• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Autobusy z czasów dzieciństwa - kolekcja Adama

OP
OP
adamwyt

adamwyt

Znany użytkownik
#25
Dawno mnie tu nie było. Zawsze jak Sławek zaczyna prezentować swoje przeróbki to nakręcam się na klimaty autobusów.

Ikarus 66 od Brekiny przerobiony na autobus miejski z Katowic
Szczególne podziekowania dla @Michal88 za projekty kalkomanii do katowickiego malowania.

DSC_8142.JPG
DSC_8145.JPG
DSC_8146.JPG
DSC_8147.JPG
DSC_8149.JPG
DSC_8153.JPG
DSC_8156.JPG


A wszystko zaczęło się od tego modelu:

DSC_8087.JPG
 

jestrabh

Znany użytkownik
#28
Przepiękny(y) no i nie da się ukryć, że jest zazdrość:) Coś takiego chcę już od dawna zrobić bo to autobusy mojego dzieciństwa no i ze Śląska. Michał też mi kalki już dawno temu obiecał ale podobno miał jakieś probemy prywatne więc się przeciągnęło. To czekam cierpliwie.Cieszę się z Twojego, ale nurtuje mnie pytanie dlaczego Ty akurat zrobiłeś WPK Katowice?;)
 

koland

Aktywny użytkownik
#29
Dawno mnie tu nie było. Zawsze jak Sławek zaczyna prezentować swoje przeróbki to nakręcam się na klimaty autobusów.

Ikarus 66 od Brekiny przerobiony na autobus miejski z Katowic
Szczególne podziekowania dla @Michal88 za projekty kalkomanii do katowickiego malowania.

Zobacz załącznik 598035 Zobacz załącznik 598036 Zobacz załącznik 598037
A wszystko zaczęło się od tego modelu:

Zobacz załącznik 598039
Cześć
Bardzo ładna konwersja z detalami, model spatynowany wygląda rewelacyjnie. Pozazdrościć w kolekcji.
Kilka słów o szczegółach wykonanego modelu. Jak widzę wzorowałeś się na zdjęciach dwóch autobusów z Katowic,
numer taborowy 24 z tego autobusu są tablice rejestracyjne w Twoim modelu (to autobus z 1971r)
Ikarus 66 24  Katowice Skargi 1971.jpg

i drugie zdjęcie podobno nr taborowy 274 autobus stojący w Tychach ja uważam, że to 234 (to autobus z 1968r.)
Ikarus 66 274 nowy2.png

Ikarusy 66 różniły się szczegółami bo były dostarczane do Katowic na przestrzeni lat od około 1960 do 1971.
Brekina odwzorowuje autobus z ostatnich lat produkcji, można to poznać po braku obrysówek płetwowych na dachu. Czyli Twój model powinien bardziej nawiązywać do nr 24. Z tym, że tutaj też są różnice. Dostawy od 1967 Ikarusów 66 do Katowic miały boczny świetlik na na prawym boku widoczny przy numerze 24m 234 też powinien taki mieć. Kolejna różnica Twój model ma 4 halogeny z przodu na dole. W Polsce zawsze były to tylko 2 halogeny. Do 1967 halogeny były skupione po na środku, od 1968 halogeny były na zewnętrznych rogach widać to na obu zdjęciach. Jest jeszcze jedna różnica Twój model ma 2 włazy dachowe, w Katowicach z reguły były to 3 włazy. 2 Włazy miały autobusy z bagażnikami dachowymi i z pierwszych lat produkcji.
I jeszcze jeden szczegół układ klap na burcie po stronie kierowcy nr 274 ma jedną na środku, Brekina ma 3.
Najlepszym numerem taborowym dla Twojego modelu aby w niego nie ingerować a realnie odwzorowywał "Hekę" tak nazywano te autobusy na Śląsku byłby numer 282
Ikarus 66 282 i inne Pl.Szewczyka 1978.jpg


I jeszcze jeden szczegół mało widoczny na zdjęciach. napisy wyjście, wejście przy drzwiach były poniżej listwy tuż przy nadkolu i wyglądały tak jak na poniższym zdjęciu
Ikarus 66 279 Katowice 1966 2.jpg


Podpowiadam bo model jest śliczny i na pewno fajniej jest jak jest dopieszczony w szczegółach. Zapytam o tylną piastę bo oryginał Brekiny, który pokazałeś ma właściwą, Twój model może nie widać ale wydaje się, że coś było zmienione...

Mi też swego czasu zachciało się konwersji w skali 1:72 z serii Atlas/Kap, też zrobiłem klika błędów ale wtedy jeszcze nie wiedziałem tych szczegółów. Wspólnie z kolegą Stiv57 doszliśmy na podstawie zebranych zdjęć i wykazów jak to wyglądało. Historia wersji tego modelu w Polsce jest bardzo zagmatwana (nie wspomniałem, jeszcze o układzie siedzeń;-) ). Ale autobus był jednym z piękniejszych w tamtych latach i jest wart zainteresowania tym bardzie, że ostało się bardzo mało sztuk, podobno gdzieś w Polsce jest wrak, próbują go uratować zobaczymy co z tego wyjdzie. A to moja konwersja, chętnie bym się dowiedział jak brudzisz, robisz ślady prawdziwego użytkowania, dodaje to modelom uroku.

