• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele Baldwin RF-16 "Sharknose"

Cobrix

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
93 1 0
#1
Dotarly do mnie dwa drapiezniki. Rekiny, o ktorych mowa to najnowszy produkt Broadway Limited - model przedstawiajace lokomotywe RF-16 produkowana przez firme Baldwin w latach 50.
Sharknose - poniewaz sylwetka troche przypomina wlasnie te grozne stworzenia.

Clipboard01.jpg


Najwiecej tych lokomotyw posiadala Pennsylvania Railroad, a oprocz tego maszyny sluzyly rowniez w New York Central i Baltimore & Ohio. Wszystkie te modele otworzylo BLi. Zarowno czlony A z kabina jak i B. W ruchu byly rozne konfiguracje ABB, ABA, AA dlatego mozna kupic rozne zestawy, ktore umozliwiaja zestawienie ulubionego skladu.
Sa pojedyncze czlony A i B (oba z napedem) oraz zestawy A+B (gdzie B jest bez napedu).

Wiekszosc rekinkow zostala przeznaczona na zyletki w latach 1970-74. Najdluzej przetrwaly dwa o #1205 i #1216, ktore wycofane przez NYC przed unicestwieniem uratowalo odkupienie przez Delaware and Hudson Railroad. Z pewnymi problemami loki daly rade byc w ruchu jeszcze przez 4 lata by w 1979 trafic do Michigan Northern Railway. Tam konczy sie ich aktywna sluzba, a ostatnie znane ich polozenie to szopa prywatnej linii Escanaba and Lake Superior Railroad. Sa to jedyne dwa Rekiny, ktore przetrwaly do naszych czasow.

4123_1114393920.jpg


I wlasnie ta parke zdecydowalem sie nabyc. Bardzo podoba mi sie malowanie D&H.

Model wykonany przez BLi w serii Paragon2. Oznacza to ich dekoder dzwiekowy dzialajacy w DC i DCC. Wlasciwosci jezdne doskonale (silnik pieciopolowy) - jestem zaskoczony jak plynnie i cicho jezdza. Co wazne - oba modele poruszaja sie identycznie bez zadnej konfiguracji. Chce je uzywac w zestawie tak jak w oryginale wiec jest to dla mnie wazne, a wbrew pozorom nie jest to oczywiste w przypadku np. Athearn'a gdzie dopasowanie jazdy takich samych lokow, z tej samej partii jest czasami niemozliwe. Mnostwo dzwiekow, oprocz normalnej pracy, wentylatory, kompresor, a takze dzwieki z obsluga maszyny (tankowanie) i dzwieki otoczenia. Jest to standard w Paragon2 wiec jezeli ktos ma juz jakis model z tym dekoderem to wie czego sie spodziewac. Swietna funkcja jest obsluga makr.
Mozna sobie nagrac makro z sekwencja ruchu i odtwarzac pozniej w petli.
Np. sekwencja: ruszamy, przyspieszamy, horn, sprezarka, sygnal przed przejazdem, zwalniamy, przyspieszamy, w koncu zatrzymujemy sie na stacji czy pod semaforem. Odtwarzamy pozniej to makro i model jezdzi bez naszego sterowania dokladnie w tej samej sekwencji. Zatrzymuje sie idealnie w tym samym miejscu.

Sam model oceniam bardzo dobrze. Model ciezki - prawie 0.8 kg, odwzorowanie szczegolow, wykonanie, detale, malowanie na bardzo wysokim poziomie. W komplecie jest sprzeg staly, ktorym mozna polaczyc czlony badz, wymienny Kadee.
Dwie uwagi, ktore mam to:
- oswietlenie. Sa ledy ale biale.... troche sztucznie to wyglada - obecnie na rynku jest tyle Gold, Yellow, Sunny LED, ze BLi moglo sie troche postarac.
- weze - bedzie trzeba je wymienic - zwykle, czarne, cienkie, plastikowe wezyki to juz nie ta liga. Konkurencja mocno poszla do przodu i ma o wiele lepsza "bizuterie".

