• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm BGM - posterunek odgałęźny i stacja

Inkson

Moderator Forum Dla początkujacych
Zespół forum
BGM
OKMK Piętrusek
Skrzynka nr 12 też już jest prawie zrobiona. Prawie, bo zostało zamontować gniazdka D-sub aby zasilać oświetlenia domków i latarni.
IMG_20190705_160552m.jpg

IMG_20190705_160638m.jpg

IMG_20190705_160558m.jpg


IMG_20190705_160623m.jpg

A tak prezentują się obie skrzynki razem.
IMG_20190705_160242m.jpg

IMG_20190705_160348m.jpg

IMG_20190705_160247m.jpg
 

sheriff

Aktywny użytkownik
Panowie,
Kibicuję Wam gorąco, bo ten posterunek "od zawsze" marzył mi się do odwzorowania w modelu. Ma niesamowity klimat.

Nie zauważyłem abyście wspominali o tym, że w źródłach informacji macie także 5-ty numer Świata Kolei z 1999r. w którym jest całkiem spory artykuł Michała Jerczyńskiego o tym posterunku i organizacji jego pracy. Jeśli nie macie - zeskanuję w wolnej chwili i podeślę. Pracę tę opisano w nim na podstawie wspomnień dawnych jego pracowników pp Kazimierza Króla i Włodzimierza Płusy. Według tego co tam napisano okazuje się, że przedstawiona na stronie http://www.jelenia.rail.pl numeracja torów jest błędna.

Wg ŚK w 1999r. wyglądać ona powinna tak:
1562849015915.png


(sory za jakość, zdjęcie telefonem z ksera oryginału)

Trochę mi tutaj burzy całą sytuację stwierdzenie, że z toru 102 wyprawiano pociągi w kierunku Wałbrzycha, ale zostało to w artykule powtórzone dwa razy więc chyba Michał to sprawdził dokładnie. Pamiętać jednak trzeba, że do końca wojny w kierunku Kłodzka jeździło się po dwóch torach, co oznacza, że do tego czasu konstrukcja głowicy wyjazdowej w tę stronę musiała być zupełnie inna, wyposażona conajmniej w przejście z toru 102 -> 3 na tor nr 2 (prawy) w kierunku Kłodzka.

I jeszcze jedno:
Na odcinku Lubachów-Zagórze Śląskie (na linii nr 285 Wrocław gł-Jedlina Zdrój) też są przejścia z łuku w łuk i nie ma wstawek prostych,a prędkość na tym odcinku oscylowała jak pamiętam na 50-60 km/h
Na linii 285, jej górskim odcinku zwanym Weistritstalbahn, prędkość pociągow od budowy w 1904r. do 1938r. wynosiła 40km/h, a od tego roku na pewno do 1944r. podniesiono ją do 50km/h by po wojnie znów obniżyć ją do 40km/h.

Zdroofka
Andrzej
 

Inkson

Moderator Forum Dla początkujacych
Zespół forum
BGM
OKMK Piętrusek
Na posterunku jest tak, że ci maszyniści co prowadzą pociągi po głównej linii muszą przechodzić pod skrzynkami które odchodzą w bok. Na prawdziwym posterunku tam gdzie tory idą w bok, w stronę kopalni to gdy po jednej stronie kończy się góra to wcześniej zaczyna się góra po drugiej stronie i na małym odcinku jest wąwóz. Postanowiłem wykorzystać takie ukształtowanie terenu żeby ułatwić maszynistom przejście pod torami to zrobiłem taką skrzynkę dziwoląga. Z wysokości ustawienia skrzynek na 110cm zabrałem tylko 18mm na tory i sklejkę, czyli prześwit na wysokość jest 108,2cm. Na szerokość też będzie ponad metr bo skrzynka nie posiada własnych nóg. W skrzynce jest kanał 42x60mm na wszelkiego rodzaju kable żeby na podłodze też nic nie przeszkadzało przy przechodzeniu.

IMG_20190712_122057m.jpg IMG_20190712_122344m.jpg IMG_20190712_122356m.jpg IMG_20190712_122331m.jpg IMG_20190712_121528.jpg IMG_20190712_121605m.jpg IMG_20190712_121638m.jpg IMG_20190712_121629m.jpg
 

Podobne wątki