• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Autobusy z czasów dzieciństwa - kolekcja Adama

adamwyt

Znany użytkownik
#1
Po prezentacjach w dziale samochodów specjalistycznych i ciężarowych czas na założenie bliźniaczego wątku autobusowego.
Moim pierwszym autobusem jest Jelcz PR110 zrobiony z kitu żywicznego od Michała wzbogaconego jeszcze kilkoma własnymi detalami (zmienione okna, wewnętrzne tablice kierunkowe i kalkomanie). Najlepszy odlew z jakim miałem kiedykolwiek pracować i w zasadzie jedyny który nie wymagał ani szlifowania, ani szpachlowania. Naprawdę polecam.

Przy okazji na potrzeby prezentacji powstała jeszcze poniższa diorama. Gdyby ktoś chciał zobaczyć jak przebiegała budowa to zapraszam do mojego drugiego tematu.

http://forum.modelarstwo.info/threads/diorama-do-prezentacji-samochodów.34366/page-2

DSC_4578.jpg
DSC_4585.jpg
DSC_4587.jpg
DSC_4591.jpg
DSC_4595.jpg
DSC_4597.jpg
DSC_4599.jpg
DSC_4611.jpg
DSC_4616.jpg
DSC_4627.jpg
 

ALA

Aktywny użytkownik
#5
Generalnie modelik ładny, ale jak ktoś dobrze zna sylwetkę tego autobusu, to w oczy kłuje jedno: pionowa tylna szyba. W oryginale, na tylnej ścianie jest załamanie, przez co ta szyba jest lekko pochylona do przodu. Przy montażu modelu warto to poprawić aby obrys modelu był prawidłowy.
 

adamwyt

Znany użytkownik
#8
Generalnie modelik ładny, ale jak ktoś dobrze zna sylwetkę tego autobusu, to w oczy kłuje jedno: pionowa tylna szyba. W oryginale, na tylnej ścianie jest załamanie, przez co ta szyba jest lekko pochylona do przodu. Przy montażu modelu warto to poprawić aby obrys modelu był prawidłowy.
To mi umknęło. Nie widziałem na żywo Jelcza PR przynajmniej z 10 lat a na zdjęciach nie rzuciło mi się w oczy. Tak czy inaczej kit żywiczny od Michała (no może z wyjątkiem rewelacyjnych prac kolegi SD) jest według mnie najlepiej odwzowowanym autobusem PRLu. Idealnie proste ścianki, filigranowe detale, żadnych nalewek, pęcherzyków. Wstawiałem do niego każde okienko z osobna i wszystko idealnie pasowało. Na pewno jak w każdym modelu znajdziemy jakieś nieścisłości, ale chyba od tych Jelczy to nie ma lepszych autobusów w 1:87. Jak u mnie w gablotce stoi obok ogórka z RA to tamten dugi wygląda jak z plasteliny.
 

Pietras83

Aktywny użytkownik
#9
Witajcie
Dołącze się do tematu, jeżeli chodzi o Jelcza zgadzając się z uwagami kolegów to poza tym autobus jest wykonany wzorowo przez Michała to moja ocena, stwierdzam tak ponieważ taki posiadam i jest to mój ulubiony model w mojej kolekcji...
 

adamwyt

Znany użytkownik
#10
Przepiękny "berliet". Udało Ci się go zrobić bardzo realistycznie, a diorama dodaje klimatu. Pomyśleć że jeszcze niedawno można je było spotkać na ulicach naszych miast, a teraz to już historia.
Dziękuję

Mam taką małą ciekawostkę

Po opublikowaniu zdjęć na FB skontaktowała się ze mnią pani z MZK ze Stalowej Woli i dowiedziałem się że pierwowzór mojego modelu czyli 092 jest jeszcze sprawny i na stanie zakładu. No i oczywiście przychodzą pielgrzymki kolekcjonerów żeby go odkupić
 

adamwyt

Znany użytkownik
#14
Po stalowowolskim Jelczu z ZMKS prezentuję niezbyt popularny w Polsce autobus Karosa C-734 w barwach Huty Stalowa Wola. Autokar zrobiony na bazie plastikowego kitu firmy SDV. Niestety żeby zrobić z niego coś sensownego trzeba się trochę napracować. Model ma zmienione szyby, drzwi, tylne światła, przerobione siedzenia, przeprofilowaną przednią maskę, wywietrzniki oraz dodane detale fototrawione.

Piętnaście fabrycznie nowych autobusów tego typu trafiło do HSW w 1986r. Dwanaście z nich pozostało w mieście i przez długie lata woziło pracowników do zakładu. Pozostałe trzy trafiły do Bumaru, odlewni żeliwa w Koluszkach i fabryki maszyn w Radomsku.

Pamiętam jak pojawiły się na ulicach miasta. Chyba ze względu na automatycznie otwierane drzwi wszyscy byli pewni, że to nowe autobusy MKS. Jak na owe czasy, to miały bardzo nowoczesną sylwetkę i przez nisko osadzone nadwozie od samego początku sprawiały wrażenie, że mają problem z zawieszeniem. Oprócz kursów lokalnych miały również swój epizod w transporcie międzynarodowym ;-) Dwukrotnie zdarzyło mi się jechać nimi na tzw. "tranzyty" do Miszkolca na Węgry :)


DSC_4749.jpg


DSC_4761.jpg
DSC_4777.jpg


DSC_4785.jpg
DSC_4786.jpg


DSC_4817.jpg
DSC_4818.jpg


DSC_4820.jpg

DSC_4823.jpg

Na koniec krótka fotorelacja z warsztatu

DSC_4631.jpg
DSC_4633.jpg
DSC_4685.jpg
DSC_4705.jpg
DSC_4715.jpg
DSC_4718.jpg
 

Załączniki

Adam66

Znany użytkownik
#15
Naprawdę fajnie wyszła ta Karosa. Ciekawe malowanie uzupełnione kalkami, no i te otwarte drzwi.
Modele SDV są raczej toporne, ale udowodniłeś, że da się z nich wycisnąć naprawdę sporo(y)
 

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
#16
Bardzo fajnie wygląda ten autobus. Jestem pod wrażeniem, bo sam składałem kity z SDV i wiem jakie są te elementy z ich wtryskarki. :mad:
Pełen szacun dla Twojej pracy. (y)
 

adamwyt

Znany użytkownik
#17
Dzięki Panowie. Rzeczywiście spasować elementy w tym autobusie to jest niezła jazda. Otwarte drzwi są tylko dlatego, że ze względu na ohydne wytłoczenia uszczelek i tak musiałem wytrawić nowe a zrobić je w otwartej czy zamkniętej pozycji to już nie była taka wielka różnica.
 

Kamil97

Aktywny użytkownik
#18
Piękne modele, tymi zdjęciami zachęcił mnie Kolega do ich posiadana w mojej kolekcji, muszę poszukać i zakupić :), za model Karosy wielki szacun, sam wiem ile cierpliwości wymagają modele SDV.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Autobusy 23
Autobusy 18
Autobusy 16
Autobusy 9
Autobusy 4

Podobne wątki