• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Reakcje
24 1 0
#1
Będzie próba odnowienia Stargardzkiej Kolei Dojazdowej na odcinku Stargard-Małkocin! "Towarzystwo Stargardzka Kolej Dojazdowa podpisało umowę dzierżawy dawnej kolejki, z zarządzającym jej majątkiem Zespołem Szkół Nr 1. Tym samym możliwa stała się statutowa działalność Towarzystwa, które zabiegało o ochronę i opiekę nad tym, co jeszcze zostało ze stargardzkiej kolei wąskotorowej, nieczynnej od 2001 r. Majątek dawnej Kolei Dojazdowej został przekazany przez PKP S.A. Powiatowi Stargardzkiemu. W imieniu powiatu zarządza nim ZS 1. (...) Towarzystwo Stargardzka Kolej Dojazdowa chce przede wszystkim uruchomić oraz utrzymać turystyczny ruch dręzynowy na odcinkach, które technicznie nadają się jeszcze do wykorzystania. Zamierza też uchronić przed dalszą dewastacją i zniszczeniem kolejkę, wpisaną oficjalnie do rejestru zabytków. Zgodnie z umową Towarzystwo przejmuje w dzierżawę działki, po których przebiega dawny szlak wąskotorowy w terminie od 1 listopada tego roku do 31 października 2025 r., wnosząc symboliczną opłatę dzierżawy rocznej, ustaloną na kwotę 120 zł brutto. Przez ten czas miłośnicy kolei zobowiązali się do uruchomienia trasy turystyczno- edukacyjno- rekreacyjnej na części zachowanych odcinków kolejki. Chodzi głównie o trasę ze Stargardu do Małkocina, która ocalała jeszcze przed dewastacją, kradzieżami czy zniszczeniem. Towarzystwo Stargardzka Kolej Dojazdowa deklaruje także podjęcie starań, których celem ma być adaptacja dawnego budynku stacji do funkcji edukacyjno- muzealnych." Więcej informacji pod linkiem:
 
OP
OP
X
Reakcje
24 1 0
#2
Jakiś czas temu opublikowałem tutaj post, że Towarzystwo „Stargardzka Kolej Dojazdowa" przejęła dawną linię wąskotorową od Stargardu do Małkocina. No właśnie, tylko że przejęto linię biegnącą od granic administracyjnych miasta Stargard do Małkocina. W samym mieście Towarzystwo chce przejąć 1.5 km istniejącej linii i dworzec. Niestety cena proponowana przez PKP narazie jest zbyt wysoka, a przejęcie linii w granicach miasta i budynku dworca jest kluczowe dla całego przedsięwzięcia. Więcej informacji w linku:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiado...-dojazdowa-w-dzierzawie-milosnikow-99434.html
 

Mikol-141

Nowy użytkownik
Reakcje
7 0 0
#4
A jak ta sprawa wygląda dzisiaj? Co się ruszyło?
Odnowiono ledwie 50 metrów torów w samym Stargardzie. Sprawa rozbija się o lokalną administrację. Jak będzie do końca tego roku zrobiona dokumentacja ścieżki rowerowej, która będzie prowadziła przez gminy Marianowo, Dobrzany i Ińsko, to być może sprawa ruszy, bo ta ścieżka ma powstać na wąskotorówce a tam były lub są nadal szyny. Być może posłużą one do załatania ubytków na szlaku Stargard - Małkocin, po którym planowane jest wznowienie ruchu dla dręzyn. Ale to tak naprawdę spekulacje, bo pamiętajmy, że czas jest do października 2025, a po drodze są jeszcze wybory parlamentarne i zdecydowanie ważniejsze dla losów wąskotorówki - wybory samorządowe. To one de facto zdecydują, czy będzie ona odnowiona.