• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 Big Boy #4014 wraca na tory.

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.377 463 29
#22
O ile wierzyć informacji w Wikipedii, do której link podał kolega, jezyzie, to chyba nigdzie.
 

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
548 13 0
#23
Przeglądnąłem wiele filmów z 4014, ale nigdzie nie trafiłem na pracę drugiej pary cylindrów. Zwracałem uwagę nie tylko na obecność pary przy cylindrach, ale również na kominy. Wydech był zawsze tylko z przedniego komina. Widać to również na filmie z testów uruchomieniowych:
Można to ewentualnie tłumaczyć ekonomicznym gospodarowaniem paliwem i wodą, aby bez dodatkowych doładowań pokonać trasę tam i z powrotem.
Union Pacific 4014 1st Test Run
A tak wygląda podobna lokomotywa pod pełnym obciążeniem:
 

uboottd

Aktywny użytkownik
Reakcje
59 0 0
#26
Przeglądnąłem wiele filmów z 4014, ale nigdzie nie trafiłem na pracę drugiej pary cylindrów. Zwracałem uwagę nie tylko na obecność pary przy cylindrach, ale również na kominy.
Kominy nie mogą być wyznacznikiem - nie ma żadnego powodu dla którego któryś miałby być przypisany do któregoś silnika.
Natomiast pierwszy filmi 1:30 i dalej - wyraźnie widać parę z odwodnienia _obu_ silników - dwie osobne chmury idące równolegle. Oraz 2:24 - wyraźnie widać że maszynista zamknął odwodnienie tylnej pary nie zamykając przedniej. Może po prostu przednia para cylindrów - ta powinna być wysokociśnieniowa - ma słabsze uszczelki i dlatego zwykle tu widać parę, podczas gdy tylna - niskociśnieiowa - po prostu jest szczelna. Choć nie do końca - 7:15 ciut jednak puszcza pare.

Dodatkowo może byc tak, że utrzymują niższe od nominalnego ciśnienie w kotle - do pokazów czy testów wystarczy, a kocioł jest stary.
 
Ostatnio edytowane:

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
548 13 0
#27
Tu kominy są wyznacznikiem, ponieważ obie grupy cylindrów nie są ze sobą zsynchronizowane. Gdyby były wspólne, para i dym wydobywały by się z obydwu w równych ilościach.
Para niskociśnieniowa tu nie występuje, ponieważ jest to strata mocy. Występuje w konstrukcji Triplex i to był tu niewypał.
"The Big Boys, as well as many other articulated steam locomotives, used simple expansion (the same pressure in all four cylinders), and thus, are not true mallets."
Informacje i dane techniczne:
https://www.steamlocomotive.com/locobase.php?country=USA&wheel=4-8-8-4&railroad=up#346
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.055 25 2
#29
Para niskociśnieniowa tu nie występuje, ponieważ jest to strata mocy. Występuje w konstrukcji Triplex i to był to niewypał
też nie do końca tak, bo różne koleje zamówiły znaczną liczbę parowozów typu Mallet o podwójnym rozprężeniu pary i były z nich bardzo zadowolone. Konstrukcje takie jak np. Y6b należały do bardzo wydajnych i ekonomicznych parowozów i były bardzo długo eksploatowane.
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.399 28 2
#30
One spokojnie mogą ciągnąć nowoczesne wagony :)
Na tym filmie jedzie Chellenger, ale dokładnie o taką pracę Big Boya mi chodziło! Jazda na dwa parowozy z dieslem i paroma wagonikami, jest słaba ;)

UP uruchomiło już jeden pociąg z wagonami towarowymi, który złapano w dokładnie tym samym miejscu co Chellengera z kontenerowcem choć kilka metrów dalej...

ale to ciągle nie to... ciągnący diesel itd... po co to! Taka próba, jak parowozu Norfolk & Western na 100 ładownych, to byłoby coś!

A jak jesteśmy już przy N&W, to jeden z moich ulubionych filmów, choć już z minionej epoki:

Więc dalej musimy czekać, na prawdziwy pokaz mocy! :love:
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#31
Ciekawe czy się doczekamy na pokaz mocy, bo ten nowy Big Boy 4014 nie może jeździć samodzielnie. W czasie naprawy dokonano wielu zmian w układzie hamulcowym, zmniejszyło się palenisko itd. Zbiorniki na sprężone powietrze pochodzą z lokomotywy diesla MP15, wiele zaworów też jest już nowej konstrukcji z lokomotyw GE czy GM EMD. Tu jest tylko wzminaka i zdjęcie zbiornika: http://modelingthesp.blogspot.com/2019/05/promontory-2019.html
Na filmikach zamieszczonyh w tym wątku można znaleźć co najmniej 20 różnic zewnętrzynych do pierwowzoru.
To nie do końca jest lokomotywa która przyjechała do szopy UP na restauracje i tu jest problem w dopuszczeniu do samodzielnej pracy.
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.399 28 2
#32
Nie widzę problemu skoro zmieniono pewne rzeczy na nowsze i dostępne obecnie rozwiązania przy zachowaniu funkcjonalności. No chyba, że mówimy o własnościach hamulca, ale nie wierzę, aby to miało się zmienić. Skoro lokomotywa zachowała wydajność sprężarki i drogę hamowania, to dlaczego nie wymienić jej zbiorników, czy zaworów na te obecnie dostępne. Bardzo mnie natomiast irytuje niedopracowany mechanizm napędowy, który klepie niczym wyeksploatowane chińskie parowozy na ich kopalniach odkrywkowych.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.903 111 7
#33
Nie widzę problemu skoro zmieniono pewne rzeczy na nowsze i dostępne obecnie rozwiązania przy zachowaniu funkcjonalności. No chyba, że mówimy o własnościach hamulca, ale nie wierzę, aby to miało się zmienić. Skoro lokomotywa zachowała wydajność sprężarki i drogę hamowania, to dlaczego nie wymienić jej zbiorników, czy zaworów na te obecnie dostępne. Bardzo mnie natomiast irytuje niedopracowany mechanizm napędowy, który klepie niczym wyeksploatowane chińskie parowozy na ich kopalniach odkrywkowych.
Spieszyli się na święta (150 rocznica);)