Dotarly do mnie dwa drapiezniki. Rekiny, o ktorych mowa to najnowszy produkt Broadway Limited - model przedstawiajace lokomotywe RF-16 produkowana przez firme Baldwin w latach 50.
Sharknose - poniewaz sylwetka troche przypomina wlasnie te grozne stworzenia.
Najwiecej tych lokomotyw posiadala Pennsylvania Railroad, a oprocz tego maszyny sluzyly rowniez w New York Central i Baltimore & Ohio. Wszystkie te modele otworzylo BLi. Zarowno czlony A z kabina jak i B. W ruchu byly rozne konfiguracje ABB, ABA, AA dlatego mozna kupic rozne zestawy, ktore umozliwiaja zestawienie ulubionego skladu.
Sa pojedyncze czlony A i B (oba z napedem) oraz zestawy A+B (gdzie B jest bez napedu).
Wiekszosc rekinkow zostala przeznaczona na zyletki w latach 1970-74. Najdluzej przetrwaly dwa o #1205 i #1216, ktore wycofane przez NYC przed unicestwieniem uratowalo odkupienie przez Delaware and Hudson Railroad. Z pewnymi problemami loki daly rade byc w ruchu jeszcze przez 4 lata by w 1979 trafic do Michigan Northern Railway. Tam konczy sie ich aktywna sluzba, a ostatnie znane ich polozenie to szopa prywatnej linii Escanaba and Lake Superior Railroad. Sa to jedyne dwa Rekiny, ktore przetrwaly do naszych czasow.
I wlasnie ta parke zdecydowalem sie nabyc. Bardzo podoba mi sie malowanie D&H.
Model wykonany przez BLi w serii Paragon2. Oznacza to ich dekoder dzwiekowy dzialajacy w DC i DCC. Wlasciwosci jezdne doskonale (silnik pieciopolowy) - jestem zaskoczony jak plynnie i cicho jezdza. Co wazne - oba modele poruszaja sie identycznie bez zadnej konfiguracji. Chce je uzywac w zestawie tak jak w oryginale wiec jest to dla mnie wazne, a wbrew pozorom nie jest to oczywiste w przypadku np. Athearn'a gdzie dopasowanie jazdy takich samych lokow, z tej samej partii jest czasami niemozliwe. Mnostwo dzwiekow, oprocz normalnej pracy, wentylatory, kompresor, a takze dzwieki z obsluga maszyny (tankowanie) i dzwieki otoczenia. Jest to standard w Paragon2 wiec jezeli ktos ma juz jakis model z tym dekoderem to wie czego sie spodziewac. Swietna funkcja jest obsluga makr.
Mozna sobie nagrac makro z sekwencja ruchu i odtwarzac pozniej w petli.
Np. sekwencja: ruszamy, przyspieszamy, horn, sprezarka, sygnal przed przejazdem, zwalniamy, przyspieszamy, w koncu zatrzymujemy sie na stacji czy pod semaforem. Odtwarzamy pozniej to makro i model jezdzi bez naszego sterowania dokladnie w tej samej sekwencji. Zatrzymuje sie idealnie w tym samym miejscu.
Sam model oceniam bardzo dobrze. Model ciezki - prawie 0.8 kg, odwzorowanie szczegolow, wykonanie, detale, malowanie na bardzo wysokim poziomie. W komplecie jest sprzeg staly, ktorym mozna polaczyc czlony badz, wymienny Kadee.
Dwie uwagi, ktore mam to:
- oswietlenie. Sa ledy ale biale.... troche sztucznie to wyglada - obecnie na rynku jest tyle Gold, Yellow, Sunny LED, ze BLi moglo sie troche postarac.
- weze - bedzie trzeba je wymienic - zwykle, czarne, cienkie, plastikowe wezyki to juz nie ta liga. Konkurencja mocno poszla do przodu i ma o wiele lepsza "bizuterie".
Mam tez pytanie do kolegow. Obok reflektora na dziobie modele posiadaja po dwa czerwone swiatla (Classification Light ?). Nie jestem pewien co to za swiatla i jak sie ich uzywalo. Czy do jazdy do przodu czy do tylu.
