Wszystkie pokazane krakowskie auta mają swoją piękną historię.
Najciekawszą i najlepiej udokumentowaną jest historia najstarszego w Polsce autobusu. Udokumentowaną zresztą przedwojennymi fotografiami.
Ten autobus to Rugby Express L wyprodukowany przez Durant Motor Co. (swoją drogą dokładnie wiemy w którym zakładzie i dość dokładnie kiedy).
Durant (William Crapo Durant to założyciel GMC czyli właściciela większości marek amerykańskich) nie mógł sprzedawać swoich pojazdów w Europie z uwagi na zastrzeżenie takiej nazwy przez Brytyjczyka. Pojazdy Durant z serii osobowych sprzedawane były pod różnymi nazwami m.in. De Vaux, Star, Flint a ciężarowe otrzymały nazwę Rugby. Te same podwozia w następnym roku sprzedawane były już pod oryginalną nazwą producenta niemniej ten pojazd jest samochodem marki Rugby.
Warto Krzyśku pokazać jeszcze tabliczkę dealera (jest po prawej u góry) i zachowaną oryginalną tabliczkę homologacyjną (po prawej na desce). Niebawem ta moja na szybko namalowana na kawałku blaszki "instrukcja" obsługi skrzyni biegów też będzie historyczna.
A Ikarus to ostatnie tylko pięć lat...
Najciekawszą i najlepiej udokumentowaną jest historia najstarszego w Polsce autobusu. Udokumentowaną zresztą przedwojennymi fotografiami.
Ten autobus to Rugby Express L wyprodukowany przez Durant Motor Co. (swoją drogą dokładnie wiemy w którym zakładzie i dość dokładnie kiedy).
Durant (William Crapo Durant to założyciel GMC czyli właściciela większości marek amerykańskich) nie mógł sprzedawać swoich pojazdów w Europie z uwagi na zastrzeżenie takiej nazwy przez Brytyjczyka. Pojazdy Durant z serii osobowych sprzedawane były pod różnymi nazwami m.in. De Vaux, Star, Flint a ciężarowe otrzymały nazwę Rugby. Te same podwozia w następnym roku sprzedawane były już pod oryginalną nazwą producenta niemniej ten pojazd jest samochodem marki Rugby.
Warto Krzyśku pokazać jeszcze tabliczkę dealera (jest po prawej u góry) i zachowaną oryginalną tabliczkę homologacyjną (po prawej na desce). Niebawem ta moja na szybko namalowana na kawałku blaszki "instrukcja" obsługi skrzyni biegów też będzie historyczna.
A Ikarus to ostatnie tylko pięć lat...