej kolejki linowej.........

https://rogerfarnworth.wordpress.co...ailway-in-grasse-chemin-de-fer-de-provence-23
 
#69
Les Chemins de Fer du Sud de la France - Central Var Line

Kolejna długość linii Central Var biegnie od Peymeinade do Tanneron. Po inwazji alianckich sił zbrojnych w 1944 roku i zniszczeniu przez wycofujące się siły niemieckie szeregu wiaduktów, Tanneron stał się wschodnim zakończeniem linii Central Var i został tak odnowiony aż do całkowitego zamknięcia linii na początku 1950 roku.

https://rogerfarnworth.wordpress.co...ntral-var-part-6-chemin-de-fer-de-provence-26
 
#79
Porzucone koleje używane jako ścieżki rowerowe

W dniu 31 sierpnia 2019 r. Guardian opublikował artykuł na temat wykorzystania starych tras kolejowych w Wielkiej Brytanii jako dróg rowerowych. Zaproponowano 10 najlepszych tras, na których stare formacje kolejowe są wykorzystywane jako drogi rowerowe. Nie jest to jedyna lista tras, która ma na celu stworzenie "Top Ten".

Zebrałem kilka przykładów w powiązanym postu poniżej. Chciałbym dodać co najmniej jeden, który nie znajduje się w pierwszej dziesiątce list, a mianowicie Las Dziekana.

http://rogerfarnworth.com/2019/09/13/railways-and-cycleways-no-1-a-top-ten

Spacer i jazda na rowerze starymi kolejkami leśnymi to prawdziwa przyjemność.
 
#80
The Forest of Dean in the UK again. .....

Moja żona i ja spędzamy większość lat w Forest of Dean. Wrzesień 2019 nie był wyjątkiem. Mieszkaliśmy w domku w pobliżu Collierów Cannop i Speech House, które były obiema kolejami, gdy były aktywnymi collierami. Pisałem już o Cannop Colliery w ramach tej serii postów. Wydaje się właściwe, że publikuję coś o Speech House Colliery.

http://rogerfarnworth.com/2019/09/14/speech-house-hill-colliery-and-railway