• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ALBERT MODELL - modele lokomotyw typu 060DA oraz serii ST43

Bodek

Aktywny użytkownik
#41
Czy model będzie dostępny w ogólnej sprzedaży?
Nie, firma z pewnością wyprodukuje go tylko dla wtajemniczonych i będzie sprzedawała pod stołem po wcześniejszym okazaniu potwierdzenia odbycia spowiedzi świętej - Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać ;)
Jak można zadawać tak infantylne pytania? Przecież oczywistym jest, że skoro firma zainwestowała w nowe formy to nie po to, by ukrywać i ograniczać sprzedaż swoich modeli.
 
#43
Nie, firma z pewnością wyprodukuje go tylko dla wtajemniczonych i będzie sprzedawała pod stołem po wcześniejszym okazaniu potwierdzenia odbycia spowiedzi świętej - Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać ;)
Jak można zadawać tak infantylne pytania? Przecież oczywistym jest, że skoro firma zainwestowała w nowe formy to nie po to, by ukrywać i ograniczać sprzedaż swoich modeli.
No nie do końca. Już kiedyś był przypadek z limitowaną serią wagonów http://forum.modelarstwo.info/threads/pmr-modele-małoseryjne-edycje-modeli.36668/
 

Bodek

Aktywny użytkownik
#45
OK, to były modele małoseryjne i limitowane, ale nie niedostępne publicznie.
Limit produkcji pozwala producentowi czy dystrybutorowi w miarę elastycznie kontrolować rentowność produktu przez dostosowywanie podaży do występującego popytu. Gdy popyt jest duży wypuszczana jest kolejna edycja, a gdy jest niewielki, to na jednej edycji produkcja/sprzedaż się kończy.

Myślę, że w przypadku Rumunów popyt będzie spory, pod warunkiem, że cena nie będzie z kosmosu. Jak by nie było, to kultowe maszyny szlaków całej południowej Polski i Wielkopolski - przynajmniej w ostatnich latach, bo wcześniej (w III epoce), to i w Szczecinie i w Stargardzie stacjonowały w dużych ilościach, tyle, że tego dziś już prawie nikt nie pamięta, więc trudno w tym przypadku mówić o ich kultowości czy popularności.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#46
Już kiedyś był przypadek z limitowaną serią wagonów
To była zupełnie inna sprawa. Firma PRM-Modele odkupiła niewielką serię modeli wagonów i sama naniosła na nich nowe oznaczenia, dlatego ta seria była bardzo limitowana. Tu mamy do czynienia z nową produkcją modeli przez Albert-Modell przy współpracy PMR (domyślam się, że chodzi o opracowanie dokumentacji wersji PKP, nie wiem, czy PMR uczestniczy w produkcji modeli), więc nie sądzę, żeby miała to być niewielka liczba egzemplarzy. Inną sprawą będzie dystrybucja modeli, tu czekamy na informację od PMR-Model: czy ST43 bedą dostępne w zwykłych sklepach, czy tylko przez firmę OMR.
 

tokarz76

Aktywny użytkownik
#48
Myślę, że w przypadku Rumunów popyt będzie spory, pod warunkiem, że cena nie będzie z kosmosu. Jak by nie było, to kultowe maszyny szlaków całej południowej Polski i Wielkopolski - przynajmniej w ostatnich latach, bo wcześniej (w III epoce), to i w Szczecinie i w Stargardzie stacjonowały w dużych ilościach, tyle, że tego dziś już prawie nikt nie pamięta, więc trudno w tym przypadku mówić o ich kultowości czy popularności.
I oczywiście w lokomotywowni pozaklasowej Słupsk.
Zresztą powyższe dwie fotki to "Rumuny" z przydziałem DOKP Pomorska, Lok: Słupsk.
 
#49
Ciekaw jestem jak Pan Kettler (KEMO) i Pan Küntzel to widzą. Ja wtedy odstąpiłem od kupna tych form, bo one się po upadku Modern Gala tam po bardzo ciemnych kanałach wydostały...
A ja zupełnie nie jestem ciekaw, co ci panowie myślą sobie na ten temat. Niech Pan ich zapyta, jeśli Pana to interesuje. Mnie to nie interesuje.
Pomijając sam fakt, że nas - czyli PMR-Modele - cała ta historia modelu 060DA firmy KKEMO (którą znam już od lat!), zupełnie nie dotyczy, chciałbym wyraźnie zaznaczyć, że mam absolutnie dosyć tych wszystkich afer, intryg, pomówień i dziwnych historii i nie zamierzam wdawać się w dyskusje na tego rodzaju tematy.
Jam mam zbyt dużo pracy i nie zamierzam trwonić czasu na kolejne intrygi. Wolę w tym czasie pracować nad kolejnymi modelami, czego i Panu życzę.
Mam również nadzieję, że nie popsuje Pan kolejnego tematu na Forum, tego rodzaju wpisami.
 
#55
Fotki fajne.... tylko bez dat, więc trudno powiedzieć jaki to rok.

Np. cienko miałem z szukaniem fotek ST44 bez tłumika na dachu w epoce IVb, i jedyną fotkę jaką znalazłem była z 03 X 1975 roku, więc z początku epoki IVb. Była to numer boczny ST44-11 . Dysponuje ktoś fotami ST43 z małymi lampami z epoki IVb z datami?
 
Ostatnio edytowane:
#59
A ja zupełnie nie jestem ciekaw, co ci panowie myślą sobie na ten temat.
No i dobrze. Dlaczego też Pan się ma tym przejmować, Pan tego modelu nie produkuje, tylko Albert. To raczej ich problem, jeżeli Pan K. im będzie próbował robić koło nosa tak jak mi. Oni są po za niemieckim prawem handlowym, ja byłem niestety za bardzo wyeksponowany na ataki prawne tego Pana. Życzę im sukcesu, to się wreszcie doczekamy ST43 z dużymi lampami z seryjnej produkcji bez domowej przeróbki. Jeżeli Pan potraktował mój wpis jako atak na Pana, to szkoda, myślałem że ten etap już dawno zostawiliśmy za sobą. Wręcz przeciwnie, ja życzę Panu sukcesu z tym projektem, właśnie aby intrygi i zagrywki Pana K. się rozeszły w powietrze. Jak bym Panu źle życzył, to bym chyba nie kupił każdego modelu od Pana jaki Pan puścił na rynek? Było by to chyba trochę szycofreniczne...o_O


Wolę w tym czasie pracować nad kolejnymi modelami, czego i Panu życzę.
Pracujemy

Mam nadzieje że Pana edycja się pojawi z płytką ELVISA, on wtedy dla mnie opracował nową do tego modelu. Szkoda jeżeli projekt tej płytki by został w szufladzie. No to ponownie - Fingers crossed, życzę powodzenia, i czekamy.

Jeszcze chwila i PMR zacznie wydawać "siódemki" we współpracy ze Schlesienmodelle
Nie widzę tego, bo Pan Koj chyba ma za dużo roboty z innymi projektami. Ale z mojej strony nie ma żadnych zastrzeżeń, bo ja na 100% popieram
że mam absolutnie dosyć tych wszystkich afer, intryg, pomówień i dziwnych historii
Święte słowa Panie Kryzstofie. Tak trzymać. Powodzenia!
 
#60
Czy ktoś może mi z Was powiedzieć skoro już temat Rumuna jest na tapecie jakie i ile modeli wydało już MTB? Mam jeden model dyrekcji Wrocław z numerem 349. Czy są inne? Ile? Jakie do numeru i przydziały?
 

Podobne wątki