• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Bemo lokomotywa z h0m na h0e

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.382 463 29
#4
Ale Kolega pisał o spalinówkach, a to jest elektrowóz. W dodatku nigdy nie było oryginału na tor 750 mm, więc po przeróbce będzie fikcja.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#5
W katalogu BEMO jest dokładny wykaz który model ma wymienne zestawy i są numery katalogowe tych zestawów. Dla elektrowozu na zdjęciu są zestawy wymienne na HOe tylko, że będzie to fikcja i jak dla mnie karykatura. RhB jeździ na torach metrowych i na węższym torze będzie głupio wyglądać i ze względu na wielkość może mieć skłonności do przewracania się.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.287 61 2
#6
Mam w sumie 3 lokomotywy RhB z tej firmy i jak dokładnie poznałem ich konstrukcję to zupełnie nie ma potrzeby kupowania wymiennych zestawów. Najzwyczajniej w świecie wystarczy przesunąć koła na osi. Radełkowanie podpiaścia osi jest na tyle szerokie ze nadal obejmie piaste koła. Oczywiście należy kazdy zestaw kołowy do tej czynności wymontować z modelu. Oczywiście przychylam sie do opinii kolegi Tomka że takie lokomotywy na H0e to raczej kuriozum. Niemniej ten producent w latach 80-tych tez produkował te modele w H0e. Przy okazji demontażu lokomotywy Ge4/4II warto pomyśleć o podfrezowaniu ramy w obszarze gdzie do obudowy przykleja się elementy odsprezynowania 2-go stopnia. Nalezy tez skrócić tą os przekładni na której trzyma sie wózek w ramie. Bez tego podfrezowania załozenie lub zdjęcie obudowy z przyklejonymi detalami odsprezynowania jest bardzo trudne i może skończyc sie uszkodzeniem tych elementów a w najlepszym przypadku ich oderwaniem.
W wagonach Bemo tez nie ma problemu ze zmianą szerokości toru. Koła wystarczy przesunąc na osi a w wagonach 2 osiowych sa zwykle w podwoziu 2 pozycje do przyklejenia klocków hamulcowych.
 

Podobne wątki