• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Rivarossi - modele zespołów wagonów piętrowych serii Bipa/Bhp

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
Ponownie bardzo proszę Panów @Bynio lub @Krzysztof Koj o odpowiedź na pytanie czy będzie edycja Bhp - 4 członowa w malowaniu "jajecznica" ?

Panie Krzysztofie, skoro udzielił Pan informacji w temacie o wagonach 120A to bardzo proszę o zaspokojenie głodu informacyjnego również w tym temacie ;)
Niestety w tym przypadku nie będę mógł zaspokoić "głodu informacyjnego", ponieważ - pomijając zapowiedziane już wcześniej modele wagonów Bhp firmy Rivarossi - co do kolejnych edycji modeli tych wagonów, nic nie zostało jeszcze w 100% ustalone.
Osobiście, i to od samego początku, miałem w planie opracowanie modelu 4-ro wagonowego zespołu tych wagonów w malowaniu "jajecznica", ze stacji Hajnówka, po naprawie głównej w ZNTK Pruszków ze stycznia 1993 r., jeszcze z oznaczeniem serii Bhp-x, jednak projekt okazał się (również moim zdaniem) zbyt "ryzykowny" i jego realizacja została odłożona na dalszą, bliżej nieokreśloną przyszłość.
W planach miałem także opracowanie dokumentacji do modelu lokomotywy SM42 z Czeremchy, która - wraz z wagonem ogrzewczym budowy niemieckiej (model f-my Heris) - mogłaby stworzyć ze wspomnianymi wagonami realistyczny skład pociągu.
Jak widać, w życiu nie da się niczego do końca przewidzieć :(... Szkoda.
Niestety nic więcej nie wiem.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
Osobiście, i to od samego początku, miałem w planie opracowanie modelu 4-ro wagonowego zespołu tych wagonów w malowaniu "jajecznica", ze stacji Hajnówka, po naprawie głównej w ZNTK Pruszków ze stycznia 1993 r., jeszcze z oznaczeniem serii Bhp-x, jednak projekt okazał się (również moim zdaniem) zbyt "ryzykowny" i jego realizacja została odłożona na dalszą, bliżej nieokreśloną przyszłość.
To jeden zespół, a drugi? Jedynie modele z pierwszej edycji nie ukazały się w dwóch wersjach z różnymi przydziałach (domyślam się, że był problem ze zdobycie dokumentacji do drugiego). Czy można zatem poznać rozważany przydział drugiego zespołu w malowaniu "Jajecznica"? Toruń, Bydgoszcz, Wrocław, a może jeszcze inny?
W planach miałem także opracowanie dokumentacji do modelu lokomotywy SM42 z Czeremchy, która - wraz z wagonem ogrzewczym budowy niemieckiej (model f-my Heris) - mogłaby stworzyć ze wspomnianymi wagonami realistyczny skład pociągu.
Panie Krzysztofie, realistyczny tylko pod względem zestawienia czy również pod względem merytorycznym (zgodność dat napraw okresowych)? Proszę mnie poprawić jeśli się mylę, ale czy wspomniany model wagonu ogrzewczego (HERIS, PKP, 50 51 99-27 004-0 Zhx, Stacja HAJNÓWKA) nie przedstawiał oryginału po naprawie zakończonej 19.7.83?
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
97 2 0
Osobiście, i to od samego początku, miałem w planie opracowanie modelu 4-ro wagonowego zespołu tych wagonów w malowaniu "jajecznica", ze stacji Hajnówka, po naprawie głównej w ZNTK Pruszków ze stycznia 1993 r., jeszcze z oznaczeniem serii Bhp-x, jednak projekt okazał się (również moim zdaniem) zbyt "ryzykowny" i jego realizacja została odłożona na dalszą, bliżej nieokreśloną przyszłość.
Ja wiem że SK Model nie jest już dystrybutorem Piko, ale myślę, że bardziej by pasował zespół w tym samym malowaniu, lecz już z przydziałem do Czeremchy i z młodszą datą naprawy, o których pisałem w temacie Nowości 2014. Pasowałby do zapowiadanej przez Piko SU45-165.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
520 41 1
Niestety w tym przypadku nie będę mógł zaspokoić "głodu informacyjnego", ponieważ - pomijając zapowiedziane już wcześniej modele wagonów Bhp firmy Rivarossi - co do kolejnych edycji modeli tych wagonów, nic nie zostało jeszcze w 100% ustalone.
Osobiście, i to od samego początku, miałem w planie opracowanie modelu 4-ro wagonowego zespołu tych wagonów w malowaniu "jajecznica", ze stacji Hajnówka, po naprawie głównej w ZNTK Pruszków ze stycznia 1993 r., jeszcze z oznaczeniem serii Bhp-x, jednak projekt okazał się (również moim zdaniem) zbyt "ryzykowny" i jego realizacja została odłożona na dalszą, bliżej nieokreśloną przyszłość.
W planach miałem także opracowanie dokumentacji do modelu lokomotywy SM42 z Czeremchy, która - wraz z wagonem ogrzewczym budowy niemieckiej (model f-my Heris) - mogłaby stworzyć ze wspomnianymi wagonami realistyczny skład pociągu.
Jak widać, w życiu nie da się niczego do końca przewidzieć :(... Szkoda.
Niestety nic więcej nie wiem.

