• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

AEROGRAF, wybór na lata, czyli co kupić...

Reakcje
3 0 0
Albo używać tego co kupie ża nie padnie, żaden ze mnie Picasso a areograf kupiłem z ciekawości, jak złapie bakcyla i ten nie bedzie już spełniał oczekiwań to oddam go synowi
 

Slash

Użytkownik
Reakcje
34 0 0
Albo używać tego co kupie ża nie padnie, żaden ze mnie Picasso a areograf kupiłem z ciekawości, jak złapie bakcyla i ten nie bedzie już spełniał oczekiwań to oddam go synowi
Trochę nie ma co się uczyć na słabym sprzęcie. Ogólnie chińskie aerografy mają dość słabe, miękkie materiały oraz dużo łączeń i gwintów. Im mniej złożona konstrukcja tym jest żywotniejsza, mniej się wyrabia z każdym rozbieraniem. Za nie duże pieniądze można kupić już porządny niemiecki aerograf. HS Ultra ma bardzo prostą zoptymalizowaną konstrukcje, trwałe materiały i maluje bardzo precyzyjnie. Kosztuje poniżej 300PLN obecnie. Maluje świetnie, bardzo cienkie kreski. Do patynowania małych modeli w sam raz.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
651 64 8
No chyba troche pochopnie oceniasz , mozna odsprzedac i kase zainwestowac w lepsy sprzet .
Odsprzedac TG? Mozesz oczywiscie, ale czy odzyskasz to co wydales? Poza tym bedziesz musial troche poprobowac nowy sprzet, nie mowiac o potencjalnych zlych nawykach, ktore niejako beda Ci narzucone przez narzedzie typu TG. Wez tez pod uwage, ze jako nowicjusz nie bedziesz w stanie ocenic, czy ewentualne problemy, spowodowane sa brakiem doswiadczenia, czy zawodnoscia sprzetu. Dobry instrument wyeliminuje jedna niewiadoma, zaoszczedzi Ci rozczarowan i frustracji.
Mozesz nabyc dobry aerograph, bez rozbijania banku, tak by starczyl na wiele lat. Np. IWATA Neo. Nie jest to top-of-the-line IWATA, ale bije na glowe chinskie wyroby, ktore w hurcie sprzedaja po 5 dolarow za sztuke minimum 1000 sztuk. To bylo z reszta w zamysle Japonczykow, by w ten sposob konkurowac z zalewem chinskiego zlomu.
 
Ostatnio edytowane:

Sky

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Cześć wszystkim,

Tydzień temu, po ponad 15 latach przygód z modelarstwem miniaturowym, zakupiłem swój pierwszy w życiu aerograf. Przed zakupem wiele czytałem, przy samym zakupie miałem okazję dużo dowiedzieć się dodatkowych informacji od sprzedawcy (tym samym polecam profesjonalną obsługę w Fine-Art pod Wrocławiem).

Pojawił się jednak problem... po kilku pierwszych użyciach, w sumie po kilku dniach, stwierdziłem że czas na pierwsze kompletne czyszczenie aerografu. Od tamtej pory nie jest ok. Czyściłem go już kilka razy, za każdą nieudaną próbą, ale nic nie pomaga...

Problem: aerograf podczas malowania przestaje podawać farbę, mimo poprawnego (chyba) przepuszczania powietrza (tak jakby po drodze zasychała farba). Kilka szarpnięć spustem pozwala chwilowo naprawić sytuację, ale pojawia się ponownie. Dodatkowo nie zawsze są tak płynne przejścia; pojawiają się plamy/odpryski. No i chyba najbardziej wkurzające, choć nie tak często jak niepodawanie farby; do zbiorniczka trafia powietrze i chlapie farbą wszędzie na około.

Używane farby: Vallejo Model Air. Do rozcieńczania używam produkt tej samej firmy. Do czyszczenia też odpowiednik z Vallejo.

Błagam o pomoc; stoję w miejscu, zamiast uczyć się użytkowania aerografu w wolnych chwilach (których jest jak na lekarstwo).

Aerograf: Harder & Steenbeck Ultra
 

Slash

Użytkownik
Reakcje
34 0 0
Sky,
Rozumiem, że chwile po rozpoczęciu malowania aerograf maluje normalnie i po jakimś czasie przestaje?
Kiedy wciskasz spust w dół powietrze leci, ale kiedy dodatkowo odsuwasz spust farby nie ma?

