• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

BLACHA FALISTA

mikl

Znany użytkownik
#23
Mattia, a nie myslales zeby zalozyc osobny autorski watek typu "Mattia doradza", gdzie te wszystkie moglbys ciekawostki opisywac do woli:).A, my forumowicze, na korepetycje moglibysmy tam zagladac:gwizd:
 

mattia

Znany użytkownik
#24
mikl

Pomysł SUPER ! Tylko trzeba mieć czas na to , a jak na razie to mi go brak . Doba ma za mało godzin .;)
Jak będzie czas , to pokażę jak zbudować samemu napęd podmakietowy w typie i taki sam jak FULGUREX , z tym ze o wiele tańszy .:)
 

Adam66

Znany użytkownik
#28
A czy macie może koledzy namiar na jakiegoś producenta, który robiłby możliwie najdrobniejszą blachę trapezową, Potrzebuję taką do budowy nabrzeża w skali 1:700 - coś w tym stylu:
nabrzeże.jpg
 

mattia

Znany użytkownik
#29
Adam , A może takim sposobem jak " falista" , tylko trzeba by coś użyć co w przekroju jest prostokątem ,takim malutkim . Można zrobić próbę z paseczkami brystolu naklejonymi na jakaś podstawę , i dalej ... jak falista .
 

maxeus

Znany użytkownik
#32
Adam , A może takim sposobem jak " falista" , tylko trzeba by coś użyć co w przekroju jest prostokątem ,takim malutkim . Można zrobić próbę z paseczkami brystolu naklejonymi na jakaś podstawę , i dalej ... jak falista .
Bardzo podoba mi się Twój sposób na zrobienie blachy falistej, ale mam pewne ułatwienie, które powinno zmniejszać przyczynę wybrzuszania blachy, co z kolei umożliwi łatwiejsze spasowanie - przyszło mi do głowy jak oglądałem zdjęcia :).
Otóż w przypadku pierwszego postu, to proponowałbym wykonanie dwóch takich płytek z makaronem i włożyć pasek folii pomiędzy nie i ścisnąć tak, żeby wybrzuszenie jednej płytki wpasowało się w rowek drugiej wytłaczając tym samym folię w odpowiedni kształt.

W przypadku blach trapezowych kopyto do wytłaczania folii można wykonać z polistyrenu o grubości właściwej do preferowanej skali i jak wyżej wykonać dwie wytłoczki z odpowiednim luzem, żeby nie poprzecinać folii aluminiowej - do tego celu zdecydowanie polecałbym delikatną folię do artykułów spożywczych dostępną prawie w każdej kuchni :)

Powyższe sposoby pozwalają na szybsze wykonanie wymaganej ilości arkuszy, a posiadanie kopyta pozwala w razie potrzeby na szybkie dorobienie potrzebnej ilości :)
 
Ostatnio edytowane:
#37
Takie tłoczniki o jakich pisze Maxeus musiałyby raczej być walcowe, wątpię żeby dało się wytłoczyć płaskim folię aluminiową - folia daje się kształtować, ale rozciągliwość ma mizerną. Z drugiej strony - udaje się w niej wytłoczyć całkiem głębokie odbłyśniki więc może się uda.
Nic ino sprawdzić. :cool:
 

RS11

Znany użytkownik
#40
Przypomniałem sobie że za Oceanem mają takie tłoczniki do robienia blachy falistej a może i trapezowej, swego czasu było ogłoszenie w Katalogu Wlatersa koło roku 2000,
stolik kosztował koło 140dol. a wkładka chyba około 40. Maszynka przyjmowała blaszki i plastyk o szerkości 5-6 cm.