• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

AEROGRAF, wybór na lata, czyli co kupić...

PIKO57

Aktywny użytkownik
eSeMka
Reakcje
73 1 0
warto inwestować w takie rzeczy, czy lepiej odpuścić i kupić jakiś tańszy kompresor? Reduktor i odwadniacz plus reszta części może się okazać, że będą to spore koszty i czas potrzebny na modyfikację. Bawić się w to czy lepiej kupić jakiś tani kompresor przeznaczony do modelarstwa?
Duży kompresor w warunkach warsztatowych zawsze się przydaje do wielu zastosowań , niestety wadą jest hałas jaki tworzy, więc jak masz osobne pomieszczenie obok i przewierconą dziurkę w ścianie to jasne, ale zapewne sąsiedzi jeśli ich masz mogą w nocy mieć pewne obiekcje. Ja posiadam 3 jeden podobny stacjonarny 24 litrowy, i drugi własnoręcznie zbudowany na bazie sprężarki z lodówki i 6 litrowej butli po gazie , i ten jest cichy i pozwala malować nocą , oraz 3 z Obi bezolejowy z 3,5 l zbiornikiem przenośny do pompowania opon i przedmuchiwania sprzętów, niestety hałaśliwy 93 dB .
Oczywiście do każdego można zastosować redukcję i podłączyć aerograf.
Zakładając że hałas nie stanowi problemu to kompresor z takim dużym zbiornikiem odwadniaczem i reduktorem sprawdzi się jak najbardziej.
Mam znajomego który mieszka na parterze a kompresor ma w piwnicy , przewód powietrza poprowadził kanałem wentylacyjnym . Urządzenie wyciszył obudową ze sklejki oklejonej jakimś wojłokiem , co umożliwia mu pracę nocami , wcześniej musiał kończyć po 8 bo sąsiedzi mieli zastrzeżenia .
Niestety mieszkanie w bloku ma swoje ograniczenia dlatego używam wersji własnej niemal bezszelestnej.
Sam musisz wybrać co się Tobie bardziej kalkuluje.
 

PIKO57

Aktywny użytkownik
eSeMka
Reakcje
73 1 0
Zbudowałem ze znalezionych części kompresorek do dorywczych prac .
Elementy:
1-Naprawiona sprężarka z inhalatora.
2-wykorzystana butla od spryskiwacza z manometrem i zaworem nadmiarowym ok 3,4 ATM.
3- fragment butelki od kremu koloryzującego
4- metalowy króciec do wężyka
5- wężyk gumowy
6- złącze do aerografu.

20190225_224500.jpg 20190225_222317.jpg
 

avecez

Aktywny użytkownik
Reakcje
423 22 4
Zacząłem i ja się bawić aerografem. Coś tam pokręciłem z farbami i czyszczeniem taniego aerografu Amazing Art 186K. Miał w zestawie dysze 0,3 , 0,5 i 0,8. Zestaw dyszy 0,3 się skończył i żadne mycie i skrobanie nie pomogło. Zamówiłem dyszę 0,2 ale się okazało że nie pasuje do mojego aerografu. Szukam zestawu z dyszą 0,3 i 0,2. Niestety poszukiwania spełzają na niczym. Sklepy mają owszem takie aerografy lecz brak do nich dysz.
Może ktoś pomoże znaleźć taki zestaw z dyszą:

IMG_20191003_154706.jpg


Drugie pytanie.
Dużo wszyscy piszą o farbach. Ja mam pytanie takie dotyczące podkładu.
Vallejo Acrylic-Polyurethane, to rozumiem należy potraktować jako farbę akrylową?
Rozcieńczyć za pomocą wody (destylowanej), czy lepiej rozpuszczalnika dedykowanego dla farb akrylowych?
Próbowałem dzisiaj malowanie podkładem i rozcieńczyłem wodą destylowaną i nawet wyszło i nawet aerograf dał się łatwo przeczyścić, mam nadzieję że dobrze go wyczyściłem.

