• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ALBERT-MODELL - modele wagonów typu 408S

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#42
A epoki...no tak. Żeby były pomocne dla osób interesujących się modelarstwem powinny być przynajmniej 3 razy bardziej precyzyjne i obszerne, aby wszelkie niuanse w nich zapisać.
A można wiedzieć, na czym miałaby polegać ich 3 razy większa precyzyjność i obszerność? A co do ich "patologiczności", to chyba kolega Bernard nie bardzo rozumie znaczenie tego słowa.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.140 442 105
#43
Chodzi mi o to co na przykład prezentował kolega @DRACULA przy doprecyzowaniu epoki III/IV. Ona tam chyba stworzył 5-6 podokresów, wskazując co z czym można łączyć i do którego roku.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#44
Myślę, że na nasz "wewnętrzny" użytek można ewentualnie doprecyzować epoki i podzielić je na jeszcze krótsze podokresy. Ale należałoby przy tym zachować podział na epoki i podokresy zgodny z normą NEM, a nie wprowadzać zupełnie nowego podziału, bo to wprowadziłoby jedynie wielki bałagan. Zwłaszcza, że trudno oczekiwać od producentów modeli, żeby dostosowali się do "naszego" podziału, odmiennego od normy NEM. Generalnie nie jestem wielkim entuzjastą tworzenia nowych podokresów, czy jakiegoś doprecyzowania istniejących epok, bo to zawsze prowadzi do jeszcze większych nieporozumień i zbędnych dyskusji, czy dany model to jeszcze należy do tej, czy innej epoki/okresu. Mnie to co jest, zupełnie wystarcza, a reszta to podejście z zachowaniem "zdrowego rozsądku".
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.140 442 105
#46
Oczywiście, że nie chodzi o dokonywanie rewolucji. Takie doprecyzowanie było by tylko "dla nas", nie dla producentów czy norm.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.140 442 105
#47
POLSKA NORMA EPOK PKP prof. Maseczki

IIIA1 towarowe z zerem tylko czerwień tlenkowa , osobowe z klasą 3 , godło orła > 1945 - 1951
IIIA2 towarowe bez zera i pojawienie się koloru szarego , godło orła > 1952 - 1955
IIIA3 towarowe ponownie malowane tylko w czerwieni tlenkowej i całkowity zanik wag.tow w kolorze szarym,
osobowe klasa 3 zlikwidowana , godło orła >
1956 - 1958
IIIB1 wagony tow. i osob. bez orła : towarowe z manierycznymi literami "PKP" > - 1959 -1960
IIIB2 tow i osob. bez orła , towarowe z normalnym krojem liter "PKP" > 1961 - 1969
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#48
Równie dobrym argumentem byłoby ciachanie epoki IVc na podokresy. Np epoka IVc trwała w latach 1980-1989 ale w 1985 weszła zupełnie nową numeracja wagonów osobowych. Towarowe dostały 'x' w serii w 1980 i cały okres IVc miały to samo oznaczenie. Ale osobowe do 1985 były znaczone tak jak jeszcze w epoce IVb, a od 85-ego po nowemu. Oczywiście pisze to tylko przy okazji. Ja tam do epok nic nie mam. Moim zdaniem dobrze jest.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.140 442 105
#49
Doprecyzowanie nie miało by na celu wprowadzanie chaosu. To by było dla tych co chcą. Nie wiem, ale dla mnie, jeśli mam zacięcie na jakimś punkcie, ważne jest aby wiedzieć jak najwięcej. Aby mieć jak największą świadomość. Nikt by nikogo do niczego nie zmuszał, ani nie piętnował. Czy wiedza jest problemem ?
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#50
http://forum.modelarstwo.info/threads/węglarki-typu-wd-ex-o-halle.41293/ Kolego DieselPower. Tylko te pod epoki jak ty to nazywasz są z błędami. Mój przykład z węglarkami z epoki IIIb z orzełkiem, data rewizji 1953 rok nr. wagonu z zerem, na moje pytanie o to zero przed numerem wagonu, czy mam dobrze oznaczony wagon, mam odpowiedz kolegi 404W że moje oznaczenie tych wagonów węglarek jest prawidłowe. Z tego co pamiętam to kol. Krzysztof Koj napisał że 0 przed numerem wagonu znika w 1957 roku.
 

Franc

Aktywny użytkownik
Reakcje
590 95 1
#53
No to dziś już wiem, że się załapałem na zestaw epoki VI. Cieszę się :) Chciał bym docelowo zebrać skład ( oczywiście nie w pełni liczebny), jaki bardzo często fotografuje w Gdańsku Osowej czy na Kokoszkach a mianowicie SM42 lub BR285 Lotos ze składem pudernic do miejscowych cementowni :) A kto się nie załapał to Świat Modeli Rybnik informuje na stronie, że 10/11 maja druga partia tych modeli do nich trafi.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
5.753 102 1
#54
A skąd kolega Franc o tym wie, że się załapał na zestaw z VI epoki? Ja też się zapisałem na epokę VI w sklepie Świat Modeli i żadnej informacji nie otrzymałem.
 

robertmuszka

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
T M M
Reakcje
4.101 153 19
#56
Dziś już kilkadziesiąt zestawów dotarło do kolekcjonerów, moze ktos się pochwali , jak wygladają te wagony.
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
#59
A można wiedzieć, na czym miałaby polegać ich 3 razy większa precyzyjność i obszerność? A co do ich "patologiczności", to chyba kolega Bernard nie bardzo rozumie znaczenie tego słowa.
Czyżby?:p Napisałem, to specjalnie, aby potencjalni ich wyznawcy się uaktywnili;) a napisałem tak, bo uważam, że są zaprzeczeniem klasycznej kolei w wielu aspektach, które mogę ew rozwinąć dla zainteresowanych na PW w oparciu i analizę wpływu na stan zużycia nawierzchni oraz stanu technicznego taboru.:gwizd:

Dziś już kilkadziesiąt zestawów dotarło do kolekcjonerów, moze ktos się pochwali , jak wygladają te wagony.
Czyżby?
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#60

Podobne wątki