• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

AEROGRAF, wybór na lata, czyli co kupić...

avecez

Aktywny użytkownik
Ja używam do mycia tego co na zdjęciu i nie mam żadnych kłopotów z aerografem. Maluję akrylami vallejo. Wystarcza na bardzo długo. Polecam.
Farby i podkład rozcieńczasz i czym ?
Być może u mnie farba zbyt dawno nie używana była i zgęstniała na tyle że "bruździ". Druga sprawa to kompresor , daje max ok. 1 bar, ponieważ bez butli jest. Kupiłem nowy aerograf 180S z dyszami 0,2, 0,3, i 0,5. Ale zanim go wypróbuje muszę kupić nowy kompresor z butlą.
Lepszy aerograf kupię jak się trochę nauczę i "rozgryzę" dlaczego ten poprzedni się zatyka. Poszukam też na forum i w necie tematów na temat czym się maluje i czym co rozcieńcza i przy jakich ciśnieniach jakimi farbami ludzie malują. W sumie trochę pooglądałem i poczytałem, widać za mało .
 

sledz

Aktywny użytkownik
Farby vallejo rozcieńczam thinnerem vallejo 1:1 oraz dodaję opóźniacz flow improver. Kompresor bez butli to trochę za mało. Ciśnienie 1 bar mało pomoże, osobiście mam kompresor ustawiony na 2 bary, wszystko wychodzi w praniu metodą prób i błędów.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Stosunkowo niedawno Tamiya wypuściła linię lakierów w buteleczkach są doskonałe, tak jak ich akryle. Jeśli ktoś ma zamiar malować nieco więcej, lepiej zainwestować w miarę dobry sprzęt. Można zakupić przyzowity areograf Iwata Neo, który na głowę bije chińskie podróbki, jednocześnie jest dużo tańszy niż typowa Iwata.
 

Paweł.W-wa

Aktywny użytkownik
Donator forum
Cześć :) Korzystając z tematu czy też "podtematu" czyszczenia aerografu....
Tak tytułem wstępu:
Marek napisał:
Dobrym i tanim płynem do czyszczenie aerografu i nie tylko po farbach akrylowych jest CLEANLUX firmy Lakma.
sledz napisał:
Ja używam do mycia tego co na zdjęciu i nie mam żadnych kłopotów z aerografem. Maluję akrylami vallejo. Wystarcza na bardzo długo. Polecam.
A teraz do rzeczy:
CLEANLUX jest dostępny i "w gotowości", natomiast z tym drugim, zapodanym przez sledz troszkę ciężkawo (chyba, że źle szukam:oops:). Jest jeszcze ksylen i benzyna lakowa - stosunkowo "sprawy dostępne". A temat jest taki:
- chcę użyć emalii Humbrol-a. I tu właśnie mam pytanie, jakiego środka użyć do czyszczenia aerografu. Poczytałem - popatrzyłem na filmy, ale jakoś tak nie spostrzegłem "złotego środka" - jeden mówi o tym, inny o innym. Oczywiście rozpuszczalnik, a nie rozcieńczalnik - to wiem. Ale czym zrobić to tak naprawdę skutecznie - to właśnie moje pytanie. Czyściłem już aerograf po Vallejo, ale po olejnych mam całkowity brak doświadczenia. Czy z Grona Szacownego może ktoś posunąć własne doświadczenia i praktyczne uwagi? Wdzięczność oczywiście granic znać nie będzie ;)
Pozdrawiam serdecznie :)
 

Paweł.W-wa

Aktywny użytkownik
Donator forum
Dzięki Marku stokrotne ;) Tylko... chodzi o rozpuszczalnik - nie rozcieńczalnik. Chyba, że zbyt ortodoksyjnie podchodzę do tematu i zbyt dużo się naczytałem - naoglądałem - tak może być:oops::LOL:. W tej chwili posiadam aerograf H&S Infinity (szkoda byłoby coś sp... ten teges;) ). Wiem, ze ma dobre uszczelki itp, dość odporne na specyfiki agresywne. I właśnie o to mi chodzi - czym go mogę "potraktować" bez obaw - bo te uszczelki są w sumie tylko "dość" odporne lub odporne "zasadniczo" .... Wiesz, nie mając wydzielonego warsztatu (tylko "okazjonalny") chciałoby się mieć sposób, żeby być pewnym czystości sprzętu.... Ale wskazówka co do CLEANLUX-u - BEZCENNA!!!! (y)(y)(y)
 
ten podkład vallejo to najlepiej prosto z butelki lać bez rozcieńczenia i nie nakładać za cienko, bo zbyt cienkie warstwy robią się chropowate. Według mnie niezbyt dobrze on trzyma, szukam jakiegoś zamiennika; może tamiya albo AK...
Co do podkładu mogę polecić serię Mr. Hobby Surfacer gradacja od 500 do 1500 bardzo dobrze się trzymają, różne kolory.Do rozcieńczania używam MR LT nie gryzie się z większością farb. A jako zmywacza do aero używam Mr. Tool Cleaner radzi sobie nawet z zaschnietymi farbami fakt cena nie powala ale jak dla mnie świetny.
 

