• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Rivarossi - modele zespołów wagonów piętrowych serii Bipa/Bhp

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
99 2 0
a Kociołki w ogóle tu nie zaglądały
Czeremcha podobno miała na przełomie lat 80/90 jakieś na stanie, ale bardzo krótko. Za to w Białymstoku w dyspozytorni szopy widziałem "SP42" na tablicy z kluczami ;) Więc być musiały.
Ze Stonką też "u nas" nie widziałem za dużo piętrusów (co najwyżej w zastępstwie)
Doskonale pamiętam Bipy ciągane przez SM42 do Siedlec :) i to dość często. Ale bohuny już były tylko w okolicach węzła Czeremcha spotykane.
Czyżby piętrusy z Hajnówki? Tyle, że te nie jeździły z EU07?
Ponoć zdarzyło się, że zestaw piętrusów pojechał w planie pociągu pospiesznego z Warszawy do Białegostoku, nawet zdjęcie było, tylko zapomniałem, gdzie. No i oczywiście "łudstoki" zaczynające bieg w Białymstoku były zestawiane z 2 4-członowych 'Bhp'. No i bohuny dość często zdarzały się w relacji do Ełku, miały obieg tak zrobiony, że rano ruszały z Czeremchy do Białegostoku, i tam przechodziły na inny skład, z EU07 właśnie.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
Czemu jedno jest w IVc a wagony 120A w Va? Jak można złożyć skład historycznie poprawny? Pomijam stacje....
Nie, nie można (a nawet nie należy próbować !) zestawiać składu pociągu akurat tych wagonów z lokomotywą SM42-546, ponieważ wagony 120A ze stacji Nysa zupełnie nie pasują do lokomotywy SM42-546 z MD Łazy i nie miały pasować...
Umieszczenie tych modeli obok siebie w ulotce reklamowej, nie oznacza przecież, że mają do siebie pasować i tworzyć skład pociągu...
Wagony typu 120A ze stacji Nysa pasują idealnie do modelu lokomotywy SP42-049 firmy Piko z MD Opole, natomiast lokomotywa SM42-546 jest lokomotywą manewrową, pracującą w tamtych latach na bardzo dużej stacji rozrządowej Łazy i z oczywistych powodów do niczego pasować nie musi, albo inaczej mówiąc, pasuje do wszelkich wagonów towarowych z tamtych lat, i to nie tylko do wagonów PKP...
 

Sebastian B.

Aktywny użytkownik
Reakcje
60 9 2
Ja z braku laku zetawilem rzeszowska bipe z kociolkiem SP42-037.To zestawienie to taki maly kompromis i najblizszy lok ze spalinowek jaki jest dostepny.
 
Ostatnio edytowane:

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
Ja z braku laku zetawilem rzeszowska bipe z kociolkiem SP42-037.To zestawienie to taki maly kompromis i najblizszy lok ze spalinowek jaki jest dostepny.
A czy nie było lepiej zestawić "kociołek" SP42-037 z "Bipą" ze Skarżyska-Kamiennej ???
Przecież pasują do siebie doskonale. Rozumiem, że chodziło o "Rzeszów", ale przecież w takim zestawieniu lokomotywa nie pasuje do wagonów...
Co więcej, są przecież już dwie lokomotywy (co prawda elektryczne) pasujące do wagonów pietrowych Bhp z Rzeszowa, więc... zupełnie nie rozumiem takiego wyboru.
 
Ostatnio edytowane:

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
2.424 230 14
Ja kupiłem sobie Rzeszowką Bipe. Bo mi się wydaje że to była ta która kursowała z Tarnowa do Szczucina. Czy były to jeszcze jakieś inne Bipy? Jeżeli Rzeszowska pasuje, to jaki model SM42 pasował by to tego składu?
 

Sebastian B.

