• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model ALBERT MODELL - modele lokomotyw typu 060DA oraz serii ST43

J1974H0

Znany użytkownik
#61
Czy ktoś może mi z Was powiedzieć skoro już temat Rumuna jest na tapecie jakie i ile modeli wydało już MTB? Mam jeden model dyrekcji Wrocław z numerem 349. Czy są inne? Ile? Jakie do numeru i przydziały?
Z tego co kojarzę (jeśli chodzi o H0 potworki ST43 od MTB), to nie było fabrycznie od MTB 349 (bo to jakaś MTB domowa przeróbka)..... za to było tak:

ST43-381 (Zakład Taboru we Wrocławiu) zielono-zielona malowanie po roku 2000;
ST43-333 (czyli nowy numer - to samo malowanie co 381 - Wrocławska) zielono-zielona malowanie po roku 2000;
ST43-296 (Lok. Jasło) - żółte czoło epoka Va czyli malowanie z lat 90-tych XX w.
ST43-315 epoka chyba IV.... nie znam przydział, na modelu z tego co kojarzę też nie ma naniesionego, to może fabryczne malowanie być z 1973 roku (MD Stargard Szczeciński).

A co do 349.... niezła cenka poszła he he.... https://archiwum.allegro.pl/oferta/st43-349-rumun-pkp-i7508590864.html
 
Ostatnio edytowane:
#62
Z tego co kojarzę (jeśli chodzi o H0 potworki ST43 od MTB), to nie było fabrycznie od MTB 349 (bo to jakaś MTB domowa przeróbka)..... za to było tak:

ST43-381 (Zakład Taboru we Wrocławiu) zielono-zielona malowanie po roku 2000;
ST43-333 (czyli nowy numer - to samo malowanie co 381 - Wrocławska) zielono-zielona malowanie po roku 2000;
ST43-296 (Lok. Jasło) - żółte czoło epoka Va czyli malowanie z lat 90-tych XX w.
ST43-315 epoka chyba IV.... nie znam przydział, na modelu z tego co kojarzę też nie ma naniesionego, to może fabryczne malowanie być z 1973 roku (MD Stargard Szczeciński).

A co do 349.... niezła cenka poszła he he.... https://archiwum.allegro.pl/oferta/st43-349-rumun-pkp-i7508590864.html

No właśnie wygląda na to że to zdjęcia mojego modelu.... mam jeszcze jeden którego zdjęcia prezentuję poniżej. Myślę że to jakaś przeróbka z innego modelu ....
 

Załączniki

avecez

Aktywny użytkownik
#65
Mam nadzieję, że ST43 będzie z IV epoki w malowaniu seledynowo-zielonym z dużymi wiadrami i jeszcze do tego z przydziałem jakie widywano na trasach biegnących przez Kędzierzyn ;-). Polecam się firmie PMR ;) . Z wyżej przedstawionego filmu z YT wynika wg mnie, że dźwięki są nawet OK oprócz oczywiście tej rumuńskiej zapowiedzi ;-) .
 

avecez

Aktywny użytkownik
#67
Mowa była o wersji pierwotnej z małymi reflektorami.
Niezależnie od tego, jest dla mnie zupełnie oczywiste, że większość osób oczekuje modeli lokomotyw ST43 z późniejszych dostaw (czyli z "wiadrami"), w malowaniach i oznaczeniach z epok: IVc, Va, Vb, Vc i VI.
Dlatego też, prowadzimy z Albert-Modell intensywną korespondencję na temat możliwości zmiany formy wtryskowej modelu 060DA, tym razem już wyłącznie pod naszym kątem i myślę, że najdalej za rok będziemy dysponować wreszcie taką formą tej lokomotywy.
Jednak na początek, prawdopodobnie w marcu przyszłego roku, ukaże się pierwsza (i myślę, że jedyna!), limitowana edycja modeli lokomotywy ST43 w wersji pierwotnej, czyli z małymi reflektorami.
 
#71
Nie, firma z pewnością wyprodukuje go tylko dla wtajemniczonych i będzie sprzedawała pod stołem [...]
Dotychczas tak robi z wagonami, więc podejrzenie Kolegi @MichałK jest wg mnie bardzo uzasadnione.

Nigdy nie udało mi się kupić ich modelu inaczej, niż od "spekulanta". Sklep wskazany jako wyłączny (!) dystrybutor odpisuje mi, że modeli już nie ma. Po czym tego samego dnia pojawiają się na Allegrze jako "prywatna wyprzedaż kolekcji". Ci ludzie nawet nie boją się skarbówki. Ja bym odczekał ustawowe pół roku, gdybym coś takiego robił.

No więc, jeśli to nie jest produkcja dla wtajemniczonych, to jak inaczej można to nazwać? Jesteś pewien, że akurat z tym jednym modelem będzie inaczej?



