W końcu postanowiłem założyć swój wątek Chciałbym Wam zaprezentować swoją kolekcję, a przy okazji poopowiadać coniego o historii pojazdów, które zaprezntuję . Zbieram generalnie wszystko co mi się spodoba, ze szczegónym upodobaniem pojazdów na swój sposób niezwykłych i wyjątkowych, jak np. Neoplan Megaliner, od którego dzisiaj zacznę
Ten niezwykły pojazd to drugi pod względem ilości zabieranych pasażerów na miejscach siedzących autobus na świecie (pierwszym jest przegubowy piętrowiec Neoplan Jumbocruser), jedna z wersji może zabrać jednocześnie do 91 osób. Był produkowany w latach 1983 - 2000. Powstało kilka wersji, m.in. miejska o nazwie Megashutlle:
W trakcie produkcji w latach 90-tych pojazd przeszedł modernizację, która miała na celu ujednolicenie stylistyki z pozostałymi równocześnie produkowanymi modelami, zwłaszcza z nieco mniejszym trzyosiowym Skylinerem. Kilka fotek wersji turystycznej:
Mój model Neoplana to wersja po pierwszym odświeżeniu wyglądu, która została zaprezentowana w 1994 roku na targach IAA w Hannowerze, o czym zresztą informują napisy reklamowe Zastanawiam się tylko, czy nie pomalować mu zderzaków na czarno, bo cały biały trochę dziwnie wygląda. A gdyby ktoś miał zbędny komplet lusterek bo niech się do mnie koniecznie zgłosi
PS: Model niebieskiego Megalinera "Riezekutsche" jest aktualnie na sprzedaż, jakby ktoś był zainteresowany
Neoplan N128/4 Megaliner
Ten niezwykły pojazd to drugi pod względem ilości zabieranych pasażerów na miejscach siedzących autobus na świecie (pierwszym jest przegubowy piętrowiec Neoplan Jumbocruser), jedna z wersji może zabrać jednocześnie do 91 osób. Był produkowany w latach 1983 - 2000. Powstało kilka wersji, m.in. miejska o nazwie Megashutlle:
W trakcie produkcji w latach 90-tych pojazd przeszedł modernizację, która miała na celu ujednolicenie stylistyki z pozostałymi równocześnie produkowanymi modelami, zwłaszcza z nieco mniejszym trzyosiowym Skylinerem. Kilka fotek wersji turystycznej:
Neoplan Megaliner z lat 80-tych:
Żródło: http://www.walkercoach.com/neoplancoaches.shtml
Megaliner w wyglądzie po 94 roku:
Żródło: https://www.favcars.com/pictures-neoplan-megaliner-n128-4-1994-2000-411760.htm
Megalinery napędzane były silnikami V12 Mercedesa o mocy 503KM (później 530KM), zaś ośmiobiegowa skrzynia maualna była produkcji ZF. Pierwsze dwie osie były kierowane poprzez układ kierowniczy (podobie jak to ma miesce w ciężarówkach o 4 osiach), czwarta oś była wleczona, zaś napęd przenoszony był tylko na oś trzecią. Z tego co wiem, był to jedyny seryjnie produkowany autobus w takim układzie osi. Długość całkowita wynosiła 15000mm, szerokość 2500mm, wysokość 4000mm czyli maksymalne wymiary dla autobusu nieprzegubowego dopuszczalne w krajach Europy. Co ciekawe z racji wspomnianych wymiarów pojazd nie otrzymał homologacji we Francji. Kilka egzemplarzy było natomiast zarejestrowanych w Polsce, eksploatowała je m.in. firma Pinior z Wodzisławia Śląskiego.Żródło: http://www.walkercoach.com/neoplancoaches.shtml
Megaliner w wyglądzie po 94 roku:
Żródło: https://www.favcars.com/pictures-neoplan-megaliner-n128-4-1994-2000-411760.htm
Mój model Neoplana to wersja po pierwszym odświeżeniu wyglądu, która została zaprezentowana w 1994 roku na targach IAA w Hannowerze, o czym zresztą informują napisy reklamowe Zastanawiam się tylko, czy nie pomalować mu zderzaków na czarno, bo cały biały trochę dziwnie wygląda. A gdyby ktoś miał zbędny komplet lusterek bo niech się do mnie koniecznie zgłosi
PS: Model niebieskiego Megalinera "Riezekutsche" jest aktualnie na sprzedaż, jakby ktoś był zainteresowany