Sharknose - poniewaz sylwetka troche przypomina wlasnie te grozne stworzenia.
Najwiecej tych lokomotyw posiadala Pennsylvania Railroad, a oprocz tego maszyny sluzyly rowniez w New York Central i Baltimore & Ohio. Wszystkie te modele otworzylo BLi. Zarowno czlony A z kabina jak i B. W ruchu byly rozne konfiguracje ABB, ABA, AA dlatego mozna kupic rozne zestawy, ktore umozliwiaja zestawienie ulubionego skladu.
Sa pojedyncze czlony A i B (oba z napedem) oraz zestawy A+B (gdzie B jest bez napedu).
Wiekszosc rekinkow zostala przeznaczona na zyletki w latach 1970-74. Najdluzej przetrwaly dwa o #1205 i #1216, ktore wycofane przez NYC przed unicestwieniem uratowalo odkupienie przez Delaware and Hudson Railroad. Z pewnymi problemami loki daly rade byc w ruchu jeszcze przez 4 lata by w 1979 trafic do Michigan Northern Railway. Tam konczy sie ich aktywna sluzba, a ostatnie znane ich polozenie to szopa prywatnej linii Escanaba and Lake Superior Railroad. Sa to jedyne dwa Rekiny, ktore przetrwaly do naszych czasow.
I wlasnie ta parke zdecydowalem sie nabyc. Bardzo podoba mi sie malowanie D&H.
Model wykonany przez BLi w serii Paragon2. Oznacza to ich dekoder dzwiekowy dzialajacy w DC i DCC. Wlasciwosci jezdne doskonale (silnik pieciopolowy) - jestem zaskoczony jak plynnie i cicho jezdza. Co wazne - oba modele poruszaja sie identycznie bez zadnej konfiguracji. Chce je uzywac w zestawie tak jak w oryginale wiec jest to dla mnie wazne, a wbrew pozorom nie jest to oczywiste w przypadku np. Athearn'a gdzie dopasowanie jazdy takich samych lokow, z tej samej partii jest czasami niemozliwe. Mnostwo dzwiekow, oprocz normalnej pracy, wentylatory, kompresor, a takze dzwieki z obsluga maszyny (tankowanie) i dzwieki otoczenia. Jest to standard w Paragon2 wiec jezeli ktos ma juz jakis model z tym dekoderem to wie czego sie spodziewac. Swietna funkcja jest obsluga makr.
Mozna sobie nagrac makro z sekwencja ruchu i odtwarzac pozniej w petli.
Np. sekwencja: ruszamy, przyspieszamy, horn, sprezarka, sygnal przed przejazdem, zwalniamy, przyspieszamy, w koncu zatrzymujemy sie na stacji czy pod semaforem. Odtwarzamy pozniej to makro i model jezdzi bez naszego sterowania dokladnie w tej samej sekwencji. Zatrzymuje sie idealnie w tym samym miejscu.
Sam model oceniam bardzo dobrze. Model ciezki - prawie 0.8 kg, odwzorowanie szczegolow, wykonanie, detale, malowanie na bardzo wysokim poziomie. W komplecie jest sprzeg staly, ktorym mozna polaczyc czlony badz, wymienny Kadee.
Dwie uwagi, ktore mam to:
- oswietlenie. Sa ledy ale biale.... troche sztucznie to wyglada - obecnie na rynku jest tyle Gold, Yellow, Sunny LED, ze BLi moglo sie troche postarac.
- weze - bedzie trzeba je wymienic - zwykle, czarne, cienkie, plastikowe wezyki to juz nie ta liga. Konkurencja mocno poszla do przodu i ma o wiele lepsza "bizuterie".
Mam tez pytanie do kolegow. Obok reflektora na dziobie modele posiadaja po dwa czerwone swiatla (Classification Light ?). Nie jestem pewien co to za swiatla i jak sie ich uzywalo. Czy do jazdy do przodu czy do tylu.