• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ACME - modele wagonów pasażerskich

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.592 25 2
Okna w oryginalnym 144A były w ramie AL, górna część pozioma wąska zamykana na zamki od środka gdy działała klimatyzacja. 136 A miało okna jak w Y-kach 140/141A z suwaną górną częścią w dół (pół okna zsuwało się do dołu). Po modernizacjach nie wiem, może wsadzono wklejane (może).
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.454 12 0
Troszkę zdjęć najnowszego wypustu ACME 55248.
Do zestawu sugeruję zakup Super Glue
jak to w ACME.
Wagony piękne, tylko klasycznie odpadają podzespoły podwozia oraz jest zakurzone wnętrze. Poza tym koła trzeba poprawiać, aby powchodziły na swoje miejsce, w gniazda. W moim zestawie prawie wszystkie były do poprawy. Poręcze w Węgierskich wagonach powykrzywiane - trzeba rozbierać modele i poprawiać.
Zrobiłem też kilka zdjęć z porównaniem malatury niebieskiej kuszetki z modelem Tillig 74797 oraz zielony ACME 52721.
Wagon 1: 61 55 71-91 104-4 WLABmz | rev. 16.04.03 (???)
Wagon 2: 61 55 21-91 111-0 Bmz | rev. 25.08.11
Wagon 3: 61 51 50-70 008-1 Bc10mnouz | rev. 27.02.13 | 134Ab
Wagon 4: 61 51 21-70 164-8 B11mnouz | rev. 26-07-12 | 144A

ACME 55248 01.jpg ACME 55248 02.jpg ACME 55248 03.jpg ACME 55248 04.jpg ACME 55248 05.jpg ACME 55248 06.jpg ACME 55248 07.jpg ACME 55248 08.jpg ACME 55248 09.jpg ACME 55248 10.jpg ACME 55248 11.jpg ACME 55248 12.jpg ACME 55248 13.jpg ACME 55248 14.jpg ACME 55248 15.jpg ACME 55248 16.jpg
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.592 25 2
Fotki fajne, a jednak 144A nie ma owiewek jak ktoś wcześniej pisał, tylko ma je 134Ab, które otrzymał w trakcie jakiejś modernizacji. A co do porównania wysokości zderzaków, to wyraźnie widać że Tillig stoi za wysoko. Podobnie jest z wagonami 2 klasy, trzeba spiłować ograniczniki na podwoziu nad wózkiem.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
Wagony 134A były modernizowane bodaj w 2007 i jakieś niedobitki chyba w 2011 a 144a jak już pisałem w 2017.
10 sztuk zmodernizowano w 2007 roku. Nie zmodernizowano wówczas wagonów o numerach 000 i 004 i z tego co wiem do tej pory tego nie zrobiono. Oczywiście od lat stoją w krzakach. Chociaż możliwe, że te dwa poddano przebudowie, ale już nie zrobiono tego w taki sposób jak wcześniejsze, ale inaczej (wklejane, przyciemniane okna).
 

JSz

Użytkownik
Reakcje
132 0 0
Fotki fajne, a jednak 144A nie ma owiewek jak ktoś wcześniej pisał, tylko ma je 134Ab, które otrzymał w trakcie jakiejś modernizacji. A co do porównania wysokości zderzaków, to wyraźnie widać że Tillig stoi za wysoko. Podobnie jest z wagonami 2 klasy, trzeba spiłować ograniczniki na podwoziu nad wózkiem.
Witam chciałbym zabrać głos w kwestii różnicy wysokości zderzaków, otóż nie można porównywać prawidłowości tychże gdy zestawy kołowe stoją obrzeżami na płycie, blacie czy innej tam równej powierzchni , jak ma to miejsce na zdjęciu. Proszę zauważyć różnicę wysokości obrzeży w zestawach kołowych obydwu modeli- Tillig ma wyższe obrzeża a ACME niższe.
Poprosił bym autora zdjęcia aby ustawił obydwa wagony na równym i prostym, najlepiej jednolitym odcinku toru, następnie aby sprawdził czy powierzchnie toczne zestawów kołowych przylegają do główek szyn jak należy (czyli stoją na testowym odcinku toru prawidłowo) , następnie podtoczył obydwa wagony do siebie tak żeby musnęły się tarczami zderzaków i tak zostawił, wykonał fotkę i opublikował na zacnym, pozostawiając ocenie i analizie użytkowników.
Trochę się wymądrzyłem i rozpisałem ale jak już coś robić-w tym przypadku testować i oceniać ,to oczywiście byle jak i tak na 30%. Wiem słaby żart- oczywiście że testu i oceny należy dokonać porządnie.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.454 12 0
Poprosił bym autora zdjęcia aby ustawił obydwa wagony na równym i prostym, najlepiej jednolitym odcinku toru, następnie aby sprawdził czy powierzchnie toczne zestawów kołowych przylegają do główek szyn jak należy (czyli stoją na testowym odcinku toru prawidłowo) , następnie podtoczył obydwa wagony do siebie tak żeby musnęły się tarczami zderzaków i tak zostawił, wykonał fotkę i opublikował na zacnym, pozostawiając ocenie i analizie użytkowników.
Dla mnie osobiście wysokość zderzaków nie ma większego znaczenia, bo każdy producent ma je minimalnie na innej wysokości.
Odnośnie Tilliga, podwozie tego modelu jest lekko w kształcie banana, do tego zderzaki są krzywo poprzyklejane (fabrycznie), więc ten model nie jest idealnym odzwierciedleniem. Ale wykonałem jeszcze zdjęcie Robo i Roco.

Robo & ACME
Robo ACME.jpg

Roco & ACME
Roco ACME.jpg

Tillig & ACME
Tillig ACME.jpg

Roco & Tillig
Roco Tillig.jpg
 

Podobne wątki