• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ALBERT MODEL - modele czteroosiowych wagonów węglarek

ed250

Aktywny użytkownik
#1
Coś dla miłośników brązowych węglarek PKP. Pojawiły się nowości firmy ALBERT MODEL. Dostępne tylko w jednym z niemieckich sklepów. Co do zgodności z rzeczywistością niech wypowiedzą się znawcy.

Screenshot_20170730-122640.jpg

https://www.naumann-online.de/shop/artikeldet.php?proid=6466&sid=e2bca83a5f0cc31b7afa9ffcabd8de47
Screenshot_20170730-122716.jpg

https://www.naumann-online.de/shop/artikeldet.php?proid=6467&sid=e2bca83a5f0cc31b7afa9ffcabd8de47

Screenshot_20170730-122747.jpg

https://www.naumann-online.de/shop/artikeldet.php?proid=6465&sid=e2bca83a5f0cc31b7afa9ffcabd8de47
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
#2
Coś mi nie pasuje z tymi drzwiami rozładunkowymi. Nie są czasem za blisko czoła wagonu? Bo reszta prezentuje się nawet fajnie.
 
OP
OP
ed250

ed250

Aktywny użytkownik
#3
Coś mi nie pasuje z tymi drzwiami rozładunkowymi. Nie są czasem za blisko czoła wagonu? Bo reszta prezentuje się nawet fajnie.
W sieci znalazłem takie oto foto
20170730_133435.jpg

Także porównując z tym
Screenshot_20170730-122747.jpg

Jeśli chodzi o drzwi wygląda, że rozmieszczenie jest ok. Są pewne różnice, ale o tym może coś Jacek765 napisze, widzę że dużo wie o węglarkach.
Z kolei na stronie
https://www.bsk.isdr.pl/wagony_e.php
Mamy taką specyfikację
Screenshot_20170730-135854.jpg

Porównując rysunek oraz zdjęcie tam zamieszczone z modelem Alberta wygląda to dość dobrze.

Screenshot_20170730-122640.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
#4
W takim razie zwracam honor. Widocznie pomyliło mi się z wagonami, które fabrycznie nie miały już odchylanych ścian czołowych, przez co miały drzwi ładunkowe dalej od czoła.
 

RS11

Znany użytkownik
#7
Szkoda że rozstawy słupków kompletnie nie odpowiadają polskim wagonom. Widać to pomiędzy słupkiem narożnym i pierwszym przy drzwiach, dlatego potem w środku wagonu to już fantazja... Po drugie pudło ma inną wysokość niż polski Eas. Dolna obwodzina na wysokości podłogi jest grubsza przez to drzwi są niższe, itd itd. To są węgierskie Eas-y.
Wiadomo na bezrybiu to i rak ryba...
 

Seb

Aktywny użytkownik
GGM
#8
Na lipcowej giełdzie w Sosnowcu Modele firmy Albert Model były dostępne na stoisku Świata Modeli z Rybnika. Może pan Ryszard ma lub będzie miał w ofercie te węglarki?
 

Gor717

Znany użytkownik
KSK Wrocław
#9
Szanowni Koledzy - czytając napis "Sondermodell....." wydaje mi się, że ani Świat Modeli, ani nawet sam Albert Modell może nie mieć tych modeli do zaoferowania. To chyba partia tylko dla Neumann'a i Albert raczej nie będzie ryzykował konfliktu z nimi otwierając kanał sprzedaży dla nas. Obym się mylił oczywiście.... :)

Pozdrawiam i 3mam kciuki za potencjalnych nabywców

Sebastian

PS - jeśli dubluję jakąś dyskusję z innego tematu, dotyczącego ew. nabycia tych modeli, to proszę Moderatora o szybkie "uprzątnięcie" tych moich przemyśleń ;-)
 
P

ps

Gość
#10
Coś mi nie pasuje z tymi drzwiami rozładunkowymi. Nie są czasem za blisko czoła wagonu?
Dobrze zauważyłeś i nikomu żadnego honoru zwracać nie musisz. Model - poza oznakowaniem - nie ma nic wspólnego z polskimi węglarkami.

W sieci znalazłem takie oto foto
Wagon POZBRUK-u nie jest polską konstrukcją. Co ciekawe, te wagony były kiedyś serii Eas - teraz mają zaspawane na stałe kiedyś odchylane ściany szczytowe.

Podobieństwo jest tylko w jednym - oba są węglarkami budowy normalnej.

Wiadomo na bezrybiu to i rak ryba...
.... i wszystko inne co napisałeś w swoim poście jest jak najbardziej zgodne z prawdą - popieram.
Ja jednak na to się nie skuszę - nawet z odległości czterech metrów ja tego nie zaakceptuję,
I wciąż liczę na to, że powstanie wreszcie prawdziwy model węglarki polskiej budowy. Najlepiej wszystkich typów - od 401W do 412W.

