• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 Autobusy dawniej i dziś

Docteur

Administrator
Zespół forum
#4
Wątek ciekawy, więc i ja się dołożę ze swoim osobistym faworytem: MANem SD200 BVG Berlin. W ciche, zimowe dni charakterystyczne wycie automatycznej przekładni tego wehikułu (jak już się dobrze rozpędził) było słychać już z kilkuset metrów.

2626_man-sd200_berlin_zob.jpg

2626_theodor_heuss_platz.jpg


A tu filmik, nakręcony podczas jazdy SD200 (model 74):


Ten dźwięk przekładni - niezapomniany :D
 
#16
Maverick tak samo o nim ja pomyślałem.Jest odpustowy i wręcz śmieszny, ale wykonanie i ogólny wygląd przyciaga wzrok i musze przyznać że mi tez się podoba.A tu fotka Mercedesa pokazanego przez Docteur'a, tylko w "trasie".

mb305gg02.jpg
 
#18
No. Trochę tutaj tego nazbierałeś Irokez. I nie wiem od czego zacząć, a w kilku przypadkach miałbym coś do powiedzenia ;)
Fascynują mnie piętrowe, przedwojenne autobusy, które są zamieszczone w poście. To chyba Bussingi. Konstrukcja tego pojazdu mnie intryguje. Dlaczego konstruktor nie zabudował części ramy przed przednią osią...? Przecież to marnotrawstwo przestrzeni.

Ciekawostka, którą zauważyłem. Ikarus 55 widoczny na dwóch fotografiach posiada nadkola od... IKARUSA serii 200 (!) I to psuje cały efekt w postaci tego autobusu. A szkoda.

Natomiast widoczny w jednym z ostatnich postwów przegubowy MB. Kilka lat temy jeździło kilka, może kilkanaście tego rodzaju autobusów u mnie w mieście u prywatnego przewoźnika, jednak była to nowsza generacja. Natomiast był jeden rodzynek: MAN przegubowy z silnikiem przed osią przyczepy (silnik między 2, a 3 osią), natomiast napęd na człon poprzadzający, czyli na 2 oś. Był to swoisty wynalazek MANa, ponieważ w czasach produkcji tego pojazdu wyłączność (patenty) na napęd doczepy posiadał MB, stąd takie udziwnienie u MANa; napęd na pierwszy człon, silnik w drugim członie.
 

Docteur

Administrator
Zespół forum
#19
No. Trochę tutaj tego nazbierałeś Irokez. I nie wiem od czego zacząć, a w kilku przypadkach miałbym coś do powiedzenia ;)
Fascynują mnie piętrowe, przedwojenne autobusy, które są zamieszczone w poście. To chyba Bussingi. Konstrukcja tego pojazdu mnie intryguje. Dlaczego konstruktor nie zabudował części ramy przed przednią osią...? Przecież to marnotrawstwo przestrzeni.
Pogłęb trochę swoją wiedzę, a zwłaszcza na temat tego, od kiedy w autobusach zaprzestano stosowania podwozi od samochodów ciężarowych, a zastosowano specjalne, dedykowane ramy. Że o wprowadzeniu nadwozi typu "trambus" nie wspomnę.

Natomiast widoczny w jednym z ostatnich postwów przegubowy MB. Kilka lat temy jeździło kilka, może kilkanaście tego rodzaju autobusów u mnie w mieście u prywatnego przewoźnika, jednak była to nowsza generacja.(..)
Ciekawostką jest również, że 4 autobusy Mercedes-Benz O317G ze Stuttgartu (nr taborowe SSB: 7182, 7214, 7218, 7216) w latach 1990-1997 były eksploatowane przez MPK Łódź z zachowaniem oryginalnej kolorystyki. Więcej informacji na ten temat tutaj: http://mkmlodz.webd.pl/merc317/m317.htm.
 
#20
Pogłęb trochę swoją wiedzę, a zwłaszcza na temat tego, od kiedy w autobusach zaprzestano stosowania podwozi od samochodów ciężarowych, a zastosowano specjalne, dedykowane ramy. Że o wprowadzeniu nadwozi typu "trambus" nie wspomnę.
Skoro wiesz, to napisz lub podaj link. Taka jest zasada.
Nie ma wielu istotnych różnic w konstrukcji ram pojazdów ciężarowych i autobusowych, poza niżej umieszczoną ramą profilowaną w przypadku autobusów.