To by wyglądało jak zapychanie dyszy farbą. Seria Vallejo Air niby jest dedykowana do aerografu, ale najpewniej i tak ma skłonności do zastygania w dyszy. Szarpanie dyszą sprawi najwyżej, że farfocle trochę się cofną, ale potem znowu zatkają dyszę. Pozostaje rozebranie i wyczyszczenie. Z dyszą ostrożnie, łatwo ją uszkodzić podobnie jak i koniec iglicy. Najmniejsze zniekształcenie albo wyszczerbienie ujścia dyszy sprawi, że aerograf nie będzie dobrze malować.

Jeśli aerograf w ogóle nie maluje powodów może być więcej.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
651 64 8
Ni
Cześć wszystkim,

Tydzień temu, po ponad 15 latach przygód z modelarstwem miniaturowym, zakupiłem swój pierwszy w życiu aerograf. Przed zakupem wiele czytałem, przy samym zakupie miałem okazję dużo dowiedzieć się dodatkowych informacji od sprzedawcy (tym samym polecam profesjonalną obsługę w Fine-Art pod Wrocławiem).

Pojawił się jednak problem... po kilku pierwszych użyciach, w sumie po kilku dniach, stwierdziłem że czas na pierwsze kompletne czyszczenie aerografu. Od tamtej pory nie jest ok. Czyściłem go już kilka razy, za każdą nieudaną próbą, ale nic nie pomaga...

Problem: aerograf podczas malowania przestaje podawać farbę, mimo poprawnego (chyba) przepuszczania powietrza (tak jakby po drodze zasychała farba). Kilka szarpnięć spustem pozwala chwilowo naprawić sytuację, ale pojawia się ponownie. Dodatkowo nie zawsze są tak płynne przejścia; pojawiają się plamy/odpryski. No i chyba najbardziej wkurzające, choć nie tak często jak niepodawanie farby; do zbiorniczka trafia powietrze i chlapie farbą wszędzie na około.

Używane farby: Vallejo Model Air. Do rozcieńczania używam produkt tej samej firmy. Do czyszczenia też odpowiednik z Vallejo.

Błagam o pomoc; stoję w miejscu, zamiast uczyć się użytkowania aerografu w wolnych chwilach (których jest jak na lekarstwo).

Aerograf: Harder & Steenbeck Ultra
Nie pozostaje nic innego jak rozebrać aerograf, według instrukcji. H&S ma w ofercie zestaw do czyszczenia. Dla bezpieczeństwa igłę można wkładać od przodu, tak by nie narażać czubka. Jeśli ostrze igły się odkształci, należy ja wymienić.
Farby Vallejo Air wymagaja dobrego wymieszania. Nie ułatwia tego niewielka przestrzeń w buteleczce. Na dodatek nie widzisz farby dokad nie wypłynie, a to może być za późno by ja rozcieńczyć. W końcu farba to pigment zawieszony w rozpuszczalniku. Farby akrylowe na bazie alkoholu maja tendencje to szybkiego odparowania. Ja używam akryli Tamiya, przygotowujac za każdym razem roztwór posługujac się pipeta. Vallejo z uwagi na duży wybór do pojazdów wojskowych, chyba że mogę uzyskać to samo Tamiya. Oczywiście takich problemów nie ma z emaliami, ale nie każdy chce z uwagi na toksyczność emali.
Na necie możesz znaleźć sporo materiału szkoleniowego, porad oraz testowania Ultra, a także barwników. Ostatecznie napisz maila do H&S proszac o poradę. Na pewno odpisza. Moje aerografy to H&S Evolution, Iwata Neo, poprzednia Badger 200.
 
Reakcje
54 0 0
Cześć wszystkim,

Tydzień temu, po ponad 15 latach przygód z modelarstwem miniaturowym, zakupiłem swój pierwszy w życiu aerograf. Przed zakupem wiele czytałem, przy samym zakupie miałem okazję dużo dowiedzieć się dodatkowych informacji od sprzedawcy (tym samym polecam profesjonalną obsługę w Fine-Art pod Wrocławiem).

