• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Bartopolis

OP
OP
Pawelvw

Pawelvw

Aktywny użytkownik
#82
Cześć.
Wszystkie zmiany wprowadzone.
Chcieliśmy jeszcze raz podziękować koledze Andrzejowi za cenne uwagi i pomoc. Pewnie gdyby nie Ty i determinacja syna nic konkretnego by z tego nie wyszło.
Jeżeli coś jest jeszcze do poprawienia to proszę o propozycje.
Chcę tylko nadmienić, że jest to wizja i projekt wykonany przez dwunastolatka i proszę brać to pod uwagę.
Tak jak już pisałem wcześniej, pewnie za parę lat jak będzie budował kolejną makietę to na pewno będzie to dojrzalszy wytwór jego umysłu.:)
Makieta-Bartosz i Paweł st 0 BACKUP BACKUP BACKUP.jpg
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#83
Super, że moje propozycje się spodobały i zostały wykorzystane. Ale mam jeszcze, naprawdę drobne poprawki. Po pierwsze, likwidacja "esowań" (odwrotnych łuków) przy wjazdach na terminal paliwowy, do kamieniołomu i do ZNTK. Przy wjeździe na terminal i do kamieniołomu wystarczy pierwszy rozjazd prawy zastąpić lewym, a przy okazji możemy wydłużyć tory ładunkowe, co ma znaczenie zwłaszcza w kamieniołomie. W tym ostatnim proponuję usunąć jeden tor, bo teraz zrobił się za krótki, a i tak wydaje mi się zbędny. Przy wjeździe do ZNTK wystarczy po prostu wyprostować odejście ze stacji. A po drugie, rozjazd prowadzący do poru kontenerowego powinien być w torze dodatkowym stacji Płock (pierwszym od dołu). Pozwoli to na wydłużenie użytecznej długości obu torów stacyjnych (pierwszego i drugiego od dołu), a poza tym, w torach głównych zasadniczych (na wprost przez stację) powinno być jak najmniej rozjazdów (przenosimy jeden rozjazd z toru głównego zasadniczego - przechodzącego przez stację na wprost - do toru dodatkowego). Już to proponowałem, ale chyba Kolegom umknęło. ;)

Makieta-Bartosz i Paweł st 0 propozycja 3a.jpg
 

Diesant

Aktywny użytkownik
#87
@Pawelvw - zaproponuj synowi zamianę "lasu" za torami z N.Gulczewa z kamieniołomem.
Unikniecie 4 portali tunelowych, oszczędzacie 2 zwrotnice z serwami, dostaniecie łagodniejszy teren na las (nie trzeba potem sięgać rękami) eventualnie powiększycie terminal kontenerowy.
Kamieniołom w lesie miałby "naturalną" odnogę , że stacji - i tak macie tam tor wyprowadzony donikąd ( teraz bocznica - zakładam, że może kiedyś podłączenie modułu)
 

Diesant

Aktywny użytkownik
#93
Widzę, że jak każdy ojciec czas znajdujesz w nocy :)
Gratuluję miejsca i planow. Trzymam kciuki za realizację, bo będziecie mieć dużo pola do popisu. Istne marzenie - na jednej makiecie tyle odrębnych klimatów tworzącą jednak całość. Nie wiem czego bardziej Wam zazdroszczę - dużego kawałka miasta czy terenów zielonych podmiejskich? (y)(y)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#95
A ja powtórzę dwie propozycje, które jakoś nie zostały uwzględnione w ostatnim projekcie. Nie wiem, czy świadomie - jeżeli tak, to ciekaw jestem dlaczego? Jeżeli nieświadomie, to przypomnę: na stacji Płock odejście do protu kontenerowego powinno być od toru dodatkowego, jak niżej:

Makieta-Bartosz i Paweł st 0 propozycja 3b.jpg


A w Nowym Gulczewie warto wyprostować "esowanie" w torze odchodzącym do ZNTK:

Makieta-Bartosz i Paweł st 0 propozycja 3c.jpg
 
OP
OP
Pawelvw

Pawelvw

Aktywny użytkownik
#97
Witamy.
Kolejne poprawki wprowadzone. Mamy nadzieje, że niczego nie pominęliśmy.
Kolega Andrzej proponował: "na stacji Płock odejście do protu kontenerowego powinno być od toru dodatkowego".
Mamy nadzieję, że oto chodziło.:)
Niestety z tym rozjazdem jest duży problem gdyż droga przed nim jest na nasypie i im bardziej przesuniemy tor do portu kontenerowego w prawo to nasyp będzie zasłaniał nam Stację Płock. W wyniku tego utrudni nam to pracę na stacji.
Dodatkowo syn umieścił trzy nastawnie z drogą szutrową do każdej z nich.
My jako dopiero uczący się fachu ustaliliśmy, że ustawienie ich będzie pewnie do poprawki.;)
Poniżej efekt.
Makieta wersja II_Easy-Resize.com.jpg
snapshot 1.jpg snapshot.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#98
Tak, o te poprawki chodziło. Moim zdaniem bocznica do portu kontenerowego wyjdzie tylko minimalnie bardziej w prawo, jeżeli w ogóle.

Liczba nastawni zależy od typu zastosowanych urządzeń sterowania ruchem. Przy urządzeniach mechanicznych i elektromechanicznych (tzw. suwakowych) zwykle są dwie nastawnie, na obu końcach stacji. Przy urządzeniach elektrycznych przekaźnikowych lub komputerowych, jest jedna nastawnia, zwykle na tym końcu, gdzie częściej są prowadzone manewry. Rozmieszczenie nastawni na planie wyżej jest z grubsza OK, ale tę koło Auchan lepiej przenieść w jedno z dwóch wskazanych miejsc: lepsze jest to koło drogi, a nie między torami, bo obsługa lepiej będzie widziała tory i to, co się na nich dzieje. Nastawnię w Gulczewiej dobrze byłoby przesunąć trochę w lewo, bliżej rozjazdów. Mam jednak wątpliwość, czy wszystkie trzy nastawnie zmieszczą się tam, gdzie są narysowane, bo są moim zdaniem za blisko innych obiektów (torów, drogi, budynku Auchan). Dotyczy to zwłaszcza nastawni z prawej strony stacji Płock. Trzeba wybrać konkretne modele nastawni i przymierzyć je w realu w planowanych miejscach tak, by zachować odpowiednie odstępy od innych elementów.

Makieta wersja II_nastawnie.jpg
 
OP
OP
Pawelvw

Pawelvw

Aktywny użytkownik
Dziękuję kolegom. Kurcze jak syn to jutro przeczyta to wpadnie w samozachwyt. W sumie ustawienia tych nastawni to zaplanował on w tych miejscach które wskazaliscie, tylko ja jedną kazałem przenieść koło Auchan.