Witam,
Niestety moje zamiłowanie do czeskich klimatów cały czas bierze górę więc tym razem pewien model firmy RA Došlý. Niestety "zdradziłem" na chwilę wozy gaśnicze, ale za niedługo do nich wrócę. Škoda 706 RTO-LUX "Bruselák", bo o nim tu mowa powstał przed EXPO 58. Z zewnątrz autobus przeszedł kosmetyczne zmiany w porównaniu do "standardowej" Škody 706 RTO (m.in. inne kierunkowskazy). Wnętrze autobusu zostało zaprojektowane przez Otokara Diblika. Zamontowano 12 podwójnych siedzeń, z przodu były dwa klasyczne siedzenia: dla kierowcy i obsługi. W tej części znajdowały się również magnetofon, radio oraz odbiornik telewizyjny. Za ostatnimi siedzeniami znajdowały się m.in.: bufet, lodówka, czajnik. Autobus budził wielkie zainteresowanie podczas wystawy, ale był to głównie pokaz możliwości socjalistycznego przemysłu motoryzacyjnego, bez perspektywy produkcji seryjnej. Niektóre źródła podają, że autobus miał być przeznaczony do obsługi na linii Praga- Mokswa jednak docelowo linię tę obsługiwał inny typ Škoda 706 RTO-LUX.
Pozdrawiam
Kubeks
[DOUBLEPOST=1465234996,1465234248][/DOUBLEPOST]Drugim modelem autobusu jest Škoda 706 RTO w oznaczeniach PKS, znany z naszych dróg. Model również od RA Došlý.
Niestety moje zamiłowanie do czeskich klimatów cały czas bierze górę więc tym razem pewien model firmy RA Došlý. Niestety "zdradziłem" na chwilę wozy gaśnicze, ale za niedługo do nich wrócę. Škoda 706 RTO-LUX "Bruselák", bo o nim tu mowa powstał przed EXPO 58. Z zewnątrz autobus przeszedł kosmetyczne zmiany w porównaniu do "standardowej" Škody 706 RTO (m.in. inne kierunkowskazy). Wnętrze autobusu zostało zaprojektowane przez Otokara Diblika. Zamontowano 12 podwójnych siedzeń, z przodu były dwa klasyczne siedzenia: dla kierowcy i obsługi. W tej części znajdowały się również magnetofon, radio oraz odbiornik telewizyjny. Za ostatnimi siedzeniami znajdowały się m.in.: bufet, lodówka, czajnik. Autobus budził wielkie zainteresowanie podczas wystawy, ale był to głównie pokaz możliwości socjalistycznego przemysłu motoryzacyjnego, bez perspektywy produkcji seryjnej. Niektóre źródła podają, że autobus miał być przeznaczony do obsługi na linii Praga- Mokswa jednak docelowo linię tę obsługiwał inny typ Škoda 706 RTO-LUX.
Pozdrawiam
Kubeks
[DOUBLEPOST=1465234996,1465234248][/DOUBLEPOST]Drugim modelem autobusu jest Škoda 706 RTO w oznaczeniach PKS, znany z naszych dróg. Model również od RA Došlý.