• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

AEROGRAF, wybór na lata, czyli co kupić...

Festero

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#22
Jak na moje umiejętności i potrzeby to sprawdza się świetnie. Bynajmniej w moim przekonaniu :p Zgadzam się też w pełni z tym co napisał Adam. Często bywa tak, że nie potrafimny do końca wykorzystać walorów używanego sprzętu i pewnie z aerografem jest tak samo, na początek wystarczy taki w zupełności.
 

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.322 16 0
#23
Debatujecie o aerografie, a zapomnieliście że podstawą sukcesu jest dobór gęstości farby.
Do malowania powierzchni obudów nie jest konieczny specjalistyczny sprzęt, choć nie twierdzę, że nie ułatwia on pracy.
Jeśli źle dobierzecie gęstość farby nawet najlepszy aerograf tego nie ukryje.
 
A

Adam-H0

Gość
#24
DarekW jak nie pocwicza z gestoscia lakieru - iloscia i cisnieniem powietrza - odlegloscia od obiektu lakierowanego - i to co ja zauwazylem temperatura pomiesczenia tez istotna :D
no i oczywiscie farby to nastepny bajer, ktory jest przy aerografie bardzo wazny ;)

to jest mila zabawa - a spieprzyc mozna bardzo duzo - jak sie potrafii to efekty sa rewelacyjne :LOL:

to tak jak z lakierowaniem samochodu - jak sie idzie do kiepskiego lakiernika to zloty sprzet mu nie pomoze ;)
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#25
Ja już trzeci kupuję (pierwszy zepsuł kolega, drugi sam się zepsuł ;)
i nadal żal mi wydać na jakiś superhiper.
Ale fullmetal musi być oczywiście.
 
A

Adam-H0

Gość
#26
ciekma napisał(a):
Ja już trzeci kupuję (pierwszy zepsuł kolega, drugi sam się zepsuł ;)
i nadal żal mi wydać na jakiś superhiper.
Ale fullmetal musi być oczywiście.
podziwiam twej prace i jak masz ochote kupic cos porzadnego to ci moge pomoc :D
jestem oficjalnie handlarzem HANSy w Austrii wiec po kolezensku mozesz liczyc na super optymalna cene ;)

i jak starzy indianie bede mial u ciebie tez drobna przysluge - o co chodzi powiem ci jak sie spotkamy ( tak zeby nie bylo niedomowien - chodzi o budowany przeze mnie modul )
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#27
Dzięki, ale już kupiłem TG180 na allegro, z linka który podał Bipa,
wygląda na ciut lepszy niż te co miałem do tej pory (do czyszczenia nie trzeba wyciągać całej igły co było operacją niebezpieczną dla igły i dyszy).
 
A

Adam-H0

Gość
#28
nic straconego - moze nastepnym razem ;)
mam nadzieje, ze mimo wszystko bede mogl cie pomeczyc w Krakowie 8)
 
Reakcje
0 0 0
#29
Bipa1966 napisał(a):
Odpowiednie zabezpieczenie dysz...iglic...dokladne mycie po kazdym uzyciu...odpowiednia konserwacja. ! I zebys mial i zloty....jak nie bedziesz dbal to diabli go wezma za tydzien :D
Nie jest to do końca zgodne ze stanem faktycznym, bo nieumiejętną konserwacją można więcej szkód narobić niż konserwacji brakiem
 
Reakcje
0 0 0
#31
Bipa1966 napisał(a):
Jakies maslo maslane Waszmosc piszesz :twisted: Zadna ci to nauka ani porada !!
Wystarczy czytać ze zrozumieniem.
Statystycznie uszkodzenia aerografu zdażają się znacznie czesciej podczas nieumiejętnej konserwacji, niewłaściwego czyszczenia czy bezmyślnego demontażu/składania, niż z powodu braku systematycznego czyszczenia i dogłębnych przeglądów.
Receptą na długowiecznośc aerografu nie jest zatem 'wystarczy czyścić'. Z aefografem 'wystarczy' umieć się obchodzić.
 

xendx

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#32
Nie wystarczy po prostu dobrze przedmuchać rozpuszczalnikiem i ewentualnie dyszę umyć pędzelkiem przy schowanej igle?
Pytam bo sam posiadam TG180 tyle że z igłą 0,25mm i czyszcząc w sposób opisany powyżej jak na razie igły nie przykleiłem.
 

