• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Budowa ASF EL 16

Łukasz_C

Nowy użytkownik
Reakcje
5 0 0
#1
Witam
Obecnie pracuje nad projektem akumulatorowego wózka przetokowego ASF. Opieram się na zdjęciach oraz ogólnie dostępnych informacjach. Projekt przewiduje wykonanie modelu głównie z polistyrenu w wersji jak na razie bez napędu. Inspiracją do budowy tego konkretnie pojazdu był mój kolego, który lubi budować modele, a już nie koniecznie popracować nad ich zaprojektowaniem. Stąd narodził się pomysł stworzenia zestawu do samodzielnego montażu. Prezentowane zdjęcia pochodzą z budowy pierwszego prototypu, który służy do sprawdzenia ogólnej składalności zestawu oraz sprawdzenia proporcji nadwozia. Wszelkie opinie będą mile widziane ( te pozytywne oraz co ważniejsze negatywne dające wskazówki oraz motywacje do poprawy niedoskonałości)
20170117_202002.jpg 20170119_161637.jpg 20170120_173035.jpg 20170120_174543.jpg 20170120_175120.jpg 20170122_112349.jpg 20170122_112424.jpg 20170122_112450.jpg
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#2
Moje pytanie jest takie; czym wycinałeś otwory w tym polistyrenie że wyszły tak równo i jaka jest jego grubość,czy 1mm?,bo widać że troszeczkę te ścianki są przekrzywione, ostatnie zdjęcie [ otwory okienne po lewej stronie ] widać łagodny łuk do środka kabiny.
 
OP
OP
Ł

Łukasz_C

Nowy użytkownik
Reakcje
5 0 0
#3
Polistyren wycinałem na domowym ploterze ( takim : https://www.silhouetteamerica.com/shop/machines/curio) znacznie to usprawnia pracę , choć elementy wymagają delikatnej obróbki ( szczególnie wyoblone krawędzie po przejściu ostrza)
20170116_170643.jpg
Materiał ma grubość 0.5 mm, a przekrzywienia wynikają ze złej kolejności montażu ( każda ścianka będzie miała 3 warstwy: zewnętrzną, środkową oszklenie i wewnętrzną z detalami środka kabiny). Dodatkowo 0.5 mm ścianka jest bardzo podatna na naprężenia wynikające z zastygającej spoiny, a duża perforacja powierzchni czołowych na pewno nie poprawia sztywności . Dlatego kolejny egzemplarz będzie montowany dopiero po złożeniu wszystkich warstw.
 
OP
OP
Ł

Łukasz_C

Nowy użytkownik
Reakcje
5 0 0
#5
Pewnie, że można.Tylko moje doświadczenie w tej materii jest raczej mizerne i potrzebowałbym kilku porad. Ewentualna konwersja projektu na "blaszkowy" też nie powinna być skomplikowana, a jeśli ktoś chciałby skorzystać z mojej pracy i zbudować swój egzemplarz to jestem jak najbardziej na tak :)
 

Baldwin

Znany użytkownik
Reakcje
487 0 0
#6
Wszystko fajnie ,tylko z moich doświadczeń z klejeniem warstwowym polistyrenu wynika iż jest on bardzo podatny na odkształcenia .
O ile po sklejeniu wychodzi fajnie to już po leżakowaniu projektu niestety pudełko ulegnie deformacji .
Ten stan rzeczy poprawia wklejenie sztywnika z cienkiej blaszki .
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor specjalistyczny 52

Podobne wątki