• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ALBERT-MODELL - modele wagonów typu 408S

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
774 78 3
W tym wątku warto, aby padła w końcu odpowiedź na pytanie. Jakie są przypuszczalnie możliwe stacje macierzyste wagonów 408S z uwzględnieniem cementowni.

Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ale udało mi się ustalić następujące informacje, które mam nadzieję zostaną uzupełnione przez osoby posiadające szerszą wiedzę.

Cementownie:
1. Gdynia - czy miała/ma własne wagony 408S st. mac. Gdynia Port?
2. Kujawy - czy miała/ma własne wagony 408S st. mac. Wapienno?
3. Odra - powinny być Opole Wschodnie, a wyszły Opole Groszowice
4. Górażdże - Przywory Opolskie
5. Warta - Działoszyn
6. Rudniki - czy miała/ma własne wagony 408S st. mac. Rudniki k. Częstochowy?
7. Ożarów - czy miała/ma własne wagony 408S st. mac. Ożarów?
8. Nowiny - Sitkówka Nowiny
9. Małogoszcz - czy miała/ma własne wagony 408S st. mac. Małogoszcz?
10. Górka - Trzebinia
11. Nowa Huta - czy miała/ma własne wagony 408S st. mac. Kraków Nowa Huta?
12. Chełm - Chełm

zamknięte:
13. Wierzbica - Jastrząb
14. Rejowiec - czy miała/ma własne wagony 408S st. mac. Rejowiec?

Co należy dodać do tego wykazu?
Czy pozycje nr: 1, 2, 6, 7, 9, 11, 14 miały swoje wagony 408S?
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
1.939 133 7
Do mnie dziś dotarł set. Serdecznie dziękuje kolegom za podanie informacji o sprzedaży wagonów. Poprzednie niestety przespałem. Dzięki wam i forum mogę cieszyć się modelarskim szczęściem.
Nie ma za co! Jako, że pierwszy o tym poinformowałem, to w takim razie poproszę oddać cesarzowi to co cesarskie, czyli 'gwiazdeczkę' w TYM poście :D.
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
774 78 3
Generalnie to tak:
brak KKS
albo
wagony się nie toczą
albo
nieczytelne oznaczenia
albo
wypadające zderzaki
albo
brak czerwonej główki w wężu do wyładunku...

Jakość dramat a popyt jakby to było ze złota.
I tak za każdym razem muszę kupować dwa zestawy i rzeźbić, które lepsze wagony a czasem wszystkie są do kitu o_O
 

Gillecriosd

Nowy użytkownik
Reakcje
35 12 1
Generalnie to tak:
brak KKS
albo
wagony się nie toczą
albo
nieczytelne oznaczenia
albo
wypadające zderzaki
albo
brak czerwonej główki w wężu do wyładunku...

Jakość dramat a popyt jakby to było ze złota.
I tak za każdym razem muszę kupować dwa zestawy i rzeźbić, które lepsze wagony a czasem wszystkie są do kitu o_O
Zgromadziłem 20 wagonów UACS albert modell, dwa razy doklejałem zderzak (nie połamany tylko nie przyklejony należycie), na jednym z v epoki znalazłem ślad kleju przy poręczy, poza tym bez wad lakierniczych, problemem jest montaż sprzęgów fleischman, żeby wszedł do końca trzeba zdjąć wózek i wyjąć gniazdo- tak najbezpieczniej. Natomiast z duszą na ramieniu otwieram paczki z modelami lokomotyw Piko, tam bardzo łatwo o wady lakiernicze....
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
5.676 102 1
Generalnie to tak:
brak KKS
albo
wagony się nie toczą
albo
nieczytelne oznaczenia
albo
wypadające zderzaki
albo
brak czerwonej główki w wężu do wyładunku...

Jakość dramat a popyt jakby to było ze złota.
I tak za każdym razem muszę kupować dwa zestawy i rzeźbić, które lepsze wagony a czasem wszystkie są do kitu o_O
Dodałbym do tego "stopnie dla manewrowego". Nieraz trafiają się krzywo odlane albo już ułamane (następnie niechlujnie przez producenta doklejane).
 

Arekmiz

Ostrzeżony
Reakcje
1.103 113 0
Dokładnie. Lepiej nie łapać zbyt wielu srok za ogon. Bo potem tylko jeszcze większy hejt będzie na kiepski sklep i januszy na olx. :)
 

404W Eaos

Aktywny użytkownik
Reakcje
169 9 0
Z tego co Koledzy wcześniej zauważyli, zarówno modele wagonów 408S i 411V odwzorowują wersję eksportową na rynek węgierski.
Niestety, w tych przypadkach, producent nie zrobił wariantu, który by odpowiadał wagonom eksploatowanym w Polsce:(
Którzy koledzy? 411V owszem ma pewne szczegóły, ale 408S nie miał czegoś takiego jak węgierska wersja. Dopiero potem Węgrzy zmieniali, ale model przedstawia stan orginalny.
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 191 14
Ja widzę parę różnic w modelu Alberta, które różnią ten model od wagonów 408S eksploatowanych w Polsce… Poręcze na pomostach, oprzęt pod wagonem, o detalach jak drabinkach itp. nie zaczynam.
 

