• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Adam Modellbau

A

Adam-H0

Gość
#1
cd z tego wątku: http://ds5.agh.edu.pl/~qziou/viewtopic. ... 2267#42267

jestem producentem i wiem ze dyskutujecie zadko filozoficznie - bo caly czas probujecie zabrac forse, a nie ona jest problemem, kto to zrobi :sad:
dwa lata jezdzilem do chin zeby wreszcie dogadac sie z producentem ktory solidnie wezmie sie do pracy - a to nie takie proste

wlasnie zostalo skonczone opracowanie przez KK wagonu z Ostrowia ktory obecnie bedzie przeze mnie robiony Sgnss PKP

zobaczymy jak sie na rynku przyjmie, nasze pierwsze wagony w austrii sprzedaja sie niezle, jest sporo krytyki - normalne ale jak na firme ktora istnieje od roku to uwazam ze jade w dobrym kierunku
 

Załączniki

DRACULA_

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#2
A. Karczewski napisał(a):
jestem producentem(...)
zobaczymy jak sie na rynku przyjmie, nasze pierwsze wagony w austrii sprzedaja sie niezle, jest sporo krytyki - normalne ale jak na firme ktora istnieje od roku to uwazam ze jade w dobrym kierunku
Panie Karczewski ja nie kwestionuję tego co Pan pisze.
Owszem , jesteśmy od kilku godzin na etapie wyburzania "psychologicznej zapory cenowej" jaką propagandowo postawili przed nami "zachodni cyniki".
Ale jakby Pan zapodał link do Pana firmy i modeli które Pan już sprzedaje w Austrii...bo to bardzo obiecujące co Pan o sobie napisał.
Bo tak to jakbyśmy rozmawiali z duchem...prosze nie odebrać tego jako złośliwość z mojej strony.
 
OP
OP
A

Adam-H0

Gość
#4
wiem o czym pisze bo 40 lat zbierania H0 zostawilo slady i zaczalem wlasna produkcje bo mialem dosyc wysluchiwania na targach co bedzie i co chcemy zrobic :cry:
wiem czego odemnie koledzy fanatycy oczekuja, bo sam do nich naleze i to jest zdaje mi sie moj najwiekszy atut w tej branzy, nie jestem nastawiony na wielkie zyski tylko chcialbym wreszcie moc robic sklady, ktore maja wagony naprawde rozne nie tylko kolorem, ale tez wygladem :LOL:

nie do wszystki jeszcze dotarlo ale moj Sgns, jest juz dostepny w dwoch wersjach konstrukcyjnych, trzecia jest wlasnie w drodze, a nastepne juz budujemy, wiec prosze nie sugerowac sie kolorami jak to brutalnie robi wiekszosc firm na rynku :???:
 

Szymon

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#5
w jakies teorie spiskowe draculi to ja wogle nie wierze

1. jaki cel maja "zachodni producenci" zeby trzymac w tajemnicy informacje o cenach tych form? jaka konkurencja? przeciez sami maja w d. polski rynek i modele pkp i ich nie robia

2. o ceny takich form to mozna sie dowiedziec u ich producentow a nie u producentow modeli

problem to jest raczej taki ze polscy modelarze nie maja po prostu kapitalu na rozpoczecie dzialanosci produkcyjnej - trzeba spojrzec prawdzie w oczy, zeby otworzyc wulkanizacje w warszawie wiem ze trzeba bylo 500tys i facet tyle wylozyl, a w swiecei modelarzy polskich 500tys to pewnie suma z kosmosu. trzeba by zainteresowac jakiegos przedsiebiorce albo poczekac az przedsiebiorca zainteresuje sie modelarstwem. niestety tacy ktorych ja znam maja zupelnie inne zainteresowania. zbieranie sie w grupy i zbieranie pieniedzy to wiem z doswiadczenia ze nie wypali, tu musi byc ktos jeden kto ma doswiadczenie w biznesie moze sobie pozwolic na wtopienie pol banki, sam zainwestuje i sam dopilnuje biznesu - a na modelarstwie nie musi sie wcale bardzo znac - od tego moze sobie wziac ludzi

poniewaz jest male prawdopodobienstwo ze taki przedsiebiorca trafi w szeregi modelarzy to pewnie przyjdzie czekac jeszcze 10 albo wiecej lat az moze ktores polskie sklepy modelarskie dorobia sie tyle kapitalu ze ktos z nich zainwestuje
 

