• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 Big Boy #4014 wraca na tory.

Cobrix

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
93 1 0
#1
Po dwoch latach w naprawie, jedyny sprawny Big Boy #4014 znow pojawi sie na szlakach w US. Trwaja wlasnie ostatnie proby sprawnosci.

Big Boy w towarzystwie drugiego parowozu znanego jako Living Legend No. 844 uroczyscie wyruszy w swoja pierwsza po remoncie trase 4 maja o godz 9:30 z bazy UP w Cheyenne gdzie znajduje sie Muzeum oraz warsztaty, w ktorych spacjalna ekipa pracownikow UP odreastaurowala #4014.

Ta pierwsza podroz Cheyenne - Odgen to czesc obchodow 150 lecia linii transkontynentalnej.
Wiecej informacji na stronie UP.
https://www.up.com/heritage/steam/schedule/index.htm

4 maja bedzie transmisja live na stronie Union Pacific na FB.
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.402 28 2
#4
Przyjemne ujęcie 4014 podczas wjazdu do Cheyenne. Parowóz jest w trakcie prób, co widać po pracy tylko pierwszego zespołu napędowego. Drugi idzie bez pary i słychać najpewniej klepiące wykłady krzyżulca. Ciekawi mnie, czy na tej maszynie jest możliwość w każdej chwili odłączenia pierwszej lub drugiej maszyny parowej w przypadku defektu? Powyższy film z jazd próbnych sugeruje, że taka możliwość istnieje.

Na YT znajduje się wspaniały film Last of the GIANTS, gdzie można zobaczyć wiele ciekawych ujęć. Dobra okazja do jego przypomnienia.

Szkoda, że możliwość zobaczenia tego potwora w ruchu pozostaje w sferze marzeń...
 
OP
OP
C

Cobrix

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
93 1 0
#5

Coś przepięknego... Ten widok pracujących wiązarów, dźwieki... Czy jakaś współczesna lokomotywa może dorównać gracji z jaka porusza się ta bestia?

Amerykańskie fora, jak i komentarze na YT pełne są podziękowań dla UP i specjalnego zespołu SteamUP, który odrestaurował ta pękną lokomotywę. Ludzie są autentycznie wzruszeni, ze mogą znów zobaczyć BB w akcji. Gdzieś wyczytałem, ze po raz ostatni było to w 1950.

I jeszcze jeden film z przepieknymi ujeciami calego juz skladu, ktory wyruszyl z Cheyenne do Odgen gdzie bedzie uczestniczyl w obchodach 150 lecia "Golden Spike" - czyli wbicia ostatniego, zlotego gwozdzia w tory, ktore polaczyly oba wybrzeza Ameryki 10 maja 1869r.


A tak wygladalo to 150 lat temu.

1557043788654.png


Oryginalny zloty gwodz prezentowany obecnie jest w Cantor Arts Museum at Stanford University i wyglada tak :)

1557043920090.png
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
C

Cobrix

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
93 1 0
#7
I jeszcze taka ciekawostka...
Zdjecia "ukradlem" z Facebooka... tak wszyscy scigaja Big Boy'a ;)

1557164369176.png

1557164617267.png
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.388 463 29
#16
Nie wiem o co opiera kolega Darth Maul swoje stwierdzenie, bo na filmikach widać, że czasem para wydobywa się tylko spod przednich cylindrów, czasem tylko spod tylnych, a czasem spod wszystkich. Ale ogólnie, to sprawia to wrażenie, że Big Boy się w tych przejazdach nie przepracowywał. Nie wiem, jak skonstruowany jest ten parowóz, może jest możliwość oddzielnego włączania i wyłączania przedniego i tylnego silnika parowego?
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.402 28 2
#17
Po obejrzeniu znacznej ilości filmów z tego przejazdu moje wątpliwości w kwestii pracy drugiej maszyny parowej zostały rozwiane. Bardzo nieszczelne dławnice trzonów tłokowych pierwszej maszyny parowej powodowały takie wrażenie. Jak mechanik otworzył kurki pod cylindrowe para była tam, gdzie być powinna, czyli w obu silnikach. Na jednej z facebookowych grup poświęconych 4014 poruszany był ten temat.
Mnie natomiast irytuje potężnie ten tłukący się mechanizm ;)

Lokomotywa faktycznie szczególnie się nie napracowała szczególnie jadąc w potrójnej trakcji. Liczę, że prędzej, czy później uruchomią, jakiś specjalny pociąg towarowy! :niepewny:
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.075 140 0
#18
Lokomotywa faktycznie szczególnie się nie napracowała szczególnie jadąc w potrójnej trakcji. [\QUOTE]
Pierwszy popych, FEF UP 844 też ma swoje lata. Drugi popych (SD70ACe, 4000-4300KM był chyba ważniejszą rezerwą
Liczę, że prędzej, czy później uruchomią, jakiś specjalny pociąg towarowy!
Chyba nie złoży się wagonów historycznych w odpowiedniej ilości. Wiekszość z podobnych wynalazków ciąga osobówki. Mniejszy plankton muzealny może sobie pozwolić na jakieś towarowe foto-czartery.
https://www.railpictures.net/photo/626795/