Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
wielkie dzięki ale już niestety zamówiłem w fischer modell niejako przy okazji bo zamwiałem programator esu. Ponieważ wszytskie dekodery mam tej firmy. Nawet biorac pod uwagę defekty listw (póki co nie zauważyłem ale mam tylko 4) to jeszczew wszytskie loki, dekodery semaforów, odcinków hamujacych to esu. Wyjątkiem Gagarin z ZIMO ale zostanie też wymieniony. DIGI ma chyba ludziki w zestawach co jest motywując Kupię jedna ich listwe na próbe bo lubie eksperymentować
Trafiłem na ten sklep przypadkowo. Mają ciekawe płytki na konkretne modele. Oświetlenie podzielone na sekcje, korytarz, toaleta, tylne światła. Przypomina mi to zestawy Matrix-Soft. W opisie podane są nawet numery katalogowe producentów modeli. W każdym razie jest LS (WLABmee, WLABmz, i ACME Y/B 70). Zamówiłem 4 zestawy, zobaczę jak to wypadnie.
To jest link: https://digitrains.eu
Trafiłem na ten sklep przypadkowo. Mają ciekawe płytki na konkretne modele. Oświetlenie podzielone na sekcje, korytarz, toaleta, tylne światła. Przypomina mi to zestawy Matrix-Soft. W opisie podane są nawet numery katalogowe producentów modeli. W każdym razie jest LS (WLABmee, WLABmz, i ACME Y/B 70). Zamówiłem 4 zestawy, zobaczę jak to wypadnie.
To jest link: https://digitrains.eu
naprawdę ciekawe bo uwzględnia oświetlenie korytarzy, pomieszczeń dodatkowych etc
No i zamówiłem dekoder oświetlenia makiety sterowany DCC ale z zasilaniem zasilaczem. Coś co ESU wypuszcza bez sukcesu od 2 lat. DO tego połowa ceny (planowanej) ESU
naprawdę ciekawe bo uwzględnia oświetlenie korytarzy, pomieszczeń dodatkowych etc
No i zamówiłem dekoder oświetlenia makiety sterowany DCC ale z zasilaniem zasilaczem. Coś co ESU wypuszcza bez sukcesu od 2 lat. DO tego połowa ceny (planowanej) ESU
Jest jeszcze jedna bardzo ważna rzecz o tym sklepie. Otóż najpierw chciałem założyć konto bezpośrednio u nich, ale okazało się, że nie wysyłają poza UE. Wysłałem im email z pytaniem, czy można by zaaranżować ekstra wysyłkę. Podali mi adres tego sklepu https://Model-Shop.sk. W tym sklepie większy asortyment, ale oświetlenie to samo. Widać, że dbają o klienta.
Jest jeszcze jedna bardzo ważna rzecz o tym sklepie. Otóż najpierw chciałem założyć konto bezpośrednio u nich, ale okazało się, że nie wysyłają poza UE. Wysłałem im email z pytaniem, czy można by zaaranżować ekstra wysyłkę. Podali mi adres tego sklepu https://Model-Shop.sk. W tym sklepie większy asortyment, ale oświetlenie to samo.
Zestaw wagonów PKP firmy A.C.M.E. 55135 poszedł wczoraj na wiadomym portalu aukcyjnym za 1352 zł (kuszetka i dwie dwójki typu Görlitz90) - czy ACME widzi, gdzie są pieniądze do wzięcia? Jest ktoś w Polsce,kto może im to przekazać?
Zestaw wagonów PKP firmy A.C.M.E. 55135 poszedł wczoraj na wiadomym portalu aukcyjnym za 1352 zł (kuszetka i dwie dwójki typu Görlitz90) - czy ACME widzi, gdzie są pieniądze do wzięcia? Jest ktoś w Polsce,kto może im to przekazać?