20180117_124118.jpg
20180117_124136.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
adamwyt

adamwyt

Znany użytkownik
#30
Przepiękny(y) no i nie da się ukryć, że jest zazdrość:) Coś takiego chcę już od dawna zrobić bo to autobusy mojego dzieciństwa no i ze Śląska. Michał też mi kalki już dawno temu obiecał ale podobno miał jakieś probemy prywatne więc się przeciągnęło. To czekam cierpliwie.Cieszę się z Twojego, ale nurtuje mnie pytanie dlaczego Ty akurat zrobiłeś WPK Katowice?;)
Dlaczego z Katowic? Dlatego że znalazłem najwięcej zdjęć właśnie z tej lokalizacji oraz to, że kolega przesłał mi projekt takich właśnie kalkomanii.
Cześć
Bardzo ładna konwersja z detalami, model spatynowany wygląda rewelacyjnie. Pozazdrościć w kolekcji.
Kilka słów o szczegółach wykonanego modelu. Jak widzę wzorowałeś się na zdjęciach dwóch autobusów z Katowic,
numer taborowy 24 z tego autobusu są tablice rejestracyjne w Twoim modelu (to autobus z 1971r)
Zobacz załącznik 598624
i drugie zdjęcie podobno nr taborowy 274 autobus stojący w Tychach ja uważam, że to 234 (to autobus z 1968r.)
Zobacz załącznik 598625
Ikarusy 66 różniły się szczegółami bo były dostarczane do Katowic na przestrzeni lat od około 1960 do 1971.
Brekina odwzorowuje autobus z ostatnich lat produkcji, można to poznać po braku obrysówek płetwowych na dachu. Czyli Twój model powinien bardziej nawiązywać do nr 24. Z tym, że tutaj też są różnice. Dostawy od 1967 Ikarusów 66 do Katowic miały boczny świetlik na na prawym boku widoczny przy numerze 24m 234 też powinien taki mieć. Kolejna różnica Twój model ma 4 halogeny z przodu na dole. W Polsce zawsze były to tylko 2 halogeny. Do 1967 halogeny były skupione po na środku, od 1968 halogeny były na zewnętrznych rogach widać to na obu zdjęciach. Jest jeszcze jedna różnica Twój model ma 2 włazy dachowe, w Katowicach z reguły były to 3 włazy. 2 Włazy miały autobusy z bagażnikami dachowymi i z pierwszych lat produkcji.
I jeszcze jeden szczegół układ klap na burcie po stronie kierowcy nr 274 ma jedną na środku, Brekina ma 3.
Najlepszym numerem taborowym dla Twojego modelu aby w niego nie ingerować a realnie odwzorowywał "Hekę" tak nazywano te autobusy na Śląsku byłby numer 282
Zobacz załącznik 598640

I jeszcze jeden szczegół mało widoczny na zdjęciach. napisy wyjście, wejście przy drzwiach były poniżej listwy tuż przy nadkolu i wyglądały tak jak na poniższym zdjęciu
Zobacz załącznik 598642

Podpowiadam bo model jest śliczny i na pewno fajniej jest jak jest dopieszczony w szczegółach. Zapytam o tylną piastę bo oryginał Brekiny, który pokazałeś ma właściwą, Twój model może nie widać ale wydaje się, że coś było zmienione...

Mi też swego czasu zachciało się konwersji w skali 1:72 z serii Atlas/Kap, też zrobiłem klika błędów ale wtedy jeszcze nie wiedziałem tych szczegółów. Wspólnie z kolegą Stiv57 doszliśmy na podstawie zebranych zdjęć i wykazów jak to wyglądało. Historia wersji tego modelu w Polsce jest bardzo zagmatwana (nie wspomniałem, jeszcze o układzie siedzeń;-) ). Ale autobus był jednym z piękniejszych w tamtych latach i jest wart zainteresowania tym bardzie, że ostało się bardzo mało sztuk, podobno gdzieś w Polsce jest wrak, próbują go uratować zobaczymy co z tego wyjdzie. A to moja konwersja, chętnie bym się dowiedział jak brudzisz, robisz ślady prawdziwego użytkowania, dodaje to modelom uroku.

Zobacz załącznik 598643 Zobacz załącznik 598644
No cóż. Tak to jest z modelami historycznymi. Człowiek się stara upodobnić model do oryginału ale przy niewystarczającej ilości dokumentacji to po fakcie wychodzą wszystkie nieścisłości. Dzięki za cenne informacje. Ja tego modelu nie będę przerabiał ani już raczej nie będę do niego wracał , ale na pewno innym kolegom te uwagi się bardzo przydadzą i unikną moich błędów. Koła wymieniłem ze względu na przednią oś, ta z Brekiny strasznie mnie raziła uproszczeniami. W sumie to mogłem zostawić tylną a wymienić tylko przednią. Może to jeszcze skoryguję.
Tak na pewno zrobię w Ikarusach 255/256 za które niedługo się zabieram.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Autobusy 23
Autobusy 18
Autobusy 16
Autobusy 9
Autobusy 4

Podobne wątki