Szkoda, ale wobec takiego argumentu muszę się poddać. Skupmy się więc na wersji drugiej. Najpierw parę uwag, żeby wyjaśnić, dlaczego proponuję zmiany.
Wydaje mi się, że podjazd do terminalu kontenerowego jest za krótki, przez co jest za ostry. Niejasne (niewidoczne na rysunku) jest odgałęzienie do kamieniołomu, tak czy tak, takiego odgałęzienia nie należy umieszczać w tunelu. Na stacji Płock brakuje przejść rozjazdowych między torami głównymi po prawej stronie, a po lewej jest tylko w jedną stronę.
Stacja Gulczewo (bo to jest stacja, nie przystanek) ma dość dziwaczny układ torowy, zwłaszcza po lewej stronie. O stosowaniu rozjazdów podwójnych (zwanych też trójdrożnymi) już pisałem: nie stosuje się ich w torach głównych. A takie jak tu, symetryczne, w realu stosowane są wyłącznie na terenie zakładów, przystani promowych itp. ale nie w torach stacyjnych. Przejścia rozjazdowe po lewej stronie, zaznaczone elipsą, są całkowicie zbędne, niczego nie dają. Jadąc od strony mostu prawym torem da się wjechać tylko na jeden, skrajny tor stacyjny, co jest błędem. Tory szlakowe z lewej i prawej strony stacji nie trafiają na siebie.
Zobacz załącznik 685923
A teraz propozycja zmiany. Poprawiłem nieco stację Płock, zgodnie z moimi wcześniejszymi uwagami. Proponuję zlikwidować górę w lewym górnym rogu i darować sobie centrum handlowe. W jego miejsce proponuję wstawić lokomotywownię, zaznaczoną umownie. Kształt i układ torów na terenie lokomotywowni jest jeszcze do ustalenia. Uważam, że lokomotywownia powinna być przy stacji Płock, gdzie jest dużo manewrów, a nie przy stacji głównie pasażerskiej Gulczewo. Proponuję terminal paliwowy pozostawić na poziomie stacji Płock, a odejście do niego dać z drugiej strony torów głównych.
Całkowicie przeprojektowałem stację Gulczewo, prostując niejako tory główne i dodając konieczne przejścia rozjazdowe. Całą stację warto byłoby przesunąć w lewo, bliżej mostu, ale na razie perony zostawiłem tam, gdzie były - pytanie, czy perony nie są trochę za krótkie?
To tyle i aż tyle. Wiem, że trochę pomieszałem, ale starałem się zachować główną ideę, a jednocześnie tak będzie to trochę bardziej przypominało prawdziwą kolej.
Zobacz załącznik 685922