404W Eaos

Aktywny użytkownik
Reakcje
169 9 0
Ja widzę parę różnic w modelu Alberta, które różnią ten model od wagonów 408S eksploatowanych w Polsce… Poręcze na pomostach, oprzęt pod wagonem, o detalach jak drabinkach itp. nie zaczynam.
A jakieś konkrety? Bo sam napisałeś, że znasz choćby kilka typów drabinek. Więc zamiast porównywać model ze zdjęciem które masz przed oczami, należy porównać model z oryginałem.
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 191 14
A jakieś konkrety? Bo sam napisałeś, że znasz choćby kilka typów drabinek. Więc zamiast porównywać model ze zdjęciem które masz przed oczami, należy porównać model z oryginałem.
Konkrety -detale, które się nie zgadzają w modelu 408S Albert/PMR:

a) Albert ma na wszystkich modelach drabinki z 12 szczeblami. Standard jest 13 i tak jest na większości wagonów 408S. Zdążają się wagony, które mają 12, i też 11.
b) Poręcz na pomoście na przeciwko drabinki jest jedna długa a nie dwie krótkie.
c) Elementy obsługi systemu hamulcowego pod wagonem są inaczej ułożone.

Jeżeli nie ma fotki polskiego 408S wydanego przez Albert/PMR, można konkretnie powiedzieć że detale b) i c) się na pewno nie zgadzają, a detal a) prawdo podobnie też nie, bo jaka jest szansa, że ten wagon ma akurat 2x po 12 szczebli na drabinkach. Mam ich paru obfoconych i jest 13/13, 13/12, 12/11, 13/11 na 12/12 się nie natknąłem. Ale nie wykluczam, że gdzieś taki może być.

Wytłumacz mi proszę, czym się różnią detale na zdjęciach, które ja sam wykonałem (po kilka sztuk z każdego wagonu), od detali na tym wagonie jak go oglądam na żywo? Nie kumam tej logiki…

No i z kim mam zaszczyt rozmawiać?
 
Ostatnio edytowane:

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 191 14
Chyba tu masz wyczerpujące informacje – nie będę Ci teraz wypisywał analizy wszystkich 56 obfoconych z czterech stron wagonów 408S.

408S_remarks_Ed1_15.jpg
Left ladder with 11 steps between silo 1 and silo 2 and right ladder with 12 steps between silo 3 and silo 4 on car 930 7 390-5.
408S_remarks_Ed1_17.jpg
Left ladder with 12 steps between silo 1 and silo 2 and right ladder with 13 steps between silo 3 and silo 4 on car 930 7 863-1.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
5.676 102 1
Którzy koledzy? 411V owszem ma pewne szczegóły, ale 408S nie miał czegoś takiego jak węgierska wersja. Dopiero potem Węgrzy zmieniali, ale model przedstawia stan orginalny.
A jakieś konkrety? Bo sam napisałeś, że znasz choćby kilka typów drabinek. Więc zamiast porównywać model ze zdjęciem które masz przed oczami, należy porównać model z oryginałem.
Wystarczy cofnąć się do wszcześniejszych wpisów w wątkach dot. 411V i 408S i będzie wszystko jasne. A różnic trochę jest...
 

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.509 31 1
Jestem szczęśliwym nabywcom zestawu 3 wagonów z 6 epoki. Dwa mają wózki oryginalne starszego typu - jeden nowszego typu.
Czy kolegom w tym wagonie z nowszymi wózkami też coś trze o koła w trakcie jazdy - zwłaszcza na zakrętach?
Wydaje mi się, że to imitacja szczęk hamulcowych zrobionych jako dotarkowy element wózka, które są zbyt pasowne...
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.297 23 0
Wygląda na to, że Albert przygotowuje nowy wariant "gruszek" - ryflowany, czyli nasz 408Sf!

Albert Modell 930007 - Silowagen Uacs, H-PULTRANS, Ep.VI 'Ultrans'

Albert Modell 930007 - Silowagen Uacs, H-PULTRANS, Ep.VI 'Ultrans'.jpg


Albert Modell 930008 - Silowagen Uacs, H-PULTRANS, Ep.VI 'Ultrans'

Albert Modell 930008 - Silowagen Uacs, H-PULTRANS, Ep.VI 'Ultrans'.jpg
 

Podobne wątki