• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ALBERT MODELL - modele lokomotyw typu 060DA oraz serii ST43

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.397 463 29
Też słyszałem, że już były, ale z małymi reflektorami, jak w modelu ST43-20 sprzed kilku lat. Na typowe "wiadra" musimy chyba jeszcze poczekać.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.867 86 0
Wg pana Koja, egzemplarze do ST43-45 miały fabrycznie małe reflektory i jeździły tak do 1975-76. Tymczasem od ST43-46 (rok 1966) były już fabryczne wiadra.

Modele z wiadrami mają być wypuszczane w 2021. Ten obecny (ST43-14) jest jedynym zaplanowanym z małymi reflektorami. Rewizja 1972. Stacja Szczecinek, DOKP Szczecin.

Wszystkie powyższe informacje mam "na sucho". Nigdy nie widziałem modelu, zdjęć ani dokumentacji. Nietrudno zauważyć, że przydział i rewizja nie zgadzają się z Ilostanem. Jeżeli 1972, to powinien być MD Ostrów Wielkopolski. Jeżeli Szczecinek, to raczej 1976 - ale wtedy już z wiadrami.

Nie wiem, czy błąd z przydziałem jest na modelu, czy w otrzymanych od pana Koja informacjach, czy w Ilostanie.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
4.025 28 1
Wg pana Koja, egzemplarze do ST43-45 miały fabrycznie małe reflektory i jeździły tak do 1975-76. Tymczasem od ST43-46 (rok 1966) były już fabryczne wiadra.

Modele z wiadrami mają być wypuszczane w 2021. Ten obecny (ST43-14) jest jedynym zaplanowanym z małymi reflektorami. Rewizja 1972. Stacja Szczecinek, DOKP Szczecin.

Wszystkie powyższe informacje mam "na sucho". Nigdy nie widziałem modelu, zdjęć ani dokumentacji. Nietrudno zauważyć, że przydział i rewizja nie zgadzają się z Ilostanem. Jeżeli 1972, to powinien być MD Ostrów Wielkopolski. Jeżeli Szczecinek, to raczej 1976 - ale wtedy już z wiadrami.

Nie wiem, czy błąd z przydziałem jest na modelu, czy w otrzymanych od pana Koja informacjach, czy w Ilostanie.
Widzę kolego,że otrzymałeś informację u "źródła" , bo nie rozumiem co oznacza na "sucho" ?
Sprawa przydziału pozwolę sobie wytłumaczyć, bo to wydaje się trochę zawiłe. Należy zacząć od tego,że jak lokomotywy zmieniały przydziały pomiędzy dyrekcjami/lokomotywowniami nie były odsyłane na przeglądy rewizyjne. Na przykładzie ST43-14 lokomotywa przeszła rewizję w 1972 r będąc na stanie MD Ostrów Wlkp (taka rewizja jest na kilka lat ) w roku 1973 (31 pażdziernika ) trafiła na stan MD Stargard z tą datą rewizji po czym 23 maja 1974 r wpisana na stan MD Szczecinek (również z tą datą rewizji ). Dopiero na kolejną rewizję odesłana została już ze Szczecinka.
Nie pamiętam dokładnie co jaki okres były przeprowadzane rewizje na "rumunach" . Ale taki stan rzeczy jak będzie na modelu był w rzeczywistości , bo zapis na lokomotywie jest zapisem ostatniej wykonanej rewizji.
Pozdrawiam serdecznie
 
Ostatnio edytowane:

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.867 86 0
Widzę kolego,że otrzymałeś informację u "źródła" , bo nie rozumiem co oznacza na "sucho" ?
"Na sucho" tzn. nie są to dane sczytane przeze mnie z modelu ani z jego zdjęć, tylko otrzymane od pana Koja. Podobnie dane n.t. przydziałów miałem z Ilostanu, nie z dokumentów PKP, nie z samego pojazdu i nie z jego fotografii.

Okazuje się, że daty podane na stronie Ilostanu nie są datami zmiany przydziału. Są to po prostu wybrane daty w trakcie trwania danego przydziału.

Wg ksiązki pojazdu, z której korzystał pan Koj, zmiany przydziałów w interesującym nas okresie:
od 22.01.70 – MD Ostrów Wlkp.
od 31.10.73 – MD Stargard Szcz.
od 23.04.74 – MD Szczecinek
od 31.08.76 – MD Stargard Szcz.

Historia napraw:
R2 – 25.04.72 ZNTK Poznań
R3 – 31.05.75 ZNTK Poznań (rekonstrukcja reflektorów).

Na modelu podany został przydział tej lokomotywy do MD Szczecinek i data ostatniej wykonanej naprawy rewizyjnej: 25.4.72

Zatem model jest stanie pomiędzy 23.04.74, a 31.05.75.

Jeszcze raz: Ilostan nie podaje dat zmiany przydziału, tylko podaje jakieś daty przypadające w trakcie trwania przydziału. Stąd moje podejrzenia, że model miał albo złą datę, albo zły przydział, albo złe reflektory. Tymczasem na podstawie książki pojazdu wszystko jest prawidłowo.
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.219 8 0
Dostałem info ze pierwsza partia ST43 rozeszła się już pod stołem. Mi nie udało w żaden sposób nabyć modelu...
I zapewne nie ma w naszym kraju osoby która model już by kupiła, bo modele jeszcze nie dotarły do zamawiającego.

Model "bez wiader" będzie uzupełnieniem wcześniej wydanej "dwudziestki" - kolejna z "małymi", innym przydziałem i z IVa. Następne edycje modelu (już z "wiadrami") w różnych wersjach wykonania (z/bez uchwytów na ścianie czołowej, gwizdawki lub trąbki) obejmą epoki od IIIc wzwyż. Tak więc każdy chętny znajdzie coś dla siebie. Mam cichą nadzieję, że ja też doczekam się kolejnego fabrycznego modelu z przydziałem MD Ostrów Wielkopolski :)
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.499 35 1
Nie pamiętam dokładnie co jaki okres były przeprowadzane rewizje na "rumunach"
w tamtych czasach naprawy rewizyjne byłby wykonywane po osiągnięciu przebiegu międzyrewizyjnego, nie pamiętam dokładnie ale możliwe że dla serii ST43 taki przebieg wynosił 180 tys km. Jedne lokomotywy szybciej, inne wolnej wyjeżdżały te kilometry, więc po osiągnięciu takiego przebiegu wtedy kierowano lokomotywę do napraw. Obecnie wprowadzono czaso-okresy, wiec jak minie np. 6 lat to lok musi iść do naprawy niezależnie ile jeździł...
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Czy to naprawdę jest taki model widmo, że nijak do zdjęć dotrzeć? Każdy o nim gada, tylko zdjęcia nawet nikt nie widział....
Piszę o tym konkretnym już wykonanym PKP...
 

Podobne wątki