A można było u nas - zamiast się "porywać" (chyba nie co .. na przekór) za konstrukcję elektrowozu czy wagonów pasażerskich w "dziwnych" malowaniach można było zrobić stosunkowo proste wagony, których rynek oczekuje od dawien dawna jak rośliny wody po długiej suszy.....

czytając napis "Sondermodell....." wydaje mi się, że ani Świat Modeli, ani nawet sam Albert Modell może nie mieć tych modeli do zaoferowania
Dokładnie.
 

404W

Znany użytkownik
#11
Niestety, te węglarki są tylko "mocno podobne" do do polskich typów rodziny 401W.
ZOB.: http://forum.modelarstwo.info/threads/nowości-pkp-2017.32802/#post-590627
Są to akurat wagony produkcji bułgarskiej. Niewątpliwie jest to model najbardziej podobny do 401W, jeśli chodzi o masową produkcję, ale czy warto ...?
 
OP
OP
ed250

ed250

Aktywny użytkownik
#12
Co do zgodności z rzeczywistością niech wypowiedzą się znawcy.
Są pewne różnice, ale o tym może coś Jacek765 napisze, widzę że dużo wie o węglarkach.
Nigdzie nie napisałem, że są to idealne miniatury naszych wagonów, bo się na tym najzwyczajniej nie znam.
Dostałem info ma maila o tych wagonach, wrzuciłem na forum, zostało to zweryfikowane, i każdy teraz na tej podstawie podejmie decyzję.

PS
 
OP
OP
ed250

ed250

Aktywny użytkownik
#13
A można było u nas - zamiast się "porywać" (chyba nie co .. na przekór) za konstrukcję elektrowozu czy wagonów pasażerskich w "dziwnych" malowaniach można było zrobić stosunkowo proste wagony, których rynek oczekuje od dawien dawna jak rośliny wody po długiej suszy.....
Pozwolę sobie się nie zgodzić. Zarówno siódemka jak i Ygreki bronią się same jakością, a były one bardziej wyczekiwane niż kolejna węglarka. Cenami też nie odbiegają od konkurencji, także otrzymaliśmy dobry produkt w dobrej cenie, a po pewnych problemach z chińskim wykonawcą wszystko zaczyna powoli wracać do normy. Już niedługo będzie polska cysterna i upragnione przez wielu czerwone jedynki, należy trzymać kciuki za dalsze projekty, a nie krytykować wcześniejsze decyzje.
 

RS11

Znany użytkownik
#14
Świadomość po pierwsze.

Moim zamierzeniem nie było zniechęcić Was do zakupu powyższych modeli, ale ukazać jego błędy/wady aby świadomie podjąć decyzje zakupu. Mamy wątek o węglarkach Roco, Klein, Sachsen i tam też nie ma modelu doskonałego. Są/były zestawy Pana Fity do budowy różnych wersji Eaos/Eas i tam też jest nietypowe rozstawienie słupków wymuszone możliwością budowy różnych wersji drzwi itd itd.

Z powyższego wynika że jest głód na wagony polskiej konstrukcji (pomijam modele krótkoseryjne ukazane i zapowiedziane):
- węglarki różne typy epoki
- cysterny (liczę na Robo)
- kryty Gags (z tworzywa sztucznego)
- platformy (choć tu już jest całkiem nieźle)
 