Aktywny użytkownik
Reakcje
60 9 2
A czy nie było lepiej zestawić "kociołek" SP42-037 z "Bipą" ze Skarżyska-Kamiennej ???
Przecież pasują do siebie doskonale. Rozumiem, że chodziło o "Rzeszów", ale przecież w takim zestawieniu lokomotywa nie pasuje do wagonów...
Co więcej, są przecież już dwie lokomotywy (co prawda elektryczne) pasujące do wagonów pietrowych Bhp z Rzeszowa, więc... zupełnie nie rozumiem takiego wyboru.
Niestety Panie Krzysztofie elektryki mnie nie interesuja,zawsze wolalem trakcje spalinowa bo ma w sobie to "cos". ;)
Bhp rzeszowskie jezdzily takze w strone Jasla jak i w strone Tarnobrzegu przez Kolbuszowa.Byly ciagane przez SP32 jak i SM/SP42.Czy akurat SP42-037 tam jezdzila ,tego nie moge powiedziec.037 byla w tym czasie na stanie w Zurawicy,w tym samym czasie co wlasnie rzeszowska bipa ma podane daty rewizji.Czy jezdzily razem,ciezko powiedziec,dlatego to jest taki maly kompromis z mojej strony.Z czasem model SP42-037 zostanie wzbogacony o odpowiednie oznaczenia by pasowal.Nie wykluczam tez mozliwosci zmian numeru inwentazowego jezeli zajdzie taka potrzeba.

@ Robert Reschka
Wagonownia w rzeszowie miala sporo roznych Bip czy Bhp na swoim stanie.Bedac w 2005 roku kilka jeszcze z nich stalo na stacji w rzeszowie,ale trzy lata pozniej juz ich nie widzialem.
 
Ostatnio edytowane:

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
Ja kupiłem sobie Rzeszowką Bipe. Bo mi się wydaje że to była ta która kursowała z Tarnowa do Szczucina. Czy były to jeszcze jakieś inne Bipy? Jeżeli Rzeszowska pasuje, to jaki model SM42 pasował by to tego składu?
Niestety, czteroczłonowa "Bipa" ze st. Rzeszów (oczywiście chodzi o model firmy Rivarossi) nie mogła obsługiwać tej relacji. Jest zbyt "późna", jeśli chodzi o datę naprawy okresowej i co za tym idzie, o znakowanie...
Ruch pasażerski na linii Tarnów - Szczucin zawieszono (niestety na zawsze) w marcu roku 2000, a modele wagonów serii Bhp ze stacji Rzeszów noszą na sobie datę rewizji 13.06.02.
Nie znam obiegów składów kursujących w relacji Tarnów - Szczucin, w ostatnich latach eksploatacji tej linii, chociaż z pewnością jest to do ustalenia.
Uważam jednak, że w tej chwili nie ma na rynku modeli ani lokomotyw, ani wagonów, które mogłyby kursować ok. roku 2000 w tej relacji.
 
Ostatnio edytowane:

Filozof

Użytkownik
Reakcje
198 0 0
Bipy jeździły w relacji Skarżysko - Stalowa Wola Rozwadów z EU07 z ZT Lublin oraz ZT Żurawica - tutaj przykład tej drugiej możliwości: http://rail.phototrans.eu/14,2017,0,PaFaWag_4E_EU07_141.html.
Ta skarżyska bipa ma rewizję to 26.02.2004, więc trzeba sprawdzić, czy maszyny z Żurawicy były jeszcze na tym obiegu w 2004 roku. Jeśli tak, to można by było podpiąć EP07-187 i imitować schyłkowy okres bip na Skarżysko - SWR.
 
Ostatnio edytowane:

czart

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
Do mojej SP42 071 z ZT w Czerwieńsku N REV NS 99.07.30 idealnie będzie pasowała RIVAROSSI HRS4230
- 3-wagonowy zespół piętrowy, serii Bhp, PKP, stacja Poznań, epoka Vb (zielony) REV.Bg.98.10.3.
Pamiętam jak Stonki ciągnęły piętrusy po Ziemi Lubuskiej.
 

marian

Aktywny użytkownik
eSeMka
Reakcje
6 0 0
Zakupiłem lokomotywę SP42-043 z takim przydziałem i rewizją PKP | MD Gdynia | Rev. 30.09.1979 (IV).
Czy mogłaby ona jeździć z takim zestawem wagonów osobowych 3cz. typ Bhp, Chojnice (Rivarossi HRS4229) ep. V?
Czy takie zestawienie wydaje się w ogóle niemożliwe?
Więm, że do tej lokomotywy był dedykowany zestaw BIPy z Gdyni i epoki IV, ale jest już raczej niedostępny w sprzedaży bezpośredniej, a ceny na aukcjach nie zachęcają do zakupu.
 