Pojawił się jednak problem... po kilku pierwszych użyciach, w sumie po kilku dniach, stwierdziłem że czas na pierwsze kompletne czyszczenie aerografu. Od tamtej pory nie jest ok. Czyściłem go już kilka razy, za każdą nieudaną próbą, ale nic nie pomaga...

Problem: aerograf podczas malowania przestaje podawać farbę, mimo poprawnego (chyba) przepuszczania powietrza (tak jakby po drodze zasychała farba). Kilka szarpnięć spustem pozwala chwilowo naprawić sytuację, ale pojawia się ponownie. Dodatkowo nie zawsze są tak płynne przejścia; pojawiają się plamy/odpryski. No i chyba najbardziej wkurzające, choć nie tak często jak niepodawanie farby; do zbiorniczka trafia powietrze i chlapie farbą wszędzie na około.

Używane farby: Vallejo Model Air. Do rozcieńczania używam produkt tej samej firmy. Do czyszczenia też odpowiednik z Vallejo.

Błagam o pomoc; stoję w miejscu, zamiast uczyć się użytkowania aerografu w wolnych chwilach (których jest jak na lekarstwo).

Aerograf: Harder & Steenbeck Ultra
według mnie, to głównym problemem jest dysza. Ten sam problem też miałem, wystarczyło przeczyścić dyszę specjalną do tego igłą (H&S 117400) i przedtem pomoczyć ją trochę w Vallejo airbrush cleaner.
Pozdrawiam, Bartosz
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.568 386 20
Błagam o pomoc; stoję w miejscu, zamiast uczyć się użytkowania aerografu w wolnych chwilach (których jest jak na lekarstwo).
Farby akrylowe często bardzo szybko zasychają zatykając dyszę aerografu. Bardzo ważne jest aby używać tzw. retardera do farb akrylowych, czyli po prostu opóźniacza. Powoduje on dłuższe schnięcie farby i pozwala na dłuższe malowanie bez zatykania dyszy. Są dedykowane do danych farb retardery. Do Vallejo jest np taki-Klik
Można także stosować z powodzeniem inne. Ja ostatnio stosuję taki z firmy Hataka-Klik i jestem zadowolony.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Do opakowania z farbą Vallejo należy wrzucić kulkę od łożyska. Zakraplacz na górze buteleczki jest łatwo ściągnąć bo jest na wcisk. Z drugiej strony to nigdy nie rozcieńczam serii air
ani wodą ani opóźniaczem i nie mam takich problemów. Stawiam na problem z dyszą i możliwie z ciśnieniem. Jeszcze inna przyczyna stare farby, a to się w sklepach często zdarza.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
651 64 8
Farby akrylowe często bardzo szybko zasychają zatykając dyszę aerografu. Bardzo ważne jest aby używać tzw. retardera do farb akrylowych, czyli po prostu opóźniacza. Powoduje on dłuższe schnięcie farby i pozwala na dłuższe malowanie bez zatykania dyszy. Są dedykowane do danych farb retardery. Do Vallejo jest np taki-Klik
Można także stosować z powodzeniem inne. Ja ostatnio stosuję taki z firmy Hataka-Klik i jestem zadowolony.
Czyli zwyczajnie, przygotownaie farb samemu w odpowiednich proporcjach. "Opóźniacz", po naszemu rozcieńczalnik, "thinner" jak kto woli. Vallejo Air należy dobrze rozmieszać, ewentaulnie rozcieńczyć. Zawsze pod koniec buteleczki farba będzie miała więcej pigmentu.
Nie spotkałem się jeszcze ze "stara" farba akrylowa. Mam kilka butelek Tamiya od 15 lat, po wymieszaniu przy kolejnym użyciu zachowuja się normalnie. Chyba, że coś ze szczelnościa pojemnika. Owszem, kolor pigmentu może ulec rozjaśnieniu lub zszarzeniu w wyniku promieniowania ultra-fioletowego, gdy wyeksponowany jest na światło słoneczne.
W takim razie - wyczyścić aerograf kompletnie! Zawsze dobrze rozmieszać farby! Zadbać o konsystencję! Dokładnie "przedmuchać" po malowaniu, jako minimu, najlepiej dokładnie wyczyścić! Ja tego doładnie przestrzegam i problemów żadnych nie mam.
[DOUBLEPOST=1499610985,1499610275][/DOUBLEPOST]
Do opakowania z farbą Vallejo należy wrzucić kulkę od łożyska. Zakraplacz na górze buteleczki jest łatwo ściągnąć bo jest na wcisk. Z drugiej strony to nigdy nie rozcieńczam serii air
ani wodą ani opóźniaczem i nie mam takich problemów. Stawiam na problem z dyszą i możliwie z ciśnieniem. Jeszcze inna przyczyna stare farby, a to się w sklepach często zdarza.
Ciśnienie raczej nie, bo koledze farba się "gotuje" w wyniku braku przepustowości dyszki. Może to być także kombinacja wahajacego się ciśnienia oraz częściowej niedrożności dyszki. Czyli przy maksymalnym ciśnieniu farba się "przepchnie" przez dyszkę, przy spadku kieruje się do zbiornika, który w Ultra jest na górze.
Wracamy do dwóch podstawowych zasad, czysty aerograf, dobrze przygotowane farby!
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Nie myl pojęć bo opóźniacz nie musi być rozcieńczalnikiem i na odwrót. Opóźniacz to "retarder" a rozcieńczalnik to "thinner" i to nie jest to samo. Trochę nie fortunnie na produkcie Mr Color Leveling Thinner jest to słowo, a ta naprawdę jest to produkt który łączy opóźniacz z rozcieńczalnikiem. Np. Wamod jest rozcieńczalnikiem czyli "thinnerem" ale nie opóźniaczem.
Nie syszałeś o starej farbie...zostaw na zimę Tamiyę w pomieszczeniu gdzie jest temp. 0 do 5 plus...kupując internecie czy nawet w sklepie stacjonarnym nie wiesz jak farby są przechowywane.
 