Przecież oczywistym jest, że skoro firma zainwestowała w nowe formy to nie po to, by ukrywać i ograniczać sprzedaż swoich modeli.
Ale ta firma nie postępuje w sposób, który uważasz za oczywisty. Nie pojawiają się w katalogach nowości u znanych sprzedawców. Co de facto stanowi ukrywanie.

Dlaczego nie postępują w oczywisty sposób? Nie mam pojęcia, więc się wypowiem ;) Może po prostu taką mają umowę z kimś, kto im pomaga w projekcie? Praca i wiedza w zamian za monopol? A może pies jest pogrzebany w warunkach płatności lub gwarancji odbioru całego nakładu? Podkreślam, to mój wymysł, bo umowy nie widziałem. Próbuję znaleźć uzasadnienie inne niż "bo są głupi". Zapewne nie są głupi, tylko robią to, na co ich stać.
 
Ostatnio edytowane:
#72
Przecież było już tyle razy pisane, że producent będzie wydawał kolejne edycje aż do całkowitego nasycenia rynku. A czy to zrobi za pomocą 3 edycji modelu (jak ci wielcy) czy za pomocą 20 edycji to na to samo wyjdzie ilościowo, a kolekcjonersko lepiej dla nas ;)
 
#73
Przecież było już tyle razy pisane, że producent będzie wydawał kolejne edycje aż do całkowitego nasycenia rynku.
To akurat jest bardzo dobre podejście. Ale i tak wszystkie te edycje trafią głównie do ludzi, ktorzy "wyprzedają prywatną kolekcję" 1 dzień po jej nabyciu. Będziemy mogli od nich kupić, ale z 25% nieopodatkowaną marżą. Przynajmniej tak było z wagonami.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
#75
Dotychczas tak robi z wagonami, więc podejrzenie Kolegi @MichałK jest wg mnie bardzo uzasadnione.

Nigdy nie udało mi się kupić ich modelu inaczej, niż od "spekulanta". Sklep wskazany jako wyłączny (!) dystrybutor odpisuje mi, że modeli już nie ma. Po czym tego samego dnia pojawiają się na Allegrze jako "prywatna wyprzedaż kolekcji". Ci ludzie nawet nie boją się skarbówki. Ja bym odczekał ustawowe pół roku, gdybym coś takiego robił.

No więc, jeśli to nie jest produkcja dla wtajemniczonych, to jak inaczej można to nazwać? Jesteś pewien, że akurat z tym jednym modelem będzie inaczej?
I widzę ,że znowu zaczynają się w temacie zbędne dyskusje o spekulacji itp. Mam takie wrażenie,że jak by najlepiej dystrybutor/właściciel sklepu dostarczył do domu koledze model i oddał w ręce ;). Wiadomym jest o czym pisał już w tym i nie tylko tym temacie właściciel PMR Modele,że jeżeli będą jakiekolwiek wypusty to będzie informacja! Tak było np. z modelami wagonów 408S gdzie jeden z członków tego forum napisał mi ,że jestem lizusem p.Koja bo kupiłem ten zestaw. A może to wynika z lenistwa ? i czekamy na gotowe?
Wystarczy śledzić ten temat, lub ten wątek i być na bieżąco. Mało tego ile to kosztuje aby napisać e-mail do dystrybutora i odpowiednio wcześniej zamówić sobie model ? I proszę mi nie pisać, że nie można się skontaktować z PMR Modele bo to bzdura ! Adres e-mail jest na każdym pudełku w jakim są modele przez tą firmę dystrybuowane ! Pan Krzysztof jest też członkiem tego forum można wysłać wiadomość PW.
TYLKO TRZEBA SAMEMU TEGO CHCIEĆ ! a nie narzekać . A zastanowiłeś się kolego ile taki sklep dostaje tych modeli być może ograniczoną ilość ? Także w sklepie można odpowiednio wcześniej zamówić sobie model . Zgodę się z tym,że co niektórzy zamawiają po kilka kompletów aby potem sprzedawać z zyskiem na portalach aukcyjnych. Jeżeli będą mieli kupców to taki proceder będzie się rozwijał w najlepsze. A może warto przeczekać zamówić (wcześniej ) model z kolejnej edycji zamiast nabijać kasę tym właśnie kolesiom
To tyle.
Pozdrawiam serdecznie
 
Ostatnio edytowane:
#76
Myślę, że jednak się nie zrozumieliśmy. Odpowiedź w stylu "biegnij szybciej, to zdążysz przed innymi" mnie niestety nie zadowala. Ja chcę, żeby wystarczyło dla wszystkich. Ale zdaję sobie sprawę, że z Albertem tak nie będzie i nawet wysunąłem hipotezę, dlaczego. Nie mam zamiaru więcej dywagować. Pozwoliłem sobie jedynie zareagować na czyjś wpis, że czyjś inny wpis jest niedorzeczny. Otóż nie jest niedorzeczny, tylko dość dokładnie przedstawia sytuację.