Mam tez pytanie do kolegow. Obok reflektora na dziobie modele posiadaja po dwa czerwone swiatla (Classification Light ?). Nie jestem pewien co to za swiatla i jak sie ich uzywalo. Czy do jazdy do przodu czy do tylu.

DSC_0014.JPG
DSC_0015.JPG
DSC_0016.JPG
DSC_0017.JPG
DSC_0018.JPG
DSC_0021.JPG
DSC_0023.JPG
DSC_0024.JPG
DSC_0025.JPG
DSC_0026.JPG
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#3
Nie wiem jakie były reguły NYC a potem D&H ale standardowa reguła brzmi:
"Red. Indicated the end of a train. A train, be it a single engine, a group of engines, or an engine(s) with cars, must have a marker on the rear end. In the (relatively rare) situations when the last element in a train would be a locomotive, the red lights would be lit." Trains 2006
ale w SP czerwony jest światłem ostrzegawczym i tylko w wyjątkowych sytuacjach.

znaczenie pozostałych kolorów:
"White. Indicated an "extra" train not shown in the timetable. For much of railroad history, train-movement authority was granted by timetables. If a train was listed in the timetable, it had the authority to operate according to its printed schedule. Deviations from the timetable, such as a train running late, were handled with train orders from the dispatcher. Under this "timetable-and-train-order" system, it was important that trains kept as close to schedule as possible, and that any special trains not shown in the timetable be clearly identified as such with a white light. Many freight trains operated as extras, and thus carried a white classification signal.

Green. Indicated that, while the train displaying the lights was a regularly scheduled one, a second section was following behind it. This was done, for example, when ridership demand exceeded the capacity of a single passenger train. If there were too many passengers for a single section of, say, New York Central's 20th Century Limited, a second section was operated, and, if needed, a third, fourth, fifth, and even sixth. The engine of each section except the last would display green lights. While each section was a separate entity, the timetable's "train 25" would not be considered to have passed a given point until the last section of the train had gone by. For operational convenience, special trains that otherwise might have carried white "extra" signals were sometimes operated as advance or second sections of regular, but unrelated, trains. " May 1 Trains 2006

Dziś już się prawie nie używa świateł klasyfikacyjnych oprócz AMTRAK'a.
 

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.254 18 1
#4
Mozna sobie nagrac makro z sekwencja ruchu i odtwarzac pozniej w petli.
Np. sekwencja: ruszamy, przyspieszamy, horn, sprezarka, sygnal przed przejazdem, zwalniamy, przyspieszamy, w koncu zatrzymujemy sie na stacji czy pod semaforem. Odtwarzamy pozniej to makro i model jezdzi bez naszego sterowania dokladnie w tej samej sekwencji. Zatrzymuje sie idealnie w tym samym miejscu.
Ciekawe czy będzie to na dwuczłonowym Sharku działać dobrze. Na mojej dwuczłonowej Centipede od BLI człony po jakimś czasie gubią synchronizację
 
OP
OP
C

Cobrix

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
93 1 0
#5
Masz z musyczką? Specyficzny silnik.
Tak, obydwa modele sa z napedem i muzyczka. BLi wypuszcza swoje modele w wersji Paragon2 z dekoderem, wersji DCC Ready nie ma.

Dzieki za info o swiatlach. Swiatla w modelu sa czerwone (sterowane przez F7) czyli do uzytku na koncu skladu.

Ciekawe czy będzie to na dwuczłonowym Sharku działać dobrze. Na mojej dwuczłonowej Centipede od BLI człony po jakimś czasie gubią synchronizację
Jak na razie jest ok :) Kombinowalem z nimi wczoraj pol dnia i nagrane makra za kazdym razem odtworzone poprawnie, a loki po odtworzonej sekwencji wracaja idealnie w to samo miejsce. Przylepilem tasme malarska w paru miejscach na trasie zeby miec odniesienie :) i w tych miejscach albo uruchamialem horna, albo przyspieszalem/zwalnialem. Zatrzymalem loki dokladnie w tym miejscu z ktorego ruszalem wiec mam idealna petle. Jak na razie dziala to swietnie i wszystkie akcja powtarzaja sie dokladnie w tych miejscach w ktorych je nagralem przy pierwszym kolku.