J

Jurek ST44

Gość
Żywotność aerografu zależy w głównej mierze od tego kto go używa. Posiadam TG 180 5 lat i jest jak nowy, po użyciu myje ciepłą wodą z mydlem i nie ma bata, zeby iglica mu sie " posklejała" . Farby akrylowe rożcienczam też wodą. Trzeba uważać na iglice i dysze, żeby nie rozepchać, bo do wyrzucenia będzie. Cała filozofia. Pozdrawiam.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
651 64 8
Nie myl pojęć bo opóźniacz nie musi być rozcieńczalnikiem i na odwrót. Opóźniacz to "retarder" a rozcieńczalnik to "thinner" i to nie jest to samo. Trochę nie fortunnie na produkcie Mr Color Leveling Thinner jest to słowo, a ta naprawdę jest to produkt który łączy opóźniacz z rozcieńczalnikiem. Np. Wamod jest rozcieńczalnikiem czyli "thinnerem" ale nie opóźniaczem.
Nie syszałeś o starej farbie...zostaw na zimę Tamiyę w pomieszczeniu gdzie jest temp. 0 do 5 plus...kupując internecie czy nawet w sklepie stacjonarnym nie wiesz jak farby są przechowywane.
Nie mylę pojęć. Kolega @Mafo podał link do Vallejo "thinner".
[DOUBLEPOST=1499627833,1499626791][/DOUBLEPOST]
Nie myl pojęć bo opóźniacz nie musi być rozcieńczalnikiem i na odwrót. Opóźniacz to "retarder" a rozcieńczalnik to "thinner" i to nie jest to samo. Trochę nie fortunnie na produkcie Mr Color Leveling Thinner jest to słowo, a ta naprawdę jest to produkt który łączy opóźniacz z rozcieńczalnikiem. Np. Wamod jest rozcieńczalnikiem czyli "thinnerem" ale nie opóźniaczem.
Nie syszałeś o starej farbie...zostaw na zimę Tamiyę w pomieszczeniu gdzie jest temp. 0 do 5 plus...kupując internecie czy nawet w sklepie stacjonarnym nie wiesz jak farby są przechowywane.
MR.COLOR LEVELING THINNER
Mr. LEVELING THINNER is excellent for spray (airbrush) applicators.
Mixing Mr. LEVELING THINNER into Mr. COLOR at a ratio of 1:1 or 1:2 improves coat leveling and increases shine. When drying is slow because of insufficient air current during winter months, it is best to mix Mr. COLOR THINNER into Mr. LEVELING THINNER.
The mixture will be dry to the touch after a period of about 10 minutes.
Według tego opisu, pomaga zachwać kolor, by nie "uciekał" przy wolnym wysychaniu.
Skolei malowanie aerografem z założenia polega na wysychaniu farby w momencie zetknięcia się z powierzchnia malowana. Chyba, że ktoś chce uzyskać "mokry" efekt
Nie wiem, jaki sprzedajacy farby, trzymał by je w temperaturze niezgodnej z zalecaniami producenta. Taka zmrożona farba nie nadaje się do użytku i to odrazu widać.
[DOUBLEPOST=1499628219][/DOUBLEPOST]
Nie myl pojęć bo opóźniacz nie musi być rozcieńczalnikiem i na odwrót. Opóźniacz to "retarder" a rozcieńczalnik to "thinner" i to nie jest to samo. Trochę nie fortunnie na produkcie Mr Color Leveling Thinner jest to słowo, a ta naprawdę jest to produkt który łączy opóźniacz z rozcieńczalnikiem. Np. Wamod jest rozcieńczalnikiem czyli "thinnerem" ale nie opóźniaczem.
Nie syszałeś o starej farbie...zostaw na zimę Tamiyę w pomieszczeniu gdzie jest temp. 0 do 5 plus...kupując internecie czy nawet w sklepie stacjonarnym nie wiesz jak farby są przechowywane.
Czyli Leveling thinner poprawia właściwości kryjace farby oraz jej połysk ( czego przy farbach matowych raczej nie chcemy ). Z przeznaczeniem dla specyficznych warunków środowiska.
 