Szymon

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#7
A. Karczewski napisał(a):
modlcie sie a moze zostaniecie wysluchani :LOL:
a jak sobie radza z tymi formami taki firmy jak ten jagendorf czy jak mu tam od 1822? przeciez to jest mala firma - tak samo ty i twoja firma te wagony to sa z form jakis czy tak jak naszych rodzimych "producentow" rekodziela?

s
 
OP
OP
A

Adam-H0

Gość
#8
jägerndorfer to handlarz z ukladami hornby (lima and Co) nie musi zbyt sie martwic daje zlecenie zaliczke i czesc....

ja myslalem ze sie wystarczajaco przedstawilem - jestem producentem jeszcze malym ale mam nadzieje ze sie to dalej bedzie rozkrecalo :LOL:

cel naszej firmy tez juz pisalem, a reszte zobaczycie :LOL:

nasze wagony sa z wlasnych form i sa naszym wlasnym opracowaniem
 
OP
OP
A

Adam-H0

Gość
#11
jak wszystko sie dobrze ulozy to powinienem dac rade zobaczymy - mam jeszcze jedna niespodzianke ale Mikolaj to Mikolaj trzeba czekac :LOL:
 

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.309 16 0
#12
Włączę się też do dyskusji, funkcjonuję w przemyśle przerobu tworzyw sztucznych, wiem ile mogą kosztować formy do wyrobu chociażby budy lokomotywy i innych jej części.
W Chinach prostą formę do produkcji kubka można kupić za 15 000zł. Znam formy kosztujące nawet 500 000zł wielokomponentowe a nie jest do maksymalna cena za formę.
Każdy z Was wie jak wyglądają lokomotywy, parowozy i inne ich elementy.
Jest tam wiele kątów ujemnych, które bardzo utrudniają przetwórstwo masowe, co jest jednoznaczne z komplikowaniem konstrukcji formy i zwiększają bardzo jej koszt.
Musicie pamiętać o jednej ważnej rzeczy skończyły się czasy dobroczynności i usług charytatywnych. Żadna firma nie podejmie się produkcji jeżeli jej koszty nie mają widoków na zwrot.
Reasumując chylę czoła przed Panem Kraczewskim za podjęcie produkcji i miejmy nadzieję, że będzie się ona dobrze sprzedawała, wtedy może będzie go stać na produkcję następnego modelu, który po odpowiednim przemalowaniu będzie pasował do europejskich i polskich dróg żelaznych
 
OP
OP
A

Adam-H0

Gość
#13
dziekuje i mam nadzieje ze milosnicy modeli kolejowych beda mysleli podobnie.
w przygotowaniu do produkcji seryjnej mam rowniez weglarke, ale czy bedzie pasowala
na torowisko PKP jeszcze nie wiem. model zaprojektowany zostal do naszego cyklu transport drewna, gdzie DB przebudowalo 200 wagonow, a i FS uzywa tego rodzaju sprzetu.

zdjecia w przyszlym tygodniu :LOL:
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.210 8 0
#14
Reasumując chylę czoła przed Panem Kraczewskim za podjęcie produkcji
na produkcję następnego modelu, który po odpowiednim przemalowaniu będzie pasował do europejskich i polskich dróg żelaznych
Pan Adam Karczewski, którego miałem przyjemność osobiście poznać, jest POLAKIEM. Z zamiarów (które przedstawił) wynika, że nie będzie żadnych przemalowywanek istniejących modeli. To będą modele wykonane od podstaw, repliki typowo polskich konstrukcji. I jeśli swe zamierzenia uda Mu się zrealizować - to wreszcie doczekamy się pierwszego, wielkoseryjnego POLSKIEGO PRODUCENTA.

