• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Biernatowo

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#41
Na prawdziwej stacji nie ma "wcięcia przy nastawni". Tor 4 jest położony blisko toru 2 tam, gdzie nie ma peronu, a odsuwa się od toru 2 po to, by zrobić miejsce na peron. Nie ma potrzeby utrzymywania tak szerokiego międzytorza na całej długości toru 4. Ale proporcje w modelu są inne, bo peron pewnie praktycznie zajmie całą długość torów. W tej sytuacji należałoby zrobić tor 4 na całej długości w odległości koniecznej ze względu na peron i robienie tego "esa" nie ma sensu.
 
OP
OP
T

Tarka

Użytkownik
PKMK
#45
A ten es na torze 2? Śmiesznie te esy wyglądają. Trzeba było je zlikwidować przy skracaniu długości.
Wygląda to słabo, tak jak skrócone wagony.
Wiem i też mnie to trochę gryzie, jednak musiałem zwiększyć odległość pomiędzy torem 1 i 2 aby wstawić peron. Gdyby właściwa odległość miała wyjść już na przejściu zwrotnicowym to musiałbym wstawić tak zwany pasztet. Liczę, że po zazielenieniu makiety te dwie eski nie będą się rzucały w oczy.

Mam przynajmniej nauczkę na przyszłość i popatrzę za innymi rozjazdami przy następnej robocie.
 

nohab

Znany użytkownik
#48
Myślałem o S-kach w torze nr 2.
Kolego Tarka, klepiesz pan w klawiaturę i bzdury wykonujesz. Początek był dobry. Wykonanie poszerzenia pomiędzy torami 1 i 2,
przed rozjazdami. Tylko trzeba było wykonać je większe, a nie wymyślać esy floresy. Zerwać i poprawić to badziewie.
Śmiać się, czy płakać?