• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm BGM - posterunek odgałęźny i stacja

Inkson

Moderator Forum Dla początkujacych
Zespół forum
BGM
Skrzynka nr 12 też już jest prawie zrobiona. Prawie, bo zostało zamontować gniazdka D-sub aby zasilać oświetlenia domków i latarni.
IMG_20190705_160552m.jpg

IMG_20190705_160638m.jpg

IMG_20190705_160558m.jpg


IMG_20190705_160623m.jpg

A tak prezentują się obie skrzynki razem.
IMG_20190705_160242m.jpg

IMG_20190705_160348m.jpg

IMG_20190705_160247m.jpg
 

sheriff

Aktywny użytkownik
Panowie,
Kibicuję Wam gorąco, bo ten posterunek "od zawsze" marzył mi się do odwzorowania w modelu. Ma niesamowity klimat.

Nie zauważyłem abyście wspominali o tym, że w źródłach informacji macie także 5-ty numer Świata Kolei z 1999r. w którym jest całkiem spory artykuł Michała Jerczyńskiego o tym posterunku i organizacji jego pracy. Jeśli nie macie - zeskanuję w wolnej chwili i podeślę. Pracę tę opisano w nim na podstawie wspomnień dawnych jego pracowników pp Kazimierza Króla i Włodzimierza Płusy. Według tego co tam napisano okazuje się, że przedstawiona na stronie http://www.jelenia.rail.pl numeracja torów jest błędna.

Wg ŚK w 1999r. wyglądać ona powinna tak:
1562849015915.png


(sory za jakość, zdjęcie telefonem z ksera oryginału)

Trochę mi tutaj burzy całą sytuację stwierdzenie, że z toru 102 wyprawiano pociągi w kierunku Wałbrzycha, ale zostało to w artykule powtórzone dwa razy więc chyba Michał to sprawdził dokładnie. Pamiętać jednak trzeba, że do końca wojny w kierunku Kłodzka jeździło się po dwóch torach, co oznacza, że do tego czasu konstrukcja głowicy wyjazdowej w tę stronę musiała być zupełnie inna, wyposażona conajmniej w przejście z toru 102 -> 3 na tor nr 2 (prawy) w kierunku Kłodzka.

I jeszcze jedno:
Na odcinku Lubachów-Zagórze Śląskie (na linii nr 285 Wrocław gł-Jedlina Zdrój) też są przejścia z łuku w łuk i nie ma wstawek prostych,a prędkość na tym odcinku oscylowała jak pamiętam na 50-60 km/h
Na linii 285, jej górskim odcinku zwanym Weistritstalbahn, prędkość pociągow od budowy w 1904r. do 1938r. wynosiła 40km/h, a od tego roku na pewno do 1944r. podniesiono ją do 50km/h by po wojnie znów obniżyć ją do 40km/h.

Zdroofka
Andrzej
 

Inkson

Moderator Forum Dla początkujacych
Zespół forum
BGM
Na posterunku jest tak, że ci maszyniści co prowadzą pociągi po głównej linii muszą przechodzić pod skrzynkami które odchodzą w bok. Na prawdziwym posterunku tam gdzie tory idą w bok, w stronę kopalni to gdy po jednej stronie kończy się góra to wcześniej zaczyna się góra po drugiej stronie i na małym odcinku jest wąwóz. Postanowiłem wykorzystać takie ukształtowanie terenu żeby ułatwić maszynistom przejście pod torami to zrobiłem taką skrzynkę dziwoląga. Z wysokości ustawienia skrzynek na 110cm zabrałem tylko 18mm na tory i sklejkę, czyli prześwit na wysokość jest 108,2cm. Na szerokość też będzie ponad metr bo skrzynka nie posiada własnych nóg. W skrzynce jest kanał 42x60mm na wszelkiego rodzaju kable żeby na podłodze też nic nie przeszkadzało przy przechodzeniu.

IMG_20190712_122057m.jpg IMG_20190712_122344m.jpg IMG_20190712_122356m.jpg IMG_20190712_122331m.jpg IMG_20190712_121528.jpg IMG_20190712_121605m.jpg IMG_20190712_121638m.jpg IMG_20190712_121629m.jpg
 

Podobne wątki