• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
  • Uprzejmie informujemy, że forum będzie niedostępne w dniu 26/04/2018 od godz. 0:00 z powodu migracji na nową platformę sprzętową

Makieta modułowa wg norm BGM - posterunek odgałęźny i stacja

tomekkor

Aktywny użytkownik
Przed świętami nie było czasu, to teraz odrabiam zaległości i tak prezentuje się następna skrzynka posterunku wraz z połączeniem z poprzednią skrzynką.
Zobacz załącznik 443116 .
Widzę, że nie stosujecie żadnego wygłuszenia pod torami, np. z korka. Czy jest jakaś różnica w głośności przejazdu składu?
Proszę o parę słów komentarza. Bardzo mnie to ciekawi, bo sam niedługo będę układał tory na moich modułach, a powiem szczerze, ze jeśli nie ma dużej różnicy w głośności, to jest to o wiele łatwiejsze w wykonaniu i bardziej do mnie przemawia.
 

Inkson

Moderator Forum Dla początkujacych
Zespół forum
BGM
Widzę, że nie stosujecie żadnego wygłuszenia pod torami, np. z korka.
Dla mnie korek to tylko utrapienie z późniejszą eksploatacją torów bo korek jest bardzo podatny na warunki atmosferyczne, po drugie to dobrze zalany korek klejem lepiej przenosi odgłosy niż drewno. Na takich skrzynkach jak Twoje to ja kładę bezpośrednio tory na sklejce bo skrzynki im bardziej są masywne tym bardziej jazda pociągami jest cichsza. To jest taka sama różnica głośności jazdy pociągami na skrzynkach lekkich, a masywnych jak między gitarą klasyczną, a elektryczną.
 

Dominik

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
Korek jest pod torami wyłącznie po to żeby go bez problemu podszlifować przy czołach modułu w momencie gdy skrzynka ma jakieś drobne błędy przy spasowaniu. Korek nie ma praktycznie żadnego wpływu na hałas podczas jazdy taboru. Nie wiem skąd wziął się ten mit, że korek pod torami coś wygłusza ale jest na tyle powszechny że aż denerwujący.
 

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
Zespół forum
H0e
Ekspert
W klubie przetestowaliśmy różnego rodzaju rozwiązania z tzw. wygłuszaniem, jedynym które się sprawdziło jest utrata słuch, jak w moim przypadku, oczywiście nie całkowita, tak samo bębni na korku, jak na podkładzie pod panele, kartonie, piance PVC i innych mniej lub bardziej cudownych środkach tłumiących, Dominik ma rację to mit, i w dodatku obalony.
 

Kris

Znany użytkownik
I znowu się dowiedziałem czegoś ciekawego. DZIĘKUJĘ.
Ten, kto uważa, że to forum schodzi na psy, chyba go nie czyta. Co rusz się uczę czegoś nowego.
Przy okazji zapytam. Jak temat podłoża pod tory ma się na torcie? Chodzi mi o różnicę poziomów, bardziej niż o wygłuszanie hałasu.
 

Kris

Znany użytkownik
Nie mówiłem o podjeździe, tylko o różnicy poziomów. Ok. Powinienem się inaczej wyrazić: chodziło mi o podtorze/nasyp, z czego można jeszcze zrobić?
 

Inkson

Moderator Forum Dla początkujacych
Zespół forum
BGM
chodziło mi o podtorze/nasyp, z czego można jeszcze zrobić?
Nie wiem czy którykolwiek inny materiał da porównywalnie trwałe podłoże pod tory jak sklejka. Jeśli chodzi o proste odcinki torów to wystarczy pociąć paski sklejki po 40mm szerokości, a skosy usypać z szutru. Gorzej z łukami, bo na łuki to trzeba wycinać sklejkę wyrzynarką, a to już nie każdy ma taką możliwość.
 

Kempol

Znany użytkownik
Donator forum
MSMK
GGM
W castoramie docinają. najwyżej wezmę tory do castoramy :ROFL:
Dzięki za odpowiedzi i sorry za offtopic :)
Kris zmartwię Cię, w Castoramie w Chorzowie i TG docinają tylko pod kątem prostym i odpowiednio duże kawałki. Takie same zasady w Leroy Merlin w Arkadii w Warszawie.
Jedynie pozostaje Ci wyrzynarka:). Ewentualnie zaprzyjaźniony stolarz.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Relacje H0/H0m/H0e/H0f 13
Relacje H0/H0m/H0e/H0f 6

Podobne wątki