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.160 98 2
Zakupiłem lokomotywę SP42-043 z takim przydziałem i rewizją PKP | MD Gdynia | Rev. 30.09.1979 (IV).
Czy mogłaby ona jeździć z takim zestawem wagonów osobowych 3cz. typ Bhp, Chojnice (Rivarossi HRS4229) ep. V?
Czy takie zestawienie wydaje się w ogóle niemożliwe?
Więm, że do tej lokomotywy był dedykowany zestaw BIPy z Gdyni i epoki IV, ale jest już raczej niedostępny w sprzedaży bezpośredniej, a ceny na aukcjach nie zachęcają do zakupu.
Teoretycznie jeździć może wszystko..., ale realność składu będzie niestety niezgodna z uwagi na odległe epoki.
A czy nie prościej byłoby sprzedać SP42-043 (np. mi :) )i bez większego problemu zakupić SP42-118 wraz z kompletem wagonów z Chojnic (również dostępnych na rynku)? Wyjdzie taniej i zgodnie z oryginałem. Powodzenia :)
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
Zakupiłem lokomotywę SP42-043 z takim przydziałem i rewizją PKP | MD Gdynia | Rev. 30.09.1979 (IV).
Czy mogłaby ona jeździć z takim zestawem wagonów osobowych 3cz. typ Bhp, Chojnice (Rivarossi HRS4229) ep. V?
Czy takie zestawienie wydaje się w ogóle niemożliwe?
Więm, że do tej lokomotywy był dedykowany zestaw BIPy z Gdyni i epoki IV, ale jest już raczej niedostępny w sprzedaży bezpośredniej, a ceny na aukcjach nie zachęcają do zakupu.
Masz rację - do tej lokomotywy pasują idealnie jedynie (jeśli chodzi o piętrusy) te wagony: http://dcc24.eu/node/874/699 ale sytuacja co do ich zakupu nie jest całkiem beznadziejna. Czasem pojawiają się na allegro w miarę w ludzkich cenach - ja je tam kupiłem za 815 zł (czyli trochę drożej ale jako-tako). Rzadko bo rzadko, ale może trafisz. Swego czasu także Świat Modeli Rybnik oferował zestaw ze ściętym dachem z IV epoki. Może tam zapytaj - albo poczekaj na kolejne wypusty planowane na kolejne lata. Ja liczę na coś jeszcze z IV epoki.

A na razie może popróbuj tutaj http://allegro.pl/pkp-bipa-stacja-gdynia-hrs4215-ep-iv-i5293715163.html :)
 
Ostatnio edytowane:

marian

Aktywny użytkownik
eSeMka
Reakcje
6 0 0
sprzedać SP42-043 (np. mi :) )
Sprzedać to nie sprzedam, bo kupiłem ją w zeszłym tygodniu. Wyprzedzająco odpowiem na pytanie "To po jakiego czorta kupiłeś z IV epoki jak chcesz teraz wagony z V epoki i z Chojnic?". Kupiłem bo mieszkam w Gdyni, a że to moja pierwsza lokomotywa (oprócz BR 01.5 co ją dostałem 30 lat temu) to chciałem, żeby była z Gdyni :). To chyba z sentymentu bo taka mnie woziła na Kaszuby na biwaki (choć nie wiem czy miała akurat ten numer boczny i rewizję, bo mnie to wtedy nie interesowało).

Jeżeli kolega Spacerowicz chciałby zakupić akurat lokomotywę SP42-043 to służę informacją gdzie ją można dostać ze sklepu (a mają jeszcze 12 sztuk, no chyba że ktoś wykupił coś od zeszłego tygodnia).
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki