• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Analog na Cyferkę

yahya

Znany użytkownik
1.Ostatnio do przeróbki trafiła do mnie taka maszynka.
2.Trzeba było zdemontować to i owo, zrobić przerwę tu i tam. A stamtąd dotąd pociągnąć mosteczek.
3.Potem przyszedł czas na montaż dekoderka.
4. I sprawdzenie światełek.

Zdjęcia beznadziejne bo taki sprzęt i taka pora ale nie oto tu idzie, najważniejsze i tak jest drugie i trzecie zdjęcie.

Leszku, czy pamiętasz, jaki użyłeś wtedy dekoder? Lenz standard?
 
OP
OP
Elvis

Elvis

Znany użytkownik
Tak jak pisałem w wątku o nowościach 2017, Rumun z MTB został poddany drobnej modyfikacji. Dzięki temu zabiegowi zyskał światła manewrowe zależne od kierunku jazdy i prawie że "jazda po torze przeciwnym do zasadniczego.
Model fabrycznie wykorzystuje wyjścia funkcyjne:
Aux1 i Aux2 na światła czerwone,
Aux3 zapalanie górnego reflektora
Aux4 i Aux5 do oświetlenia kabin.
Zatem jedyną możliwością jest wykorzystanie wyjść Aux6 i Aux7.
WP_20170129_17_58_32_Pro.jpg


Kolejnym etapem było wykonanie dwóch małych nacięć, które odizolowały zasilanie diod i przylutowanie nowych przewodów za izolacją.
WP_20170129_17_59_35_Pro.jpg

WP_20170129_17_58_57_Pro.jpg

Reszta to mapowanie funkcji.
Ja to zrobiłem tak:
RumunE1.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Bobik

Aktywny użytkownik
V36 BTTB (1:120) póki co bez świateł. Za to z głośnikiem od Nokii i kondensatorami pod wałem. Co ciekawe kondensatory nie mają wielkiej pojemności, (bodajże 220uf) ale jazda jest bardziej płynna- podtrzymują tylko mcu? ) .Dekoder Tams .
20170602_204246-1280x720.jpg
20170602_204308-1280x720.jpg
 

przemek tabisz

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
No to i ja straciłem "dziewictwo" w cyfryzacji. :D BR103.
Palce poparzone :confused:, słownictwo moje i dzieci rozszerzone.:ROFL::D
Ale działa,:eek::p:cool:.
dziewictwo.jpg


Kablologie już ładnie ułożyłem - buda się zamyka. :)

Teraz pozostały światła, zakładam, że wspólny/masa jest na obciążeniu - przewód niebieski.
A do żarów kolory żółty i biały. Wykonam połączenie z "masą" i jeden kabel do żarówki na próbę aby dobrać kierunki ruchu.

Następna lokomotywa już czeka.
 

karol_mar

Znany użytkownik
No to i ja straciłem "dziewictwo" w cyfryzacji. :D BR103.
Palce poparzone :confused:, słownictwo moje i dzieci rozszerzone.:ROFL::D
Ale działa,:eek::p:cool:.
Zobacz załącznik 582026

Kablologie już ładnie ułożyłem - buda się zamyka. :)

Teraz pozostały światła, zakładam, że wspólny/masa jest na obciążeniu - przewód niebieski.
A do żarów kolory żółty i biały. Wykonam połączenie z "masą" i jeden kabel do żarówki na próbę aby dobrać kierunki ruchu.

Następna lokomotywa już czeka.
Nie podłączaj niebieskiego do masy, bo dekoder pójdzie z dymem, tam już jest zasilanie z szyny. Tylko biały i żółty do żarówek, niebieskiego nigdzie nie musisz podłączać.
 

przemek tabisz

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Po kilku próbach bez niebieskiego brak świecenia, za to na samych kabelkach niebiesko-biało-żółtych świeci. Trochę ciemno na Pikowskich żarówkach 19V. Spróbuję jeszcze kablami do oryginalnych żarówek prąd zapodać.
I tu pojawia się pytanie jak w MX600 zwiększyć jasność.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Tylko biały i żółty do żarówek, niebieskiego nigdzie nie musisz podłączać.
A to chyba zależy od budowy modelu. Jeżeli światła nie są podłączone jednym biegunem do masy, to nie wystarczy podłączenie przewodów białego i żółtego do jednego bieguna żarówek, musi być też drugi biegun. Przewód niebieski (przynajmniej w dekoderach ESU) to wspólny "+" zasilania wyjść funkcyjnych, więc żeby światło działał, należy go podłączyć do jednego bieguna żarówki, a do drugiego bieguna doprowadzić właściwy przewód od wyjścia funkcyjnego. Doświadczenia kolegi Przemka chyba to potwierdzają. Natomiast podłączanie niebieskiego do masy faktycznie może być niebezpieczne.
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Nie znam lokomotywy ale patrząc na zdjęcie obudowa/chassis podłączona jest elektrycznie z jednym z biegunów zasilania z toru.
Teraz pozostały światła, zakładam, że wspólny/masa jest na obciążeniu - przewód niebieski.
Żarówki są podłączone mechanicznie i elektrycznie z obudową. Jednak nie jest to masa i nie wolno podłączać tam niebieskiego przewodu.
Najpierw należy odizolować elektrycznie żarówki od obudowy i dopiero wtedy do obu żarówek doprowadzić przewód niebieski oraz odpowiednio biały i żółty.
W przypadku złego odizolowania uszkodzi się dekoder.
 

przemek tabisz

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Dziękuję za wszystkie rady, skorzystam z nich. Idąc za ciosem próbowałem ucyfrowić "super duper model na wypasie" czyli startową BR80/TKb10 PKP z zestawu Piko 97907. Wywaliłem całą fabryczną elektronikę. Czerwony i czarny do obieraków prądu, szary i pomarańczowy do silnika i dupa...
Przy pierwszym razie poszła po betonie i zero reakcji na sterowanie. Wykasowałem z MM i zresetowałem dekoder. Programowanie od nowa: nazwa, adres, kroki (wypróbowałem 14/28/128) - lokomotywa "drga" podczas programowania. Wyjście i podanie adresu (menu + F1) -drgnięcie.
Podanie jazdy, często trzeba delikatnie pchnąć, przy niskich prędkościach można zatrzymać i zmienić kierunek jazdy, ale po chwili wchodzi na obroty i nie ma zmiłuj. Pędzi jak szalona i zero reakcji na MM.
Zrobiłem programowanie od zera + reset dekodera, zaprogramowałem CV od 2 do 5. To samo. :ROFL::mad::(o_O
Dekoder ZIMO MX600R.

[EDIT]
Poprawiłem lutowania prawa strona czerwony-szyna i pomarańczowy-silnik, czarny-szyna i szary-silnik. Objawy dalej takie same.

Może jakiś kondensator?
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
M
DCC 3
DCC 10
DCC 13
DCC 16
DCC 49

Podobne wątki