• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ALBERT MODELL - modele lokomotyw typu 060DA oraz serii ST43

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9
#4
Ładnie się prezentuję :eek: . Czy jest szansa na polską wersję?
Chciałoby się mieć taki model z polskimi wiadrami i w polskim malowaniu...
ALBERT MODELL produkuje też lokomotywy :oops: WOW!
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
515 21 0
#6
Ciekawe czy jest to forma z Tillig'a , bo chyba nie jest to kolejne nowe opracowanie.
Owszem jest. Forma KKemo/Tilliga ma już swoje lata, a już zresztą na początku były do niej pewne zastrzeżenia - tak, że polscy mini producenci wydali nawet swoją poprawioną formę. Tak więc lepiej było opracować samemu nową, niż w dodatku wchodzić w biznesy z Tilligiem.
 

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.017 23 2
#10
Albert ma pole do popisu i trzymam kciuki za niego!
Oj, nie pogardziłbym kilkoma malowaniami. :) Z małymi reflektorami...
Z początków serii ST43 na PKP, PTKiGK Rybnik, PTK Zabrze, CTL, PCC Rail Szczakowa, Lotos, Euronaft Trzebinia...

Ponadto kilka ex. naszych krajowych lokomotyw jeździ w Rumunii i to też może być dobry prognostyk. :cool:

32468252723_faec3050c2_o.jpg
 
Ostatnio edytowane:

404W

Znany użytkownik
Reakcje
515 21 0
#11
Z wpisu 404W wynika, może nie do końca jasno, ale wynika, że jest to nowa forma.
No tak, muszę dokładniej odpowiadać na złożone pytania, gdy jedna część jest zaprzeczeniem a druga potwierdzeniem. Aczkolwiek wydawało mi się, że różnica między Tilligiem/KKemo a Albertem jest wyraźna, i nie ma co strzępić sobie języka długimi wywodami.
 

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.017 23 2
#12
Znalazłem ja sobie stronę, gdzie piszą:
https://www.hgd.ro/AM060002.html
Modelul 060 DA este produs de firma Albert Modell cu fostele matrite Tillig, motor cu volanta si tractiune pe 6 axe, iluminare cu LED, interfata digitala MTC 21. Locomotiva nu are cauciucuri de aderenta.

I o ile dobrze zrozumiałem, to model jest produkowany przy użyciu dawnych form Tilliga.
Co mi osobiście nie przeszkadza. :)
Pamiętam jak kilkanaście lat temu śliniłem się do gabloty na imprezie Tola w Bielsku. :X3:
P1010009.jpg
 

krakowiak

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
980 23 0
#15
Znalazłem ja sobie stronę, gdzie piszą:
https://www.hgd.ro/AM060002.html
Modelul 060 DA este produs de firma Albert Modell cu fostele matrite Tillig, motor cu volanta si tractiune pe 6 axe, iluminare cu LED, interfata digitala MTC 21. Locomotiva nu are cauciucuri de aderenta.

I o ile dobrze zrozumiałem, to model jest produkowany przy użyciu dawnych form Tilliga.
Co mi osobiście nie przeszkadza. :)
(...). :X3:
Ciekawe, czy napęd też wzięty żywcem od Tilliga? Bo jeśli tak, to nie ma co sobie ząbków ostrzyć na ten model :p
 
Reakcje
634 3 1
#18
Nadal zastanawia mnie napęd, czy to żywcem zastosowane rozwiązanie Tilliga, czy też coś nowego lub zmodernizowanego?Film
Model lokomotywy 060DA firmy Albert Modell, ma napęd opracowany od podstaw. Zastosowano w tym modelu pięciobiegunowy silnik i inną przekładnię.
W pierwszej edycji lokomotyw firmy Albert Modell (AM 060001) występowały pewne problemy z przekładnią, które w następnych edycjach tych modeli (np. AM 060002) zostały wyeliminowane.
Historia powstania tego modelu jest dość skomplikowana, ale istotne jest to, że w modelu firmy Albert Model, wykorzystano jedynie zestaw form wtryskowych do wykonania plastikowych elementów nadwozia, podwozia oraz osłon wózków, które zostały odkupione przez Albert Model od firmy KKEMO.
Takie informacje otrzymałem od firmy Albert Modell.

Aby sprawdzić właściwości jezdne modelu, zakupiliśmy do testów egzemplarz modelu lokomotywy 060DA (AM 060002), pochodzący już z drugiej edycji tych modeli i nasze spostrzeżenia są pozytywne. Model rusza przy niskim napięciu, porusza się płynnie, cicho, nie szarpie i co najważniejsze - nie kołysze się na boki, co było bardzo poważną wadą modeli tej lokomotywy firmy KKEMO, z pierwszej edycji (ST43-20).

Jako firma PMR-Modele, podpisaliśmy już umowę na wyłączną dystrybucję modeli lokomotyw 060DA w polskich oznaczeniach.

Krzysztof Koj
PMR-Modele
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
80 2 0
#20
Model lokomotywy 060DA firmy Albert Modell, ma napęd opracowany od podstaw. Zastosowano w tym modelu pięciobiegunowy silnik i inną przekładnię.
W pierwszej edycji lokomotyw firmy Albert Modell (AM 060001) występowały pewne problemy z przekładnią, które w następnych edycjach tych modeli (np. AM 060002) zostały wyeliminowane.
Historia powstania tego modelu jest dość skomplikowana, ale istotne jest to, że w modelu firmy Albert Model, wykorzystano jedynie zestaw form wtryskowych do wykonania plastikowych elementów nadwozia, podwozia oraz osłon wózków, które zostały odkupione przez Albert Model od firmy KKEMO.
Takie informacje otrzymałem od firmy Albert Modell.

Aby sprawdzić właściwości jezdne modelu, zakupiliśmy do testów egzemplarz modelu lokomotywy 060DA (AM 060002), pochodzący już z drugiej edycji tych modeli i nasze spostrzeżenia są pozytywne. Model rusza przy niskim napięciu, porusza się płynnie, cicho, nie szarpie i co najważniejsze - nie kołysze się na boki, co było bardzo poważną wadą modeli tej lokomotywy firmy KKEMO, z pierwszej edycji (ST43-20).

Jako firma PMR-Modele, podpisaliśmy już umowę na wyłączną dystrybucję modeli lokomotyw 060DA w polskich oznaczeniach.

Krzysztof Koj
PMR-Modele
Wreszcie !!!
Czekałem na tę wiadomość wiele lat . ST43 to jedna z dwóch moich ulubionych lokomotyw . Wspomnienie dzieciństwa , posiadam kilkanaście Rumunów od Jan Kola , ale czekałem na te wielkoseryjne , myślałem ,że będą produkcji PIKO , ale tym razem Albert Modell jest szybsze .
Powodzenia
 

Podobne wątki