Skąd taka nazwa tematu? Otóż rzut beretem od mojego osiedla w lasku koło elektrowni był duży warsztat samochodowy z jaskrawo świecącym neonem "Auto Service". Takie obrazy z dzieciństwa potrafią utkwić w pamięci.
Od 10 miesięcy w dziale "nasze kolekcje" prezentuję własnoręcznie przerobione lub złożone modele. Coraz częściej wymagają nieco więcej ingerencji niż tylko sklejenie i pomalowanie. Już od jakiegoś czasu zastanawiam się, czy nie przedstawiać niektórych ciekawszych przeróbek krok po kroku.
Prawdopodobie niektórzy widzieli moją Skodę 706 RT z piaskarką VSV 6.
Wszystko by było dobrze, gdyby nie informacja na moim FB od jednego gościa z Czech że ten typ oprzyrządowania raczej nie był montowany na tym samochodzie. No i zacząłem szukać jakichś zdjęć, już nie tylko z MPO i rzeczywiście tę pakę na znalazłem tylko na Skodach MTSP i Liazach. No i zaczęło mnie to męczyć, bo taki model to byłaby prawie 100% fikcja
Tak się ostatnio złożyło że zabrałem się za za wywrotkę tego właśnie typu z Icara. Miało być szybko, prosto i PKSowo . Jakość elementów niestety mnie nie powaliła a jak wczoraj zabrałem się za niedolaną pakę, to doszedłem do wniosku: Tak miało być, wywrotki nie będzie!
Czyli zdecydowałem że, piaskarka z MPO zostanie polewaczką a paka z piachem wyląduje na powyższym modelu.
Honorowym dawcą zbiornika został Star z firmy Adam Modellbau. Nie do końca pasował mi z wyglądu do tych które montowane były na Skodach. Postanowiłem więc nieco go urealnić.
Na pierwszy ogień poszły pokrywy wlewów które trzeba było zeszlifować oraz przeprofilowanie podstawy i podwyższenie zbiornika przez naklejenie od góry arkusza hipsu.
Po zaszpachlowaniu i wyszlifowaniu zabrałem się za pokrywę wlewu.
Rozcinanie i wiercenie 0,8 milimetrowego dwuteownika może być irytujące.
Znając niektórych kolegów to pewnie zrobiliby gwintowaną nakrętkę i zamykany dekiel, ale uprzedzając pytania to ja odposzedłem na łatwiznę to jest sklejone ale za to wszystko wycięte ręcznie.
Kilka dodatkowych elementów:
Do zrobienia drabinki i krótkich poręczy użyłem ogrodzenia od Ostbahna
W takim stanie cysterna idzie do malowania ale jeszcze w ten sam wieczór udało mi się wyciąć i wyprofilować błotniki do piaskarki
Jeszcze na koniec świeża informacja od producenta, przekazana mi przez dystrybutora. Może komuś się to przyda.
Na pewno tego typu piaskarka na podwoziu Skody RT jeździła w administracji dróg w mieście Prostějov.
Napiszcie czy chcecie żebym kontynuował tego typu relację?
Od 10 miesięcy w dziale "nasze kolekcje" prezentuję własnoręcznie przerobione lub złożone modele. Coraz częściej wymagają nieco więcej ingerencji niż tylko sklejenie i pomalowanie. Już od jakiegoś czasu zastanawiam się, czy nie przedstawiać niektórych ciekawszych przeróbek krok po kroku.
Prawdopodobie niektórzy widzieli moją Skodę 706 RT z piaskarką VSV 6.
Wszystko by było dobrze, gdyby nie informacja na moim FB od jednego gościa z Czech że ten typ oprzyrządowania raczej nie był montowany na tym samochodzie. No i zacząłem szukać jakichś zdjęć, już nie tylko z MPO i rzeczywiście tę pakę na znalazłem tylko na Skodach MTSP i Liazach. No i zaczęło mnie to męczyć, bo taki model to byłaby prawie 100% fikcja
Tak się ostatnio złożyło że zabrałem się za za wywrotkę tego właśnie typu z Icara. Miało być szybko, prosto i PKSowo . Jakość elementów niestety mnie nie powaliła a jak wczoraj zabrałem się za niedolaną pakę, to doszedłem do wniosku: Tak miało być, wywrotki nie będzie!
Czyli zdecydowałem że, piaskarka z MPO zostanie polewaczką a paka z piachem wyląduje na powyższym modelu.
Honorowym dawcą zbiornika został Star z firmy Adam Modellbau. Nie do końca pasował mi z wyglądu do tych które montowane były na Skodach. Postanowiłem więc nieco go urealnić.
Na pierwszy ogień poszły pokrywy wlewów które trzeba było zeszlifować oraz przeprofilowanie podstawy i podwyższenie zbiornika przez naklejenie od góry arkusza hipsu.
Po zaszpachlowaniu i wyszlifowaniu zabrałem się za pokrywę wlewu.
Rozcinanie i wiercenie 0,8 milimetrowego dwuteownika może być irytujące.
Znając niektórych kolegów to pewnie zrobiliby gwintowaną nakrętkę i zamykany dekiel, ale uprzedzając pytania to ja odposzedłem na łatwiznę to jest sklejone ale za to wszystko wycięte ręcznie.
Kilka dodatkowych elementów:
Do zrobienia drabinki i krótkich poręczy użyłem ogrodzenia od Ostbahna
W takim stanie cysterna idzie do malowania ale jeszcze w ten sam wieczór udało mi się wyciąć i wyprofilować błotniki do piaskarki
Jeszcze na koniec świeża informacja od producenta, przekazana mi przez dystrybutora. Może komuś się to przyda.
Na pewno tego typu piaskarka na podwoziu Skody RT jeździła w administracji dróg w mieście Prostějov.
Napiszcie czy chcecie żebym kontynuował tego typu relację?
Ostatnio edytowane:
- 6
- 1
- Pokaż wszystkie