Zdecydowałem się wreszcie założyć temat po narysowaniu jakichś 72 wersji stacji. Może w dialogu wykuje się ostateczna koncepcja.
Stacja Bielsko-Biała Wschód jest trochę kompromisem (B-B Główna miałaby w H0 ze 30 metrów ). Łączy w sobie jednak przystanek na linii osobowej ze składem węgla i przestrzenią do operowania pociągami towarowymi, jadącymi do sąsiednich zakładów przemysłowych. Może też zostać rozbudowana o bocznice, albo dołączana do istniejących bocznic. Tak że zapowiada się mnóstwo manewrów i dobrej zabawy.
Jednak zanim zabawa - trzeba ogarnąć sporą ilość rozjazdów, zdecydować, czy wystarczy Tillig Elite i angliki Peco. Rozważam też kilka opcji.
Stacja ma odwzorowywać stan prawie współczesny - tuż zanim zaorano ostatnie bocznice. Stąd pomysł żeby odtworzyć z lewej strony drugi tor (będący w rzeczywistości bocznicą zakładową) i zrobić dwie skrzynki najazdowe: jeden tor i bocznica, albo dwa tory (stacja mogłaby wtedy służyć jako przejście z dwóch torów na jeden). Natomiast z prawej strony będzie można w przyszłości dostawić skrzynki z bocznicami - póki co najazd z linii jednotorowej.
Informacje o stacji można znaleźć tutaj.
Mój pomysł póki co wygląda tak:
Podział na skrzynki jeszcze do opracowania jak już będzie ostateczna decyzja co do torowiska. Sygnalizacja też jeszcze przede mną.
Liczę na uwagi i propozycje. Jak to ktoś już tu kiedyś powiedział - lepiej dwa lata planować, niż w miesiąc spartaczyć.
Stacja Bielsko-Biała Wschód jest trochę kompromisem (B-B Główna miałaby w H0 ze 30 metrów ). Łączy w sobie jednak przystanek na linii osobowej ze składem węgla i przestrzenią do operowania pociągami towarowymi, jadącymi do sąsiednich zakładów przemysłowych. Może też zostać rozbudowana o bocznice, albo dołączana do istniejących bocznic. Tak że zapowiada się mnóstwo manewrów i dobrej zabawy.
Jednak zanim zabawa - trzeba ogarnąć sporą ilość rozjazdów, zdecydować, czy wystarczy Tillig Elite i angliki Peco. Rozważam też kilka opcji.
Stacja ma odwzorowywać stan prawie współczesny - tuż zanim zaorano ostatnie bocznice. Stąd pomysł żeby odtworzyć z lewej strony drugi tor (będący w rzeczywistości bocznicą zakładową) i zrobić dwie skrzynki najazdowe: jeden tor i bocznica, albo dwa tory (stacja mogłaby wtedy służyć jako przejście z dwóch torów na jeden). Natomiast z prawej strony będzie można w przyszłości dostawić skrzynki z bocznicami - póki co najazd z linii jednotorowej.
Informacje o stacji można znaleźć tutaj.
Mój pomysł póki co wygląda tak:
Podział na skrzynki jeszcze do opracowania jak już będzie ostateczna decyzja co do torowiska. Sygnalizacja też jeszcze przede mną.
Liczę na uwagi i propozycje. Jak to ktoś już tu kiedyś powiedział - lepiej dwa lata planować, niż w miesiąc spartaczyć.