• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Autosan H9

SD

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#22
Oglądam ten model codziennie i przez to mogę pewnych rzeczy nie dostrzegać.
Ja dostrzegłem olbrzymie wycieraczki przedniej szyby - rozumiem, że skrócisz te ramiona?
Poza tym zapowiada się fajnie, chociaż nie wiem, czy detali takich jak zderzaki czy rynienki dachowe nie byłoby lepiej montować osobno, ułatwiając "czyste" odlanie bryły nadwozia.

Powodzenia!
Sławek
 
OP
OP
Terebesz

Terebesz

Znany użytkownik
#23
Te wycieraczki to podobnie jak koła na pierwszych zdjęciach coś co akurat miałem na półce, więc wkleiłem niewiele myśląc. Wiem ze są za wielkie. Ponieważ robię właśnie nową - zwężoną - formę do nadwozia, jest okazja poprawić pewne szczegóły które gorzej wyszły. Nie wykluczam przeprojektowania zderzaków. Rynienki sobie daruję, bo za dużo pracy z wklejaniem, łatwiej porządnie odlać bez skaz.
Ten projekt nie jest (niestety) indywidualnym dziełem sztuki jak Sanos kolegi, tylko produktem komercyjnym, a że daje sporo radochy przy tworzeniu to całkiem inna sprawa.
 

SD

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#24
Ten projekt nie jest (niestety) indywidualnym dziełem sztuki jak Sanos kolegi, tylko produktem komercyjnym, a że daje sporo radochy przy tworzeniu to całkiem inna sprawa.
Tym bardziej kibicuję, bo wiem, że projektowanie takiego odlewu pociąga za sobą różne kompromisy. Też ciekaw jestem docelowego oszklenia :)
 

piotr66

Znany użytkownik
#25
Trzeba do nich wysłać model na którym ma być formowana szyba, folia jest formowana podciśnieniowo i oddaje idelanie kształt wzoru tak że każdą szybę można w ten sposób zrobić.
 

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
#26
Trzeba do nich wysłać model na którym ma być formowana szyba, folia jest formowana podciśnieniowo i oddaje idelanie kształt wzoru tak że każdą szybę można w ten sposób zrobić.
No to jakby ten sposób sprawdził się w Autosanie, to można by pomyśleć o takim przeszkleniu Nysy.
 

piotr66

Znany użytkownik
#27
Mafo ten sposób już się sprawdził, praktycznie wszyscy producenci żywicznych modeli go stosują. Samolociarze robią sobie nawet sami owiewki do kabin w ten sposób przy pomocy mocnego odkurzacza, ja przy małych seriach - kilka sztuk - też robiłem ale przy większych szkoda czasu, lepiej zlecić profesjonalistom, przy autach jest już trudniej samemu bo szyba jest większa. Ale Nysa była chyba w całości odlana z przezroczystej żywicy.
 

piotr66

Znany użytkownik
#29
Tu link do wytwórcy:
https://www.tinwizard.de/TINWIZARD-DE/ModelltechnikDE.html
szyby są pod: Herstellung von Tiefziehverglasung.
Terebesz - jesli nie znasz niemieckiego to mogę pomóc w kontakcie, jeżeli znasz to napisz do Thomasa, miły i kontaktowy człowiek.
[DOUBLEPOST=1501572995][/DOUBLEPOST]
To wiem, ale można by spróbować odlać Nysę bez szyb i wkleić przezroczyste.
Kształt i wielkość Nysy kolegi @Terebesz jest świetny. Jakby jeszcze zmienić szyby to byłby naprawdę kapitalny model.
Oczywiście, to już zależy od Terebesza czy zrobiłby nową formę.
 
OP
OP
Terebesz

Terebesz

Znany użytkownik
#30
Fajna sprawa. Temat Nysy trochę mi się już przejadł, ale nie wykluczam że kiedyś do niego wrócę. Jak zobaczyłem tę metodę produkcji oszklenia zajawił mi się inny pomysł

mermaid_by_mariejhonson-d7osk84.jpg
 
OP
OP
Terebesz

Terebesz

Znany użytkownik
#32
A kim jest to dziewczę z zawodu? Syrenką! Syrenki były (chyba do dziś są) piękne i seksowne, ale ci co mieli z nimi do czynienia mówią, że kapryśne i kłopotliwe w obsłudze. Bywały też niebezpieczne, na przykład kiedy przednie koło urywało się w zakręcie :p
Myślę, że niejeden chciałby mieć małą syrenkę. Oszkloną. Dla komfortu i bezpieczeństwa.
 
Ostatnio edytowane:

Sklejacz

Aktywny użytkownik
#36
Wybaczcie offtop, ale łza mi się w oku zakręciła widząc Bosto na krakowskich blachach, taka sama jak stała nie tak dano jeszcze koło mnie na Pachońskiego :(
 
OP
OP
Terebesz

Terebesz

Znany użytkownik
#37
W kolorze weinrot syrena wygląda szczególnie elegancko, ale z tego co pamiętam fabryka tak nie malowała. Inna sprawa, że po paru latach każdy malował swoją syrenkę na taki kolor, jaki akurat dostępny był w sklepie i dzięki temu nawet niefabryczne malowanie może być historycznie uzasadnione. Na przykład w Olsztynie we wczesnych latach 70. była stoczwórka pomalowana w piękny kolor polerowanej miedzi - kto wie, czy nie jedyny metalik w mieście - i żeby nie było za łatwo, miała silnik z tyłu. Miejska legenda ogłosiła, że jest to zakamuflowane Porsche, a naprawdę zespół napędowy pochodził z rozbitego Renault.

Spamuję we własnym wątku, hańba mi. Syrenkę H0 kiedyś zrobię jak Bóg da, ale na razie nie uporałem się jeszcze z Autosanem. Jutro pokażę sokolim oczom Kolegów zwężone nadwozie.
 

jacekk

Aktywny użytkownik
KKMK
#38
Buduj, buduj H9, ale sam z Syreną zacząłeś. Teraz spijaj tę piankę.
A Syreny w kolorze bordowym były. W 1982 i 1983 roku tak malowano.

Mnie Bosto na krakowskich numerach jakoś nie dziwi. :rolleyes:
 

piotr66

Znany użytkownik
#40
Rzeczywiście niewiele ich jest, te od Tololoka są ładne, ale teraz wypadałoby już trochę lepszą zrobić, chociaż to trudny model, finezyjne krzywizny karoserii itp.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
W robocie 4
W robocie 57

Podobne wątki