zuk

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
159 8 1
@Sky oglądnij sobie poradniki od Genesis Models - tam jest dość przystępnie objaśnione jak się obchodzić z aerografem
 

modrzew

Znany użytkownik
Reakcje
1.348 1 0
Sprężarka ładuje mi butlę do 4 atm.Chcąc uzyskać ciśnienie 1,5 atm muszę poluzować zawór reduktora co powoduje upust płynącego powietrza i utrzymanie potrzebnego niskiego ciśnienia. Jednak wtedy agregat pracuje cały czas mocno się nagrzewając. Czy jest jakiś sposób żeby uzyskać potrzebne ciśnienie z butli naładowanej do pełna bez potrzeby ciągłej pracy sprężarki. Tak żeby sprężarka ładowała się i wyłączała a nie było strat powietrza przez reduktor. Może potrzeba coś jeszcze zainstalować? Co do wątku z malowaniem to dobry jest rozpuszczalnik Lifecolor. Zawiera już opóźniacz i jest bezwonny. 250 ml za 22 zł.A do mycia myjka ultradźwiękowa. Nie potrzeba narzędzi czyszczących i nie ma ryzyka uszkodzenia.
 
Reakcje
54 0 0
Sprężarka ładuje mi butlę do 4 atm.Chcąc uzyskać ciśnienie 1,5 atm muszę poluzować zawór reduktora co powoduje upust płynącego powietrza i utrzymanie potrzebnego niskiego ciśnienia. Jednak wtedy agregat pracuje cały czas mocno się nagrzewając. Czy jest jakiś sposób żeby uzyskać potrzebne ciśnienie z butli naładowanej do pełna bez potrzeby ciągłej pracy sprężarki. Tak żeby sprężarka ładowała się i wyłączała a nie było strat powietrza przez reduktor. Może potrzeba coś jeszcze zainstalować?
powinno być tam takie coś ;https://www.aerograf-fengda.pl/pl/p/Czesci-zamienne-do-kompresoru-Zawor-cisnienia-2-3-bary/3705 co przy pewnym osiągniętym ciśnieniu odłącza dopływ prądu do sprężarki, a po opadnięciu ciśnienia do pewnej wielkości znowu wtedy ją włączy.
 

modrzew

Znany użytkownik
Reakcje
1.348 1 0
Taką.Muszę luzować ten zawór. A chciałbym żeby sprężarka ładowała butlę jak należy a w wężu do aero mieć 1,5 bara.Tak więc jakiś reduktor jest potrzebny. Preostat jak na foto to raczej ma bo odcina ładowanie przy max cisnieniu.
 

Załączniki

1

12g

Gość
To czarne pokrętło jest właśnie od reduktora.
Co do chłodzenia, to proponuje zamontować jakiś wentylator, na przykład od komputera.
 

Podobne wątki