Załączniki

Co do podkładu mogę polecić serię Mr. Hobby Surfacer gradacja od 500 do 1500 bardzo dobrze się trzymają, różne kolory.Do rozcieńczania używam MR LT nie gryzie się z większością farb. A jako zmywacza do aero używam Mr. Tool Cleaner radzi sobie nawet z zaschnietymi farbami fakt cena nie powala ale jak dla mnie świetny.
dzięki za radę. Na pewno wypróbuję ten i kilka innych, by zobaczyć który zadziała najlepiej.
 
Ostatnio edytowane:

jpanas

Nowy użytkownik
Witam
Posiadam aerograf AZTEK A 4709. Ma om plastikowe korpusy dysz w których znajdują się igły oraz zbiorniczki na farbę. Na You Tub-ie jest filmik na którym pokazano, że do czyszczenia stosuje się aceton. Czy nie rozpuści plastiku?

632046-14892-20-pristine.jpg
 

avecez

Aktywny użytkownik
Stosuję się do zaleceń bardziej doświadczonych kolegów i użytkuję jak na razie tani aerograf. Tak więc bardziej doświadczeni radzą aby stosować do czyszczenia aerografu środków do tego przeznaczonych. Domowe sposoby są dobre o ile są wielokrotnie sprawdzone z danym aerografem. @jpanas , widzę że masz raczej dobry aerograf więc nie radziłbym ci stosować np. acetonu. Przynajmniej ja bym nie stosował. Mam aerograf typu"byle co byle tanio" (dla nauki) i stosuję do czyszczenia środki i narzędzia do tego przeznaczone.
 

daromaro

Ekspert wszech nauk i wiedzy tajemnej
Nie wszystko co jest na YT jest prawda. Zawsze mozesz sprawdzic czy Twoj sprzet jest odporny na aceton. Wystarczy kropla umieszczona gdzies na plaskim fragmencie. Jak po odparowaniu zostanie slad albo przy delikatnym scieraniu zostanie naruszona struktura to juz wiadomo, ze aceton odpada.

Pozostaja jeszcze uszczelki. Najbardziej odporne chemicznie sa z Vitonu.
 

avecez

Aktywny użytkownik
To ja się "pochwalę" co dziś mi wyszło:

IMG_20200110_221313.jpg


Chodzi o malowanie a nie linie, które smarkfon przekłamał.
Jako początkujący potrzebuję rady co mam z tym zrobić?
1, Próbować to zamalować, tzn. położyć jeszcze jedną warstwę ? (chyba nie)
2. Spróbować zmyć tylko dach ?
3. Całą "lodówkę" "umyć" jeszcze raz w całości i malować od początku ( po raz trzeci ;-) , aż się nauczy ;-) ) ?

Wiem że tym bardziej doświadczonym się już to nie zdarza. Co ciekawe wszystkie cztery ściany wyszły w miarę, a dach tak.
Z góry dziękuję za rady.
To jest "lodówka" na Stara jakby co, kolor biały w rzeczywistości.
 

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Wygląda to jakbyś położył za grubą warstwę farby, albo powierzchnia tej budy była nieodtłuszczona dokładnie i farba odeszła w tych miejscach.
pozostaje zmyć dach, odtłuścić, wysuszyć, pomalować najpierw farbą podkładową, a potem dopiero końcowym kolorem i to najlepiej bardzo cieniutką warstwą z aerografu, tak ze 3-4 warstwy. Każda następna warstwa po wyschnięciu poprzedniej.
 

avecez

Aktywny użytkownik
Wygląda to jakbyś położył za grubą warstwę farby, albo powierzchnia tej budy była nieodtłuszczona dokładnie i farba odeszła w tych miejscach.
pozostaje zmyć dach, odtłuścić, wysuszyć, pomalować najpierw farbą podkładową, a potem dopiero końcowym kolorem i to najlepiej bardzo cieniutką warstwą z aerografu, tak ze 3-4 warstwy. Każda następna warstwa po wyschnięciu poprzedniej.
Dziękuję Maćku. Sam dach wystarczy? Wydaje się że za grubo farba, uczę się jeszcze niestety.
A propos tanich aerografów. Zakupiłem ostatnio taniochę aerograf TG180S za 116zł. Tak potrzebowałem na szybko niby. Międzyczasie stare padło zaczęło działać, więc ten nowy sobie leżał. Dzisiaj spróbowałem ten TG180S tylko z wodą destylowaną i okazało się że w ogóle tej wody do dyszy nie podaje tylko ze zbiorniczka pryska ! Nowy aerograf ! Chińskie badziewie. Chyba muszę kupić coś porządnego bo na farby, rozpuszczalniki wydam więcej niż na porządny aerograf, nie mówiąc o straconym czasie. Niemniej muszę na starym padle trochę jeszcze poćwiczyć, choćby na tej chłodni ;-) . Stary od kolegi czekają na uzupełnienie ;-) .
 

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
okazało się że w ogóle tej wody do dyszy nie podaje tylko ze zbiorniczka pryska !
Jak pryska ze zbiorniczka, to znaczy, że dysza jest zapchana, albo iglica nie przesuwa się przy naciśnięciu przycisku. Może jest nie dokręcona.
Jak się zdecydujesz na zakup nowego to mogę Ci polecić niemiecki Harder&Steenbeck model Evolution. Bardzo dobry aerograf i w jeszcze przystępnej cenie. Używam już kilka lat i jestem bardzo zadowolony.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Techniki modelarskie 34
Techniki modelarskie 21
Techniki modelarskie 48
Techniki modelarskie 17
Techniki modelarskie 4

Podobne wątki