P

ps

Gość
#17
Pozwolę sobie się nie zgodzić
Masz do tego prawo - tylko należy już to poprzeć... argumentami.
Zarówno siódemka jak i Ygreki bronią się same jakością
Nic nie wspominałem o jakości więc nie widzę tu żadnego związku. Choć na temat... jakości to bym polemizował - szczególnie, gdy zobaczyłem wózek 4ANc wykonany przez "konkurencję"... ale nie było to tematem mego postu i nie jest to tematem tego wątku.
były one bardziej wyczekiwane niż kolejna węglarka
Jakieś... badania, wiarygodne ankiety? I w końcu: kolejna??? No bez przesady, w ogóle drogich i bez powtarzalności w wykonaniu (taka specyfika) modeli wagonów z manufaktur bym nie liczył... Dam takie coś do przemyślenia patrząc na oryginał: ile jeździ po torach wagonów pasażerskich, a ile jeździ wagonów węglarek? Jak to wygląda na makietach (nie tylko modułowych)?
Używaj słów właściwych do sytuacji - z tym się nie zgodzę.
Świadomość po pierwsze.
Słusznie - przecież taki przekaz miał Twój post. Kto ma zrozumieć to zrozumie.
Koncert Życzeń uważam za rozpoczęty...
...i proponuję go jak najszybciej zakończyć. To nie ten temat. Również na dywagacje i przypuszczenia w sytuacji nie zrozumienia mojego wpisu.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
#18
Przyglądam się dyskusji na temat nowych modeli węglarek PKP firmy Albert i przyznam szczerze wagony wyglądają ciekawie ale wygląda na to że to nie są wagony 401Wb chociaż sa do nich bardzo podobne. Niestety nie widziałem wagonu w skali 1:1 na którym się wzorował producent tego modelu jednak jest troche róznic w stosunku do wagonów produkcji polskiej także eksportowej odmiany wagonu 401Wb dla MAV. Prawdopodobnie MAV kupowały wagony o zbliżonej konstrukcji zarówno w Polsce jak i Bułgarii i pewnie można sie doszukiwać różnic jak my doszukujemy się różnic miedzy wagonami 412W, R462W i C462W. Kilka lat temu do Polski sprowadzono dość sporą liczbę wagonów Eas z Węgier jednak nie przyglądałem się im dokładnie by stwierdzić czy tylko wagony polskiej produkcji sprowadzono czy także inne.
Wracając do modelu to w stosunku do 401Wb rzeczywiście odstęp narożnego słupka jest za mały, same słupki i ich wzmocnienia wydają sie bardziej masywne, na ścianach i drzwiach są haczyki lub uszka do mocowania plandeki czego 401Wb w tym miejscu tego nie miały i w końcu drzwi bardzo podobne panele do polskich starego typu lecz brak tam w wewnętrznych polach przetłoczeń w kształcie litery X. Sam model sądząc po zdjęciach ma wiele ładnie wykonanych detali i to jest atutem tego modelu.
Sam zastanawiam się nad zakupem modelu wagonu z IV epoki z 6-ma drzwiami jednak cena porównywalna z modelem Piko 401Ze, który jest w 100% zgodny z polską konstrukcją w przypadku tego udawanego 401Wb wydaje sie raczej mało atrakcyjna. Na pewno te modele są bardziej zbliżone do polskich odpowiedników jak Pikowski Eal LOWA udający 401W czy też całe stadko różnej maści udawanych Falns -ów. Każdy sam musi podjąć decyzję na jaki kompromis może się zgodzić i za jakie pieniądze. Mam jednak nadzieję że tak jak powstały wagony z rodziny 401Z i nie trzeba kombinować z przerabianiem bardzo podobnych modeli Alberta, to także powstaną modele węglarek polskiej konstrukcji, także dwuosiowe z rodziny 3W, 4W, 10W i 11W.
 

robo

Znany użytkownik
#19
Wagony Alberta są to typowe węgierskie węglarki, które sa bardzo podobne do polskich wersji. ALBERT MODEL zgłosił się do mnie z prośbą o przygotowanie malowania dla tych węglarek, tak oto powstał ów model w konsultacji z Ryśkiem i Jackiem. Jeżeli modele dobrze się sprzedadzą to będą jeszcze 2 wersje: z 3 drzwiami po jednej stronie oraz z drzwiami starszego typu (bardziej zaokrąglonymi na rogach - wytłaczane drzwi). Modele również w malowaniu RAL3009 (pasującym do obecnego modelu).
 

J1974H0

Znany użytkownik
#20
I wciąż liczę na to, że powstanie wreszcie prawdziwy model węglarki polskiej budowy. Najlepiej wszystkich typów - od 401W do 412W.

(...) można było zrobić stosunkowo proste wagony, których rynek oczekuje od dawien dawna jak rośliny wody po długiej suszy.....
Skoro mowa o suszy, zawsze jest jakaś niedoceniona polska alternatywa...
Eas 401Wb: http://www.eaos.pl/h0-eas-401wb-gotowy-model/
( http://www.eaos.pl/files/2013/07/P1220264_65_66_67_68_69m.jpg ) -- tu akurat zdjęcie TT (dostępny też w H0)

Eaos 408W: http://www.eaos.pl/art-nr-876001-weglarka-eaos-408w-ep-v-wersja-expert/
( http://www.eaos.pl/files/2013/07/P1220144_.jpg ) -- zdjęcie wersji H0

Owszem, swoje kosztują (manufaktura), ale jeśli chodzi o oczekiwaną zgodność z oryginałem to moim zdaniem przy nich te Alberty - / które swoją filigranowością niektórych chyba zmyliły / - się chowają. Już nie wspomnę o możliwości wykonania wersji z realistycznie poobijanymi ściankami od załadunku, co widać na tym przykładowym zdjęciu modelu 'rumuna', tj. wersji R462W: http://www.eaos.pl/files/2016/04/EaosH0_2.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki