• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Aerograf

#4
Marek Brzezińsk napisał(a):
http://allegro.pl/item591...snienia_fv.html
ten aerograf naaje się wyłącznie do prac bardzo precyzyjnych. niezwykle wąska osłona dyszy spraia, ze malowanie jakichkolwiek powierzchni jest niezwykle kłopotliwe- farba błyskawicznie skrapla się na końcówkach rzeczonej osłony.

powiedz, co chcesz malować.. bo jeżeli codzi o nakłądanie farby na cały wagon na przykład, to wystarczy ci jakikolwiek dwufunkcyjny aerograf z dyszą 0,3 oraz regulacją skoku igły
 

DarekW

Znany użytkownik
#5
Ja do malowania powierzchni obudów wykorzystuje najzwyklejszy aerograf
http://www.allegro.pl/item586062577_aer ... ia_fv.html
Ma on jeszcze jedną zaletę nie muszę wlewać farby do zbiorniczka, wkręcam słoiczek używanych przeze mnie farb bezpośrednio do aerografu. Bardzo łatwo i szybko się go myje.
Myślę że najpierw przemyśl co będziesz malował, potem podejmij decyzję, czasami nie warto przepłacać, bo prostymi aerografami przy pomocy taśmy maskującej można bardzo wiele zrobić.
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#6
Spokojnie na dzień dobry starczy ci pseudo-Iwata lub inny dwufunkcyjny, np:
http://www.allegro.pl/item586057038_aer ... ia_fv.html

Ps. wagon pomalowany na próbę tymże na poniższym zdjęciu, farba akrylowa Tamiya.
Trochę nierówno się pomalował, bo miałem kłopoty z pomalowaniem bocznych ścianek kątowników itp detali, trzeba będzie jeszcze raz całość przejechać.
Jak sobie radzicie z tymi elementami, może pomalować najpierw drobne rzeczy a dopiero potem płaszczyzny?
 

Załączniki

jacekk

Aktywny użytkownik
KKMK
#7
Proponuję dyszę 0,3 mm - wystarczy
Maćku - właśnie do tego jest mała dysza potrzebna. Już raz pisałem na temat aerografu, ale zakrzyczały mnie osoby, które nawet aerografu na oczy nie widziały.
Zaczynasz od konsystencji farby. Potrzebna jest rzadka. Malowanie rozpoczynasz od załamań, zagłębień, nitów. Małym strumieniem. Nie licz na to, że za pierwszym razem pokryjesz wszystkie elementy i nie będziesz musiał wracać do już pokrytej farbą części.
Powierzchnię w całości malujesz na końcu.
 

Jarosław

Aktywny użytkownik
ŁKMK
#10

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#13
Kupiłem taki, tyle że cały metalowy, za jakieś 100ileś, pożyczyłem koledze, zepsuł,
odkupił taki właśnie, poniżej stówy, ale znowu źle działa, robią się bąbelki w zbiorniczku z farbą i pryska farbą, tak jakby uszczelkę szlag trafił.
Nie polecam, chyba że jako pierwszy do nauki - ale nie za ponad 100zł!
A polecacie coś z trochę wyższej półki ale niekoniecznie z górnej?
 
#14
http://mojehobby.pl/szczegoly.php?grupa_p=9&przedm=201955&kateg=101372

ponad 4 lata, jak nie 5, go używam. jakies 300 modeli, niska kultura techniczna w kwestii eksploatacji (czyszczę, jak sie zapcha, znaczy do kreta wrzucam, rozbierałem do wypucowania z 5 razy, nie więcej, kiedy pigment zbił się w kamień w dyszy). nie wiem co trzeba zrobić, zeby go zarżnąć. oczywiście pomijam to, ze iglicę mam już z milimetr krótszą i niejednokrotnie szlifowaną papierem ściernym, a dysza z 0,2 zrobiła się już conajmniej 0,5. co mnie ie martwi, bo lepiej pogmeny przez nią przechodzą, a najcieńsza możliwa do wykonania linia- ca 5-6 mm w zupełności mi wystarczy
 

Jarosław

Aktywny użytkownik
ŁKMK
#15
Kamil dzięki za pocztę, wiele mi rozjaśniłeś. A ten powyżej o którym piszesz to nie jest to samo co ja używałem (oprócz dyszy) :?: W Budowie niczym się nie różnią, ale to mogą być oczywiście tylko pozory
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#16
Kamil, taki właśnie miałem wcześniej, pseudoIwata cała metalowa, tylko oznaczenie inne i dysza 0,3.
Teraz mam podobny, ale z plastikowym tyłem.
 
#18
plastikowy tył ma wadę- we wrzątku nie wymoczysz. a kreta najlepiej wrzątkiem zalewać- czyści wtedy pięknie.
róznice miedzy produktami mar i fachowiec polegają głownie na cenie i tym jakie sa naklejki na pudełku. jedno i rugie to import z chin. wcale by mnie nie zdziwiło, gdby producent był jeden i ten sam.
oczywiście w przypadku takiej chińszczyzny nie ma mowy o jednolitym standarcie, i mam świadomośc tego, ze z egzemplaza na egzemplaż mogą się trafić aerografy wykonane lepiej i gorzej. ale na prawd nie jestem w stanie pojac, jak można szybko zarżnąc ten aerograf. jak ma wade fabryczną, to posypie sie po tygodniu. jak nie ma, to jedyne co się może zużyć to dysza i igła.
bąble w zbiorniczku to owszem, moze być uszczelka- ale nie koniecznie. ja uszczelki pod osłoną dyszy nie mam już od lat- nie rzutuje na funkcjonalność. bąble pojawiają się jedynie w sytuacji, gdy farbą zarośnie przestrzen między dyszą a osłoną. odkręć osłonę i wsadź w ten otwór wykałaczkę, sprawdż czy na dyszy ie ma małego kołnierza z zaschniętej farby. wykałaczkę- bo na tyle twara, ze starą farbę usunie, a na tyle miękka, że nie uszkodzi metalowej osłony
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#19
Misiek, sprawuje się tak jak pisałem, do kitu.
Co do bąbli to mam podejrzenie o uszczelkę z tyłu, a nie tam gdzie dysza.
Podejrzenie podparte tym, że pionowy dzyndzel do regulacji powietrza był zalepiony farbą,
jak rozebrałem cały aero.
 

Podobne wątki