Śledzenie forum... wybacz, ale to nie jest moje jedyne zajęcie w życiu. Może byłoby, gdybym żył ze spekulacji.

Tymczasem, jak zobaczę modele innych producentów na stronie liczącego się sprzedawcy (choćby puerner.de), to mogę sobie raz na kwartał wyszukać swoje koleje i swoją epokę, po czym zamówić te modele w dowolnym sklepie. I wtedy sklep, po otrzymaniu modeli, poprosi mnie o przelew i przyśle paczkę. To jest normalna, cywilizowana metoda.

Gdyby tutaj tak było (komunikacja przez sklepy, a nie przez śledzenie tysiąca wątków na Forum), to Albert mógłby zebrać zamówienia (choćby z przedpłatą, jak w wielu sklepach), wyprodukować ile potrzeba i sprzedałby wszystkie. Sumarycznie sprzedałby więcej, o co mu przecież powinno chodzić? Każdy ma swój ulubiony sklep, w którym ma zniżki stałego klienta i kupuje modele wszystkich producentów.

Czy Kolega widzi jakieś wady takiego hipotetycznego rozwiązania?
 
Ostatnio edytowane:

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
#77
I proszę mi nie pisać, że nie można się skontaktować z PMR Modele bo to bzdura ! Adres e-mail jest na każdym pudełku w jakim są modele przez tą firmę dystrybuowane ! Pan Krzysztof jest też członkiem tego forum można wysłać wiadomość PW.
TYLKO TRZEBA SAMEMU TEGO CHCIEĆ ! a nie narzekać .
To tyle.
Pozdrawiam serdecznie
Z całym szacunkiem do wiedzy i zaangażowania K. Koja, kontakt mailowo oraz forumowy nie funkcjonuje conajmniej od lutego. W sprawie większości nowości i ich dostęności piszę osobiście maila, rzadziej PW. Z odpowiedziami jest problem. Dotyczy to wagonów jak i planowanego modelu ST43. Podejrzewam, że są ku temu powody bo byc może piszą setki osób i nie ma kiedy odpisać, mnie mniej fakt jest taki, że wiadomości u źródła są niedostępne. No chyba, że ktoś się zna może osobiście i dzwoni do Autora zgoła towarzysko... Wtedy jakieś informacje wypływają.:D
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
#78
Bernard wysyłane prze zemnie e-maile nie pozostawały bez odpowiedzi. Ja takich doświadczeń jak Twoje nie miałem. To może trochę dziwne.
Dużym prawdopodobieństwem jest też to o czym napisałeś ,że na skrzynkę PMR "spływają" setki takich zapytań - być może brak czasu powoduje taki brak odpowiedzi . Nie wiem i tutaj się nie wypowiem.
Jeszcze słowo do kolegi @PP1970
Wcale nie neguję kolego Twojego toku myślenia . Sam bym tępił takich (jak to się zwykło nazywać) "Januszy biznesu".
Moja wypowiedź miała na celu uświadomienie innym ,że nie trzeba nic kupować na siłę jednocześnie przepłacając.
Jeżeli zależy mnie, Tobie na konkretnym modelu to próbować tak zrobić jak napisałem powyżej.
A na marginesie to nawet te DUŻE firmy nigdy nie wypuszczą jednorazowo tylu modeli aby starczyło dla wszystkich.
I tutaj myślę zgodzisz się z moim twierdzeniem- czego mieliśmy już przykłady z wypustami np.Piko gdzie niektóre modele rozchodziły się na przysłowiowym "pniu".
Sprawa informacji ze strony producentów też rządzi się swoimi prawami. Jeden uważa,że informacje w formie np. katalogów ma sens ale i ma to za sobą przełożenie w budżecie przeznaczonym na ten cel. Inni (mniejsi) producenci tego nie stosują bo nie wiem nie chcą tego robić, nie chcą przeznaczać środków na marketing i reklamę. Firmy mają opracowane swoją strategię sprzedaży i produkcji i to realizują. Może jestem w błędzie i się mylę. Wierzę podobnie jak Ty ,że taki stan rzeczy się poprawi.

Pozdrawiam serdecznie
 

Misiek

Znany użytkownik
#79
Sprawa informacji ze strony producentów też rządzi się swoimi prawami. Jeden uważa,że informacje w formie np. katalogów ma sens ale i ma to za sobą przełożenie w budżecie przeznaczonym na ten cel. Inni (mniejsi) producenci tego nie stosują bo nie wiem nie chcą tego robić, nie chcą przeznaczać środków na marketing i reklamę. Firmy mają opracowane swoją strategię sprzedaży i produkcji i to realizują. Może jestem w błędzie i się mylę. Wierzę podobnie jak Ty ,że taki stan rzeczy się poprawi.
Wystarczy przypomniec sobie zapowiedzi modeli z SM oraz Robo i reakcję Piko na te zapowiedzi.
 

Podobne wątki