A ktoś coś wie nt. zapowiadanych setów? Było mówione o listopadzie... W sumie z uwagi na swój budżet nie obraził bym się na przesunięcie na przyszły rok, bo Sobieski kusi
Widzi, nie widzi... jakie to ma dla nich znaczenie? Jest więcej innych zdecydowanie bardziej dochodowych rynków, na których obsłudze muszą się skupić. Widocznie nie widzą w Polsce sensownego rynku zbytu, a może po prostu potrzeba odpowiedniego partnera w Polsce, który zajmie się obsługą polskiego rynku w sposób dobry zarówno dla klientów jak i producenta... nie zmienia to faktu, że spokojnie mogliby po prostu wznowić modele, które wcześniej się ukazały. Sam z chęcią bym kupił komplet modeli wagonów w malowaniu połączeń marki Berlin-Warszawa-Express oraz modele wagonów typu Görlitz 90 w stanie fabrycznym, a także nie pogardziłbym składem modeli wagonów w malowaniu tzw. "tęczówka"/"papuga" - byłoby jak znalazł by zestawić model pociągu EC PADEREWSKI, do tego wagon restauracyjny od Roco lub od A.C.M.E. jeśli zrobią w polskim malowaniu. Miniatura Škody serii 180 już czeka (niech by jeszcze A.C.M.E. wydało swoją...), a może za kilka lat ktoś w końcu wyprodukuje również model "epoki", co by po polskiej stronie Odry poprowadzić pociąg od Rzepina polską maszyną...
Skoro firma ACME tego nie widzi to może polska firma Robo zerknie przychylnym okiem w tym kierunku. Skoro opracowali formę do polskich ryflaków i y-greków to Bautzeny czy Görlitze nie powinny stanowić problemu.
A nie bierzecie pod uwagę możliwości, że firma ACME to wszystko widzi i wie, tylko nie jest w stanie jednocześnie wypuszczać nieskończonej liczby różnych modeli i koncentruje się na tych, które przynoszą największe zyski? Powodów takiej niemożności może być bardzo wiele: od możliwości finansowych firmy (konieczność jednoczesnego zainwestowania w różne produkty), przez możliwości administracyjnej obsługi dużej liczby zleceń na produkcję i zamówień ze strony sklepów/importerów, aż do zdolności produkcyjnych fabryk, fizycznie wytwarzających te modele. To tylko najważniejsze przykłady, jakie mi się nasuwają. Wydaje mi się, że dyskusja na ten temat ma niewielki sens...
Zapewne tak jest, choć z jakichś powodów wznowili restaurację. Zerknąłem na stronę http://www.acmetreni.it/index.php/en/
i jak na razie nie widać zapowiadanych składów Lecha i Sobieskiego.
Pamiętajmy, że produkcja w Chinach stanęła na parę miesięcy. Dotknęło to bardzo wielu producentów modeli w tym ACME. Doszło także zamknięcie biur co w dużym stopniu opóźniło wszelkie prace projektowe i organizacyjne.
Uważam i tak za wielki sukces polskiego rynku, wydanie restauracyjnego JK, zapowiedź 52741 Z1WR PKP IC oraz duetu Lech, Sobieski. Co więcej pojawiły się także w ofercie północno-amerykańskiej.
Część z tych wagonów można spotkać w składzie polskiego EC 130 Batory.
Ładne malowanie (choć z niewielkimi wadami), ładne wykonanie, ale póki co nie da się nimi jeździć praktycznie w ogóle.
Problemem wagonów (wszystkich!) są wózki. Koła jeszcze jakoś się skręcą, natomiast kłopotem jest czop skrętny, który jest za gruby, przez co nie skręca. Powoduje to wykolejenie na rozjazdach zlokalizowanych zaraz za łukiem, kiedy to skręcony wózek "nie chce" się wyprostować za zakrętem i wciska się między iglicę a opornicę rozjazdu bądź podskakuje na niej i się wykoleja. Także gdy wagon wjeżdża z odcinka prostego na rozjazd od strony krzyżownicy jest problem, gdyż wózek potrafi podskoczyć na małym wycięciu w odbojnicy i również wypaść z toru.
Wszystko to jest spowodowane jak już wcześniej wspomniałem zbyt grubymi czopami skrętu wózka i teraz się zastanawiam jak sobie z tym poradzić?
Póki co wsadziłem czopy tylko częściowo do ich gniazd i je tak zostawiłem, aby spróbować trochę odkształcić plastik, ale obawiam się, że bez piłowania się nie obejdzie.
Pytanie, czy czop jest za gruby (lub wewnętrzna średnica tulei, w której się obraca, jest za mała), czy też ta tuleja jest za długa i czop za ciasno w niej siedzi?
Żeby nie było tak różowo to w Porta Bohemica musiałem piłować gniazda sprzęgów bo nie pasowały.I Ne miałem za to żadnych problemów z wypuszczoną w t2020 roku czeską restauracją. mho trakcyjne nic nie przebija Roco w wersji made in Austria