Re: Architektura kolejowa:wieże ciśnień, magazyny, parowozow
lulek napisał(a):
Karsznice (Zduńska Wola) fragment parowozowni
Andrzej Harassek napisał(a):
Ale architekturą to trudno nazwać...
- Panie Andrzeju -akurat ten fragment dawnej parowozowni a póżniej hali napraw okresowych parowozów a póżniej innych trakcji na zdjęciu lulka , który to widać po lewej stronie fotki to przykład wybitnie ciekawy :!: - A dokładnie trzy nawy patrząc od południowego frontonu schodkowego- ponieważ to pierwsza bryła trójnawowa tej hali parowozowni karsznickiej , która to powstała podczas budowy "Węglówki", - ową (trójnawową ) halę wybudowano na początku lat trzydziestych u.w.i ukończono pod zarządem Francusko-Polskiej Kolei, tak ,że to fragment bardzo ciekawej kolejowej architektury polskiej,
- na zdjęciu wklejonym przez lulka widoczna jest jeszcze czwarta nawa + osiem( niewidocznych na zdjęciu wklejonym przez lulka) , które dobudowano już póżniej, w sumie ta hala ma dwanaście naw , dach owalny i do dziś służy jako jednostka napraw - głównych ET42,
- hala w Kapuściskach /Bydgoszcz Wschód jest tego samego kroju architektonicznego co ta w Karsznicach lecz jest sześcio
nawowa i ma dach skośny i też służy naprawom
fotka z
http://www.trakcja.one.pl/ZT%20Bydgoszc ... szcz2.html