Bipa1966

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#33
Kamil Feliks Sztarbala ....wyglada mi to na cytat z Wikipedii...ale juz nie komentuje.
xendix....jesli uzywasz czesto aerografu ..a w szczegolnosci kiedy malujesz emaliami jak najbardziej czyszczenie doglebne jest zalecane. Nie chodzi tylko o dysze i iglice ...jest tam jeszcze szereg otworkow ...kanalikow...i bardzo malych oringow (uszczelek) ktore zaniedbane po pewnym czasie zapchaja sie i zakleja. Wtedy juz nic nie bedziesz w stanie zrobic ! Kazdorazowo po malowaniu powinno sie wyczyscic i przedmuchac aero. zwyklym rozcienczalnikiem jakiego uzywasz do farb....a co jakis okres mozna uzyc np. acetonu. Ten rozcienczalnik jest dosc mocny wiec pomoze Ci usunac nagromadzone i zastygle resztki farb. Malujac akrylami mozesz pokusic sie o kupno plynow czyszczacych ..np. Medea lub Vallejo Airbrusch Cleaner...choc z pewnoscia sa i inne rodzaje i firmy. I tu wlasnie przechodze do meritum sprawy :D
Akryle jak i emalie sa dwoma odrebnymi typami farb i bazuja na zupelnie innej zasadzie uzytkowania. Akrylu nie wyczyscisz rozcienczalnikiem przeznaczonym do emali i na odwrot..emalie sa tluste i w polaczeniu z rozcienczalnikami bazujacymi na wodzie tworza sie zlogi.Jesli czesto zmieniasz typy farb...MUSISZ rozebrac aero. i bardzo ostroznie aby nie spowodowac uszkodzen czy zagubienia malych czesci...przeczyscic wszystki podzespoly. NIGDY nie uzywaj metalowych ,,pomocnikow,,..zawsze pomagaj sobie kawaleczkiem miekkiej szmatki...recznika kuchennego (papierowy)...czyscikiem do uszu.Zadne wiertelka...skrobaki...druciki...w ostatecznosci...cienkie i miekkie patyczki. A przede wszystkim....ostroznosc !!! I to tyle w temacie,,,,mysle :D
 

xendx

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#35
Ja już się pogubiłem.
Akryle, emalie, emalie akrylowe.
Emalie nie są przypadkiem wodnorozcieńczalne a tym samym czyszczenie aerografu łatwiejsze niż po akrylach?
Jakiego rodzaju farbami najlepiej malować modele? :?
 

Bipa1966

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#36
Farby chemoutwardzalne ...to jest hicior :D Nie do zdarcia :D
A tak serio...w zasadzie wszystkie farby dzisiaj sa produktami wodorozcienczalnymi !
Sa jeszcze takze farby olejne...jak np. popularne Humbrolki....zreszta calkiem swietne !! Temat farb jest baaaardzo rozlegly...nie da sie ot tak po krotce opisac wszystkich rodzaji i zalet jakie posiadaja ! Duzo tez zalezy od umiejetnosci i doswiadczenia samego malujacego. Najwazniejszy jest ...finish...jak zawsze :D Tak czy owak malowany element musisz zabezpieczyc lakierem !!!! A najtrwalsze .....sa stare ...poczciwe oleje ! Powloka po wyschnieciu jest duzo twardsza i stabilniejsza niz jakakolwiek inna ! Swojego czasu malowalem moje modele autolakiem ....rewelka.... do dzis 25 letnie modele wygladaja jak nowe !i jak mi sie troszke przykurza...pod wode z nimi ....i nic sie nie dzieje
:D A Wawrick....czy on czasem nie uzywa.....wlasnie farb samochodowych ???? poczytaj jego watek :D
 
Reakcje
0 0 0
#37
Bipa1966 napisał(a):
Tak czy owak malowany element musisz zabezpieczyc lakierem !!!! A najtrwalsze .....sa stare ...poczciwe oleje !
Średnio to zgodne z prawdą, szczególnie że farby olejne dostępne na tynku nawet tak znanych marek jak humbrol dawno już zeszły na psy, a akryle akrylom nierówne..

xendx napisał(a):
Jakiego rodzaju farbami najlepiej malować modele?
Jakie farby są najlepsze
 

Bipa1966

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#38
Z tego co widze sa tu osoby duzo bardziej doswiadczone i kompetentne w sprawie farb i malowania....tak wiec ....odpuszczam :D
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#39
Witam serdecznie,
Ponieważ część linków z początku tematu już nie działa, chciałem odświeżyć trochę temat.
Szykuję się do zakupu aerografu z kompresorem i mój wybór wstępnie padł na omawiany wcześniej zestaw TG180:

KOMPRESOR Z BUTLA + AEROGRAF TG180 W SUPER CENIE (numer 996846231)
http://allegro.pl/item996846231_kompres ... cenie.html

lub ten sam kompresor bez dodatkowej butli:

AEROGRAF TG180 + MINI KOMPRESOR 4BAR NOWY VAT (numer 979134605)
http://allegro.pl/item979134605_aerogra ... y_vat.html

Raczej nie będę wykonywał skomplikowanych zadań (jak na razie) związanych z malowaniem modeli, więc czy jest sensu zakupu kompresora z dodatkową butlą?

Moje doświadczenia praktyczne z malowaniem aerografem wiążą się tylko z pobytem w wojsku, gdzie malowałem w czasie służby pojazdy wojskowe, więc pierwszy kontakt z takim urządzeniem (ciut większym) mam już za sobą :D
 
D

Dariusz

Gość
#40
Moj byly wspolnik Piotr jest dystrybutorem produktow firmy Paasche. Nawet mieszka 200 metrow od fabryki. http://www.hobby-airbrushes.com/
Moze wysylac do Polski za posrednictwem Domy i Polameru. Ktos jest zainteresowany moze sie z nim skontaktowac. Towar ma zawsze nowy i oryginalny prosto z fabryki. Zadnych podrobek.
Nie wiem czy ma w ofercie jeszcze inne firmy. Ja mam dostep do Iwaty i Badgera ale tylko poprzez Walthersa (nie wszystko zawsze jest a i moja marza nie jest zbyt atrakcyjna).
 

Podobne wątki