• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Autokuszeta PKP

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.477 56 5
#41
Fl może służyć do załadunku na jeden pokład ,ta szara jest typowa dla załadunków na dwa ,ciężarówki przewozi się na jednym poziomie ,a platformy są zaniżone,przynajmniej te współczesne do transportu intermodalnego .
 

Groch

Znany użytkownik
Reakcje
534 1 0
#43
Ta szara to samoróbka prezentowana na jakimś niemieckim forum (już teraz nie pamiętam na którym). Nie zgłębiałem zagadnienia ramp do "autozug-ów" ale zdaje się że były to rozwiązania lokalne, tzn. nie było (chyba - bo pewny nie jestem) jakiejś znormalizowanej konstrukcji. Możesz spróbować coś "sklecić" samodzielnie, posiłkując się np. mechanizmem z modeli samochodowych:
 

Załączniki

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 41 5
#44
Znormalizowane konstrukcje istnieją, bo Autozugi funkcjonują. Takie rampy są m.in. w Hamburgu Altonie, Salzburgu, Monachium, Hannoverze. W Kolonii chyba trochę inna jest.
W H0 jeżdżą autozugi, ale chyba niewielu pokusiło się o zbudowanie terminalu :)
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.272 28 2
#50
W naszym pięknym kraju zasadniczo niewiele się opłaca. Dziw bierze, że cokolwiek jeszcze tutaj funkcjonuje.
W grudniu 2016 roku uwieczniłem taki oto widok, który nie ukrywam zrobił na mnie ogromne wrażenie. Pociąg prowadzony elektrowozem 162 002 wjeżdża do stacji Svit i bez zatrzymania mknie do Popradu, a na końcu składu...

DSC_4490-2.jpg
 

wa1aw

Znany użytkownik
Reakcje
48 0 0
#52
Dzięki temu tematowi dowiedziałem się, że w Polsce (chociażby szczątkowo) funkcjonowała jakiś czas temu forma przewozów nazywana autokuszetką. Smutnym jest fakt, że w Polsce większość przedsięwzięć z powodzeniem funkcjonujących na "zachodzie" po prostu się nie udaje :(
Zgodnie z definicją zaczerpniętą ze SJP autokuszetka to: pociąg złożony z wagonów z miejscami do leżenia dla pasażerów i wagonów towarowych do przewozu samochodów.
Jak okazuje się z treści poniższego zdjęcia, autokuszetka na PKP-owskich torach ma długą tradycję. Dlaczego więc została pogrzebana?
Polnisches Beute.jpg

PS. "Turyści" widoczni na zdjęciu mieli parcie na wschód ;) . Przewieźmy zatem wschodnich turystów i ich TIR-y w przeciwnym kierunku. Co nie zadziałało?
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.568 386 20
#53
Jak okazuje się z treści poniższego zdjęcia, autokuszetka na PKP-owskich torach ma długą tradycję. Dlaczego więc została pogrzebana?
Przewieźmy zatem wschodnich turystów i ich TIR-y w przeciwnym kierunku. Co nie zadziałało?
Myślę, że te pytania to do tzw. "Lobby roponośnego". Im zależy na sprzedaży paliw, a kolej w zdecydowanej większości linii w Polsce korzysta z prądu, który powstaje z innych paliw niż ropa naftowa.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 41 5
#54
Co więc za problem, by autokuszetki prowadzone były przez lokomotywy spalinowe? Problem ma z tym to drugie lobby i...koło się zamyka....
Ale kto doświadczył podróży autokuszetką, ten wie, jakie to było niezapomniane przeżycie :)
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
36 0 0
#57
Myślę, że te pytania to do tzw. "Lobby roponośnego". Im zależy na sprzedaży paliw, a kolej w zdecydowanej większości linii w Polsce korzysta z prądu, który powstaje z innych paliw niż ropa naftowa.
Kilka przykładów
Koleje aglomeracyjne się rozwijają.
Rewitalizuje się modernizuje lub przywraca do ruchu część nieużywanych linii kolejowych, na wielu istniejących zwiększa się prędkość a na węzłach zwiększa przepustowość.
Ogólnie na kolei coś się zmienia.
Może i autokuszetki przeżyją ponowny rozkwit?
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 41 5
#58
Jeśli będą konkurencyjne cenowo, na co raczej szans nie ma...
Poza tym musieliby zbudować "terminale" dla autokuszetek, a te, jak wiemy, już dawno popadły w ruinę...
No i relacje tych pociągów musiałyby być konkurencyjne.
Nie jestem pesymistą, widzę jak jest.
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
36 0 0
#59
Dodać należy jeszcze wypromowanie tego.

Z praktycznego punktu widzenia od strony kierowcy pod uwagę można brać: czas połączony z kosztem i odpoczynek.
Przykładowo.
Mam jechać z okolic Warszawy do Szczecina na jeden dzień gdzie muszę kilka spraw w Szczecinie i okolicy pozałatwiać. Oczywiście możliwie wcześnie wrócić.
Opcja jazdy samochodem. Paliwo, płatne odcinki dróg, i jak zmęczenie przybierze na sile - nocleg.
Opcja autokuszetki. Zamiast noclegu, odpoczynek w wagonie.

Jakby kompromis pomiędzy czasem i kosztem był akceptowalny to miałoby to sens.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 41 5
#60
Jacku, zgadzam się z Tobą, ale w tym kraju wszystko rozbija się o kasę....niestety.
Ktoś na tym musi zarobić, żeby się "opłacało". Kwestie przez Ciebie opisane są jakby na drugim miejscu.
Choć słuszne.

Musi też być odpowiednia ilość chętnych, żeby to było rentowne, a tu różnie z tym bywa.
 

Podobne wątki