Panie Krzysztofie, zebranie dokumentacji zarówno taborowej dotyczącej malowania i oznaczeń z danego okresu, a także dopasowania tego do siebie, żeby stworzyć z tego dany skład jest wyzwaniem, zwłaszcza gdy mówimy o okresie gdzie mało mamy materiałów z danego okresu np: fotografii etc.
Ale ciekawi mnie skąd akurat taki a nie inny dobór przydziałów taborowych i mnogości modeli z przydziałami m.in. małopolski oraz innych bardziej egzotycznych.
Czym to jest spowodowane?
Czy zmieni się według Pana to nastawienie producentów, gdy przeminie u kupujących chęć kupowania siódemek, stonek i wagonów sztuka dla sztuki z numerami i przydziałami średnio nas interesującymi?

Dotyczy to wszystkich producentów, zalewających nas (pozytywnie) swoimi modelami typowo Polskiego taboru w barwach PKP.
 

piterson

Znany użytkownik
BGM
Reakcje
61 0 0
a tutaj BiPa z Chojnic na Helu w 2014 r:)
 

Załączniki

MarGe

Aktywny użytkownik
Reakcje
10 1 0
"Jajecznice" Rivarossi wydają wysoki ton kiedy stoją na torach w sterowaniu cyfrowym. Czy tam jest jakiś element, który należy usunąć aby wagon nie wydawał tak dziwnego pisku?
 

maciekk

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.347 10 0
"Jajecznice" Rivarossi wydają wysoki ton kiedy stoją na torach w sterowaniu cyfrowym. Czy tam jest jakiś element, który należy usunąć aby wagon nie wydawał tak dziwnego pisku?
Z tego co wiem to ,,buczy " kondensator od oświetlenia końca składu. Więc pewnie jak byś go odłączył to by przestało ,,buczeć "...
 

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 3 1
Dobra wiadomość, ale jak się przyglądam zdjęciom to znowu oznaczenie nie jest idealne jak być powinno.
Napis Przewozy Regionalne jest stanowczo za wysoko.
Oj coś nam się ostatnio nie farci z tymi Przewozami Regionalnymi. Najpierw Herris teraz Rivarossi? Oby nie... oby tylko w tym jednym jedynym egzemplarzu z sesji.

4238_2-1.jpg


A tu oryginał. To są dokładnie te same numery wagonów.

 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
Dobra wiadomość, ale jak się przyglądam zdjęciom to znowu oznaczenie nie jest idealne jak być powinno.
Napis Przewozy Regionalne jest stanowczo za wysoko.
Proszę, już poprawione :ROFL:
2016-02-28_205248.jpg
A tak na poważnie, to faktycznie na zdjęciu rzuca się w oczy wysokość tych napisów.
No cóż... uroku mu to nie odbiera - mnie bardzo się podoba ten zestaw.
 

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 3 1
Nooo i od razu lepiej... to poprosimy jeszcze pozostałe 3 człony.
:)

A tak serio... urok urokiem. Ale jednak rzuca się od razu w oczy...
Trochę szkoda, ale i tak ją kupię;)
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
Dobra wiadomość, ale jak się przyglądam zdjęciom to znowu oznaczenie nie jest idealne jak być powinno.
Napis Przewozy Regionalne jest stanowczo za wysoko.
A moim zdaniem napis "Przewozy Regionalne" jest na tym modelu umieszczony (stanowczo) prawidłowo, tak jak w oryginale, czyli wyżej niż normalnie.
I nawet jeśli lepiej wygląda napis umieszczony niżej, to nie ma to w tym przypadku żadnego znaczenia. Ważne jest tylko, jak wyglądało to w rzeczywistości.
Oj coś nam się ostatnio nie farci z tymi Przewozami Regionalnymi. Najpierw Herris teraz Rivarossi? (...)
Myślę, że porównywanie zgodności oznakowania z oryginałem w modelach firmy Rivarossi i firmy Heris, to jednak przesada ;).
A tu oryginał. To są dokładnie te same numery wagonów.
To fakt, numery wagonów są rzeczywiście te same, kolorystyka również, ale na tym zasadniczo podobieństwa się kończą.
Po prostu model tego zespołu wagonów piętrowych (tzn. o tych właśnie numerach) odwzorowuje malowanie tych wagonów z okresu nieco wcześniejszego, czyli po naprawie wykonanej w czerwcu 2012 roku.
Uważny obserwator z pewnością zauważy, że zarówno na prezentowanym filmie, jak i na wklejonych wcześniej zdjęciach, wagony mają nie tylko inaczej umieszczony napis "Przewozy Regionalne", ale mają zupełnie inaczej umieszczone oznaczenia klasy, a także nie mają piktogramów "Dla niepalących"...
A tu oryginał:
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 3 1
A moim zdaniem napis "Przewozy Regionalne" jest na tym modelu umieszczony (stanowczo) prawidłowo, czyli wyżej, tak jak w oryginale...

Myślę, że porównywanie zgodności oznakowania z oryginałem w modelach firmy Rivarossi i firmy Heris, to jednak przesada ;).

To fakt, numery wagonów są rzeczywiście te same, kolorystyka również, ale na tym zasadniczo podobieństwa się kończą.
Po prostu model tego zespołu wagonów piętrowych (tzn. o tych właśnie numerach) odwzorowuje malowanie tych wagonów z okresu nieco wcześniejszego, czyli po naprawie wykonanej w czerwcu 2012 roku.
Uważny obserwator z pewnością zauważy, że zarówno na prezentowanym filmie, jak i na wklejonych wcześniej zdjęciach, wagony mają nie tylko inaczej umieszczony napis "Przewozy Regionalne", ale mają zupełnie inaczej umieszczone oznaczenia klasy, a także nie mają piktogramów "Dla niepalących"
Panie Krzysztofie.
Bardzo bardzo, dziękuję za wyjaśnienie.
Kamień z serca, że jednak malowanie jest poprawne a ja osobiście naprawdę cieszę się, że się myliłem w tym przypadku.
 

Podobne wątki