• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Rivarossi - modele zespołów wagonów piętrowych serii Bipa/Bhp

JJP

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
Mam prośbę o rozwianie wątpliwości.

Czy zestawienie lokomotywy SM42-1083 (PIKO 59471) z poznańską Bipą (HRS4230) jest:
a) absurdalne bo nieprawdopodobne
b) dziwaczne, ale od biedy mogło jeździć
c) ujdzie w tłoku - zdarzało się, że jeździło

Wiem, że rewizje
się trochę rozmijają, ale raczej chodzi mi o to, czy ta manewrowa Stonka mogła okazjonalnie uczestniczyć w ruchu pasażerskim.
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
Mam prośbę o rozwianie wątpliwości.

Czy zestawienie lokomotywy SM42-1083 (PIKO 59471) z poznańską Bipą (HRS4230) jest:
a) absurdalne bo nieprawdopodobne
b) dziwaczne, ale od biedy mogło jeździć
c) ujdzie w tłoku - zdarzało się, że jeździło

Wiem, że rewizje
się trochę rozmijają, ale raczej chodzi mi o to, czy ta manewrowa Stonka mogła okazjonalnie uczestniczyć w ruchu pasażerskim.
Stonki generalnie uczestniczyły w ruchu pasażerskim w okresie letnim. Nie raz w lecie widziałem stonki ze składem piętrusów na lokalnych liniach. Ten piętrus, o którym piszesz ma rewizję z epoki Vb (98.10.30 ), zaś stonka w modelu (Va - 1991). Nie jest to jakaś drastyczna różnica epok, ale kilka latek minęło. Stonka ta mogła być przemalowana, więc w 1998 roku mogła nieco inaczej wyglądać. Może uda ci się znaleźć fotki 1083-ki z tego właśnie okresu :) ale ja znalazłem jedyne zdjęcie jeśli chodzi o tą stonkę - to fotka z 2003 roku http://www.gfk.art.pl/tabor/t28.html Widać na niej, że ta lokomotywa (choć nie sądzę, że to ta - opis mówi że ta) - ma kolor podobny do tego w modelu choć zgarniacze czarne, tarcze zderzaków bez obwódek białych - zdjęcie jest takie sobie jeśli chodzi o jakość i nie można jasno powiedzieć czy to oliwka, czy jakaś inny odcień. Wygląda podobnie, ale to moje zdanie. No i kwestia o której wyżej wspomniałem (czy to na pewno ten egzemplarz). 1083 nie miała tabliczki 'Fablok' na tym czole, a na fotce z 2003 jest ta tabliczka. Za to na zdjęciach z późniejszego okresu, np. 2009, SM42-1083 jest już absolutnie jasnozielona: http://www.kolejowaklatka.org/foto/foto2.php?f=14274 i tabliczki na tym czole też nie ma. Można więc zaryzykować stwierdzenie, że w 1998 mogła być podobna do tego jaki widzimy ją w modelu i skład taki można by z nią zestawić, choć rewizję na pudle w tym czasie zapewne miała inną. Ale jak piszę - ręki sobie nie dam obciąć za jasne powiedzenie, że na fotce z 2003 to 1083 jest. Kwestia fotek. Gdyby znaleźć jakieś z tego okresu to wszystko byłoby jasne.

Bez tytułu.jpg
 
Ostatnio edytowane:

jaco

Znany użytkownik
Reakcje
829 14 1
Kiedyś jeździło się BR-kami z logiem PKP, jakimiś pseudo bonanzami, lub Saschsenmodelle o nieprawidłowej długości i się cieszylismy. Teraz dywagujemy czy Bipa niemal idealna jak dla mnie, i SM czy SP ( jak dla mnie też niczego sobie) o różnych przydziałach ( niemal nie widoczne podczas zabawy) to nie absurd. Rozpieścilismy się w ostatnich latach . :)
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
jaco - dałbym ci "popieram" ale mi oceny zablokowali bez słowa wyjaśnienia :) (jakaś kara za dawne czasy?). A połączyć wszystko w H0 da się ze sobą, to jasne - oby sprzęg pasował :D
Wiele osób podchodzi jednak też tak do sprawy, że łączenie 'jak leci' im nie wystarcza i chciałoby mieć w swoich zbiorach całe składy historycznie do siebie pasujące w modelu, zapewne stąd rozterki kolegi wyżej.
Rozpieścilismy się w ostatnich latach . :)
Myślę, że to raczej jest uściślenie zainteresowań. Kiedyś zbierałem 'kolejki' jak leci w różnych skalach, potem H0 i wszystko co miało logo PKP bez względu czy fikcja czy nie, następnie III, IV,V epoka, a teraz tylko epoka IVb/c.... i tylko modele rzeczywistego taboru - czas płynie, zainteresowania się konkretyzują, tabor coraz trudniej zdobyć.
Inaczej byłoby nudno.
 
Ostatnio edytowane:

JJP

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
Dziękuję za odpowiedź jafrapa i rozgrzeszenie jaco. (y) Warto wiedzieć kiedy się zatrzymać - zacznie człowiek niewinnie od uzgadniania przydziałów i rewizji, a skończy na harmonizowaniu hipotetycznych biorytmów figurek kolejarzy i pasażerów w lokomotywie i wagonach. ;)
 

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
211 31 1
Stonki generalnie uczestniczyły w ruchu pasażerskim w okresie letnim. Nie raz w lecie widziałem stonki ze składem piętrusów na lokalnych liniach. Ten piętrus, o którym piszesz ma rewizję z epoki Vb (98.10.30 ), zaś stonka w modelu (Va - 1991). Nie jest to jakaś drastyczna różnica epok, ale kilka latek minęło. Stonka ta mogła być przemalowana, więc w 1998 roku mogła nieco inaczej wyglądać. Może uda ci się znaleźć fotki 1083-ki z tego właśnie okresu :)

Zobacz załącznik 294285
Przebieg SM42 - 1083 :
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan...&seria=80&lok=7489&numer=1083&title=SM42-1083

1991-02-28ZNTK Piłaoliwkowozielone + pomarańczowy pasNaprawa rewizyjna

2003-09-29Brak danychzielone + pomarańczowy pasNaprawa główna
G1
i zdjęcia ale już późniejsze:
http://rail.phototrans.eu/14,55345,0,FabLok_6D_SM42_1083.html
http://www.garnek.pl/epasa/6291200/sm42-1083-ct-poznan
 

czart

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
Kto szuka ten znajdzie, podobno.
Szukam i nigdzie nie mogę znaleźć malowania ZIELONEGO piętrusa takiego jak BHP z Poznania.
Praktycznie tylko i wyłącznie OLIWKOWY.
Powoli wątpię w to malowanie.
Zastanawiam się czy kupić ten model. Może lepiej poczekać lub kupić oliwkowy zestaw.
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
97 2 0
Pytanie czy w ogóle jakieś ze st. Poznań mogła ciągać...
Końcówkę żywota spędziła głównie na manewrach w okolicy Wielkopolski, więc można jej dać nawet coś towarowego. Zdjęć z czasów jazdy liniowej w tym malowaniu jakoś nie mogę znaleźć. Ale myślę, że można od biedy nagiąć rzeczywistość i dać jej tę poznańską bipę.
 
Reakcje
198 0 0
Na podstawie Dodatku 2c do SRJP Poznań 1986, pociąg Poznań-Gubin (55120) jechał w zestawieniu: EU07(MD Poznań Franowo)+Bipa+A+B+B. Dwa ostatnie wagony kursowały tylko w dni robocze i były odczepiane w Zbąszynku. Tutaj też następowała podmiana lokomotywy i w dalszą drogę do Gubina jechała SP45 (MD Zbąszynek).
Na innych pociągach do Gubina nie było wagonów piętrowych.
 

Podobne wątki