A my, potencjalni nabywcy, powinniśmy "trzymać kciuki", aby wspomniany Pan Adam nie stracił "płynności finansowej" :D bo na następną taką okazję, przyjdzie nam jakiś czas poczekać.
Pozdrawiam.
 

xdamian

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#16
Platforma będzie jedna, czy wzorem innych zarządów od razu 2 ??
Mam pytanie, jeśli to nie tajemnica, ile sztuk liczy seria produkowanego przez Pana wagonu??
 
OP
OP
A

Adam-H0

Gość
#17
pierwsza platforma jest robiona jako produkt dla EKK
bedzie jedna + kontenery z nadrukiem EKK
mamy przygotowany rowniez zestaw 2 platformy na wiosne :LOL:

i ilosc nie jest tajemnica robie serie od 500 do 1000, a forma jest obliczona na 100.000 sztuk
 
OP
OP
A

Adam-H0

Gość
#18
ta informacja dla wszystkich
moje produkty nie maja sprzegow - z dwoch powodow

1. standart jest na zachodzie na wymarciu i sie nie oplaca produkcja
2. krotkie sprzegi sa patentowane i nie da sie po prostu kopiowac
- jest pomysl na wlasne ale to naszybciej koniec przyszlego roku

wiec kazdy kolekcjoner zaklada te ktore uzywa :LOL:
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#20
xdamian napisał(a):
To co robimy ściepę ?
Pomysł może i nie głupi, ale co z tego jeśli nawet uzbieramy wielką sumę, skoro ktoś musi się tym zająć. Kasa to połowa sukcesu. Ktoś musiałby udostępnić plany, ktoś musiałby trochę polatać po świecie, by się podogadywać z jakimś chińskim producentem. Jest ktoś chętny i ktoś kto ma o tym pojęcie? Później jeszcze trzeba doglądać interesu i zająć się odbiorem i dystrybucją. I widać, to nie tylko moje zdanie:

Szymon napisał(a):
zbieranie sie w grupy i zbieranie pieniedzy to wiem z doswiadczenia ze nie wypali, tu musi byc ktos jeden kto ma doswiadczenie w biznesie

A. Karczewski, czy mam rozumieć, że Twój model Sgnss PKP to dokładna kopia/replika wagonu eksploatowanego u nas, a nie żadna przemalowanka? Bo jeśli tak, to czeka nas ukazanie się naprawdę niezwykle wartościowego modelu w V epoce.

Nie chcę Cię łapać za słówka, jednak piszesz, że "chcialbym wreszcie moc robic sklady, ktore maja wagony naprawde rozne". Czy to oznacza że nastawiasz swoją produkcję tylko na modele wagonów? Pojazdów z napędem, czyli na przykład lokomotyw, nie masz zamiaru w przyszłości wypuszczać?

A. Karczewski napisał(a):
modlcie sie a moze zostaniecie wysluchani
A. Karczewski napisał(a):
mam jeszcze jedna niespodzianke
Mam nadzieję że to niespodzianka w postaci jakiegoś jeżdżącego modelu PKP.

Młodzikowski napisał(a):
Pan Adam Karczewski, [...], jest POLAKIEM
A skoro tak, to chyba orientujesz się Adamie jaki mamy wybór modeli w malowaniu polskich przewoźników, oraz na co najbardziej w naszym kraju "kolejoluby" czekają. Nie ma obrazka Polskiej kolei bez chociażby EU07, ET22 czy EN57. To serie tak liczne, eksploatowane niemal wszędzie w kraju i od wielu lat. Nawet najlepszy model typowo polskiego wagonu, czy to pasażerskiego czy towarowego, będzie wyglądał nijak bez prowadzącej go typowo polskiej lokomotywy. A zespoły trakcyjne? To już w zasadzie tylko marzenie ściętej głowy. Bo jest ogromnie mała szansa na powstanie modelu zespołu trakcyjnego PKP.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 54
Tabor 161
Tabor 72
A
Tabor 57
A
Tabor 241

Podobne wątki