Aha, malowałem przy pomocy dyszy 0,5 (ponieważ nie mam 0,3 ani 0,2) , ktoś maluje taką dyszą wagony lub samochody ?
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.192 39 0
Może spróbuj jeszcze tę dyszę reanimować - odpowiedni do użytej farby rozpuszczalnik + myjka ultradźwiękowa ... Nie gwarantuję ale może puści - jesli problem polega na zatkaniu farbą ...
 

avecez

Aktywny użytkownik
Reakcje
423 22 4
Może spróbuj jeszcze tę dyszę reanimować - odpowiedni do użytej farby rozpuszczalnik + myjka ultradźwiękowa ... Nie gwarantuję ale może puści - jesli problem polega na zatkaniu farbą ...
Dwie godziny dziś z tym walczyłem bo chciałem pomalować Osinobusa podkładem. I pomalowałem w końcu dyszą 0,5. Chyba się udało ale boję się spojrzeć bardziej z bliska. To są moje początki z aero. Nie mam na to czasu więc następnym razem kupię chyba nowy aerograf z dyszami 0,2 i 0,3.
Bardziej mnie interesuje jakie elementy można malować dyszą 0,5.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.567 386 20
Zestaw dyszy 0,3 się skończył i żadne mycie i skrobanie nie pomogło.
Zależy jakimi farbami malowałeś. Jeśli akrylowymi to wykąp dyszę w denaturacie, wykorzystaj iglicę do czyszczenia otworu dyszy, tylko delikatnie, żeby nie rozkalibrować dyszy. Powinno pomóc. Możesz także wrzucić dyszę na kilka godzin do płynu hamulcowego R3, on jest dobrze pentrujący i rozpuszcza wiele farb nie niszcząc powierzchni i uszczelek. Są też dedykowane płyny do czyszczenia aerografu po malowaniu farbami akrylowymi. Taki też powinien pomóc, tylko trzeba dyszę wykąpać przez co najmniej kilkanaście- kilkadziesiąt minut w takim płynie.
Jeśli malowałeś emaliami to wrzuć dyszę do dedykowanego rozpuszczalnika i potem popróbuj przepchać zator iglicą, tak jak w przypadku farb akrylowych.
 

avecez

Aktywny użytkownik
Reakcje
423 22 4
Dzięki Maćku. Na razie odkładam ten temat do następnego urlopu. Posłucham waszych rad i spróbuję kiedyś jeszcze raz.
Co myślisz o malowaniu czegoś dyszą 0,5 ?
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.567 386 20

avecez

Aktywny użytkownik
Reakcje
423 22 4
Nie odkładaj, bo jak farba na dobre zaschnie w tej dyszy to zostanie tylko wymiana na nową.

Nie mam na tyle doświadczenia, bo do tej pory malowałem głównie dyszą 0,3. Może ktoś, kto więcej maluje podpowie...
To o to chodzi że to już ta dysza długo leży i dlatego potrzebuję nowego zestawu. niemniej włożyłem do jakiegoś środka do emalii ale nie sądzę aby coś pomogło. Pozostaje chyba zakup jakiegoś znowu taniego aerografu dopóki się nie nauczę. Ten co mam będzie tylko do trochę większych powierzchni. Mam jeszcze dyszę 0,8 ale przy kompresorze bez butli to do D... . Przy 0,5 ciśnienie spada do ok 1,5 i zaczyna pulsować. Tak więc kompresor z butlą by się też przydał ... .
Dzięki wszystkim za porady i że czytacie to jak ktoś błądzi (n):ROFL:.
 

Adam Kobyliński

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
1.161 68 6
Ja też dopiero co zacząłem paprać aerografem i zdążyłem go sobie zapchać, ale ja po każdym malowaniu rozbieram go na części i czyszczę każdą osobno. Dyszę zalewam zmywaczem Wamod, zostawiam na kilka minut, potem czyszczę szczoteczką. Składam z powrotem, wlewam trochę Wamodu i wypsikuję do pojemnika. Jak dotąd ten sposób działa bez zarzutu :)
 
Reakcje
54 0 0
ten podkład vallejo to najlepiej prosto z butelki lać bez rozcieńczenia i nie nakładać za cienko, bo zbyt cienkie warstwy robią się chropowate. Według mnie niezbyt dobrze on trzyma, szukam jakiegoś zamiennika; może tamiya albo AK...
 

Podobne wątki