• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ALBERT MODELL - modele lokomotyw typu 060DA oraz serii ST43

#28
O tuż tooo :cool: Żółte Czoło to moja epoka :confused: Ciekaw jestem kto pamięta pierwsze lata fabrycznych rumunów...?
Moja odpowiedź była nieco prowokacyjna i oczywiście, nieprzypadkowo :).
Otóż nie chciałbym, żeby lokomotywy z pierwszych dostaw były w jakiś sposób "dyskryminowane" tylko dlatego, że mało kto je już dziś pamięta.
Na przykład ja je pamiętam i myślę, że nie tylko ja. Ostatecznie, nie jest to aż tak zamierzchła przeszłość... przynajmniej z mojej perspektywy.
Przecież lokomotywy ST43 z pierwszych dostaw, z małymi reflektorami (o numerach 01-45), zostały wyposażone w reflektory PKP dopiero po 10-12 latach eksploatacji. Niektóre z nich dotrwały z oryginalnymi lampami aż do epoki IVb, a przecież jest wielu kolekcjonerów i modelarzy, którzy zbierają modele właśnie z epok: IIIc, IVa, IVb.

Niezależnie od tego, jest dla mnie zupełnie oczywiste, że większość osób oczekuje modeli lokomotyw ST43 z późniejszych dostaw (czyli z "wiadrami"), w malowaniach i oznaczeniach z epok: IVc, Va, Vb, Vc i VI.
Dlatego też, prowadzimy z Albert-Modell intensywną korespondencję na temat możliwości zmiany formy wtryskowej modelu 060DA, tym razem już wyłącznie pod naszym kątem i myślę, że najdalej za rok będziemy dysponować wreszcie taką formą tej lokomotywy.
Jednak na początek, prawdopodobnie w marcu przyszłego roku, ukaże się pierwsza (i myślę, że jedyna!), limitowana edycja modeli lokomotywy ST43 w wersji pierwotnej, czyli z małymi reflektorami.

Pozdrawiam

Krzysztof Koj
PMR-Modele

P.S. Swoją drogą, pisząc powyższą odpowiedź, uświadomiłem sobie, że mnie zawsze interesowało to, czego osobiście pamiętać nie mogłem.
Zapewne dlatego dziś, jestem w stanie opracować np. całkiem przyzwoity model wagonu z okresu międzywojennego... :).
Innym też to polecam.
 
#29
Krzysztof Koj dziękuję za rzeczową i konkretną informację :) mam pytanie, czy fabrycznie model będzie dostępny z dekoderem dźwięku, czy też nie?
W pierwszej edycji nie przewidujemy takiej możliwości.
W kolejnych edycjach tych modeli, już z dużymi reflektorami, zostanie całkowicie zmieniona elektronika (płyta główna) i wtedy pomyślimy również o wersji z dekoderem dźwiękowym.
 
#30
Moja odpowiedź była nieco prowokacyjna i oczywiście, nieprzypadkowo :).
Otóż nie chciałbym, żeby lokomotywy z pierwszych dostaw były w jakiś sposób "dyskryminowane" tylko dlatego, że mało kto je już dziś pamięta.
Na przykład ja je pamiętam i myślę, że nie tylko ja. Ostatecznie, nie jest to aż tak zamierzchła przeszłość... przynajmniej z mojej perspektywy.
Przecież lokomotywy ST43 z pierwszych dostaw, z małymi reflektorami (o numerach 01-45), zostały wyposażone w reflektory PKP dopiero po 10-12 latach eksploatacji. Niektóre z nich dotrwały z oryginalnymi lampami aż do epoki IVb, a przecież jest wielu kolekcjonerów i modelarzy, którzy zbierają modele właśnie z epok: IIIc, IVa, IVb.

Niezależnie od tego, jest dla mnie zupełnie oczywiste, że większość osób oczekuje modeli lokomotyw ST43 z późniejszych dostaw (czyli z "wiadrami"), w malowaniach i oznaczeniach z epok: IVc, Va, Vb, Vc i VI.
Dlatego też, prowadzimy z Albert-Modell intensywną korespondencję na temat możliwości zmiany formy wtryskowej modelu 060DA, tym razem już wyłącznie pod naszym kątem i myślę, że najdalej za rok będziemy dysponować wreszcie taką formą tej lokomotywy.
Jednak na początek, prawdopodobnie w marcu przyszłego roku, ukaże się pierwsza (i myślę, że jedyna!), limitowana edycja modeli lokomotywy ST43 w wersji pierwotnej, czyli z małymi reflektorami.

Pozdrawiam

Krzysztof Koj
PMR-Modele

P.S. Swoją drogą, pisząc powyższą odpowiedź, uświadomiłem sobie, że mnie zawsze interesowało to, czego osobiście pamiętać nie mogłem.
Zapewne dlatego dziś, jestem w stanie opracować np. całkiem przyzwoity model wagonu z okresu międzywojennego... :).
Innym też to polecam.
Ja też pasjonuję się okresem dawnej kolei - III i IV jest zdecydowanie poza zasięgiem mojego życiorysu...
Jestem wychowany na skansenie Chabówka tym bardziej chce poczuć klimat dawnej kolei na makiecie i we
własnej kolekcji - Trzymam kciuki za dwie wersje: Oryginalnej i POLSKIEJ
Kto wie czy taki prehistoryczny rumun skradnie moje serce ???
Dziękuje też za info; do kiedy jezdziły takie rumuny z takimi reflektorami ???
Można tyle się dowiedzieć...:cool::cool::cool:
 
#31
Przykro mi się czyta, że jeden typ lokomotywy produkowany dla Polski jest szufladkowany/segregowany. Zwał jak zwał.
Bo numery powyżej 45 są bardziej polskie? A już wzmianka o wersjach "oryginalnej i polskiej" mnie położyła. :confused:
Pierwsze numery też były wersjami polskimi, chociażby ze względu na wyposażenie, oznaczenia bądź malowanie. Więc to również są lokomotywy polskie. :kawa:
Z jednej strony "oo skansen", "oo III i IV epoka", "dawna kolej", a z drugiej strony mocno olewacie ówczesną myśl techniczną, która koleją rzeczy wyparła parowozy i zapisała się w historii PKP, dodatkowo wypierając ze świadomości, że to nie miało miejsca, bo "polskie lokomotywy" miały duże reflektory.

Na dobranoc zdjęcia z aukcji internetowych.

ST43-01
PKP ST43-01.jpg


ST43-37
PKP ST43 37.jpg


st43-37 katowice.JPG
 

Podobne wątki